Cardo packtalk geluidsprobleem

Proosst

MF veteraan
23 feb 2007
4.822
15
Heb al enige tijd een Cardo packtalk (de eerste versie) waarbij ik las heb van het geluidsvolume.
Het geluid is, vooral bij een wat hogere snelheid, echt onvoldoende om goed te verstaan. Vooral als ik hem als DMC gebruik met andere motorrijders. Ik heb hem steevast op het hoogste volume staan maar boven de 80 is van spraak eigenlijk niets meer te maken.

Ik heb al gekeken naar de positie en afstand van de speakers maar die zitten keurig op de plek. Zelfs de spacers er tussen zorgen niet voor beter geluid

Ik vermoed dat dit dus met een instelling of wat dan ook te maken heeft, maar krijg niet gevonden wat.

Ik ben kennelijk wel prima verstaanbaar voor anderen. Maatje van me heeft ook het eerste model packtalk en heeft dit probleem niet.

Iemand hier ervaring mee of weet hoe ik dit kan oplossen?
 
We hebben dezelfde helm (Nolan EVO).
Daarnaast hoog windscherm dus eigenlijk niet veel last van ruis.
 
Rij je met oordoppen? Ik merk dat als ik met oordoppen rij ik hem ook erg hard moet zetten. Als ik dan weer eens zonder rij schrik ik van hoe hard de cardo staat.
 
Ik rij inderdaad met otoplastieken. Hier zit dan wel het lichtste filter in. Mijn maat rijdt ook met oordoppen maar hoort alles duidelijk.
 
Ik rij inderdaad met otoplastieken. Hier zit dan wel het lichtste filter in. Mijn maat rijdt ook met oordoppen maar hoort alles duidelijk.
Misschien zit daar toch het verschil in? In elk geval herken ik het. Sinds ik op maat gemaakte oordopjes heb probeer ik hem wel eens een tandje harder te zetten terwijl hij al op 100% staat.. (mijn oren zullen misschien ook niet al te best meer zijn..-O-)
 
Nou, weet je wat het is. Ik heb hiervoor het systeem van Nolan zelf gehad, N-com, en die had daar geen last van. Daar hoorde ik alles heel duidelijk en die doppen had ik toen ook al.
 
De losse speakers bedoel je? En die hebben daar geen last van?
Zijn die overigens compatibel met de eerste versie packtalk?
 
De losse speakers bedoel je? En die hebben daar geen last van?
Zijn die overigens compatibel met de eerste versie packtalk?

Nu toevallig in de aanbieding
 
Helder. Maar wie zegt dat dit probleem louter door mijn huidige speakers veroorzaakt wordt?
Zoals gezegd heeft mijn maatje hier geen last van met dezelfde set (en dus ook speakers).

Wil best switchen hoor. Maar dan wil voor €80 wel zeker weten dat dat de oplossing is.
 
[Shot in the dark modus]
Ik heb een Cardo Freecom1. Met std helm speakers. En zeer goed dempende oordoppen.
Werkt prima, podcasts luisteren @ 130 Kmh

Wat ik wel moest doen was de ALC op maximaal zetten. (de functie die volume aanpast aan omgevingsgeluid), anders was het continue te zacht.
Plaatsing van speakers is ook zeer kritisch.
 
Helder. Maar wie zegt dat dit probleem louter door mijn huidige speakers veroorzaakt wordt?
Zoals gezegd heeft mijn maatje hier geen last van met dezelfde set (en dus ook speakers).

Wil best switchen hoor. Maar dan wil voor €80 wel zeker weten dat dat de oplossing is.
Ik zou zeggen, ruil eens met je maatje van helm. Dan weet je of het aan de cardo ligt...
 
Al geprobeerd om in de app het automatische speakervolume uit te zetten?
Dan kun je zelf bepalen hoe hard je het geluid zet
 
ik haak ook in op de helm, ik kon met mn HJC RPHA10 boven de 100 dat ding beter uit zetten, hoorde op max volume toch niks. Nu met een arai rebel kan ik met 130 gewoon muziek luisteren, bellen, en praten met anderen, en dan hoeftie niet op max volume te staan.. :)
 
Wat ik doe voor muziek is packtalk verbinden met mobiel, muziek afspelen en op mijn mobiel volume knop op indrukken totdat deze op max staat en dan het volume zachter zetten met de packtalk, op deze manier staat je bron op max en als je de packtalk dan ook op max draait is het hard.
 
Ik zal als ik jou was, even wachten op een kortingsbon van Louis en dan de JBL speakers kopen voor de packtalk.
JBl is niet heilig hoor ook niet beter ik heb dan wel een sena 20S wilde het geluid beter hebben ,maar de cardo speakers geven een harder geluid .
De JBL speaker kunnen de volume niet benaderen (lees minder hard )
 
Let wel ik heb hem op de Sena aangesloten.

Probeer hem eens uit in een goede motorzaak daar zullen ze vast een test versie hebben
 
Terug
Bovenaan Onderaan