Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Bedradings vraagje..!!

  • Onderwerp starter
  • #2
Vraag: (1)

In de kabel naar mijn linkerhandvat zitten twee draden die volgens mij nergens aan vast zitten / zaten. Zie foto.



Het gaat om de draden aan de rechterkant op de foto. De zwart-witte die ik niet kan herleiden en om de zwart-groene die op mijn elektrisch schema zelfs helemaal niet voor komt.

Vraag is of dit kan en/of vaker voor komt. En zo ja of ik ze dan beter helemaal kan verwijderen.

~[EDIT] p.s. reeds beantwoord..
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat dit je vraag beantwoord, deze kleuren horen bij de claxon
Is je schema wel voor het juiste model/land bouwjaar?
het "grappige" is dat de B/G (black/Green) in het kleurenlijstje op het schema niet genoemd wordt, maar wel in het schema voorkomt
"mijn" schema is de 87-91 VS750 uit Clymer
 
Laatst bewerkt:
  • Onderwerp starter
  • #4
Erg bedankt.

Heb hetzelfde schema waar idd B/G niet in het kleurenlijstje wordt genoemd. Omdat ik het daar niet tegen kwam heb ik niet verder gezocht. Dat wordt dus mijn soldeerbout zoeken..
 
Zwart met wit= bij suzuki is altijd massa / -pool accu,

In het schema te zie is B/G de schakeldraad... Net als bij huisinstallaties zwart word gebruikt
 
Laatst bewerkt:
  • Onderwerp starter
  • #6
Bedankt voor de aanvullende uitleg.

Bedrading is niet mijn sterkste punt en dus zullen er in de nabije toekomst in dit topic wel vaker vragen van mijn kant komen. Begrijp het principe wel maar wordt altijd wat duizelig van al die kleurtjes. Terwijl ik alleen een zwart wit schema ter ondersteuning heb..
 
Ik heb voor m'n CB compleet nieuwe (flink uitgedunde) kabelboom opgebouwd. dan leer je wel de logica van een kabelboom
Ik was begonnen met een origineel schema (in kleur) en daar stukje bij beetje alles uitgegumd wat ik niet wilde hebben en aan de hand van dat schema kabeltjes trekken.

van:


naar:
 
Laatst bewerkt:
  • Onderwerp starter
  • #8
Volgende vraag: (2)

Nou weer wat verder met de bedrading. Heb nu de koplamp uit elkaar en daar liggen een zwart/witte en bruine draad gewoon los in. Wel met een plastic shielding erom maar verder niets. Op de tekening staat het ook zo..

Weet iemand wat hier de reden / functie van is..??


~[EDIT] p.s. reeds beantwoord..
 
Laatst bewerkt:
Dat gaat een beetje moeilijk gezien de motor helemaal uit elkaar ligt.

EDIT: Nou nog even aan het Googlen geweest en op de meeste schema's liggen ze gewoon los zoals bij mij. Maar heb er eentje gevonden waarop er een "city parking light"op is aangesloten.
 
Laatst bewerkt:
Volgende vraag: (3)

Ben nu bezig met het aansluiten van de knipperlichten. Heb andere gekocht en die hebben elk maar twee draden terwijl er op de motor bij het voorste stel drie draden zitten. Zoals ik het zie moeten de draden van de knippers aan de Z (+) en de Z/W (-) maar de derde grijze draad kan ik dus nu niet kwijt. Op het schema loopt die naar mijn contactsleutel en naar mijn zekering kastje en van daaruit naar mijn spanningsregelaar. Kan ik die zo afdoppen en zo ja wat zijn eventueel de gevolgen., ik bedoel wat is de huidige functie van deze grijze draad.

Al vast bedankt maar weer.


~[EDIT] p.s. reeds beantwoord..
 
Laatst bewerkt:
volgens mij staat er in het schema toch duidelijk dat b/w (black/white....?) en b/g (black/green) op de claxon schakelaar aangesloten moeten zitten.......

Thanks maar B/G stond niet in de index en dat was dus ff zoeken vandaar die 1e vraag. Maar we zijn al een paar vragen verder..

Knipperlichies..
 
Laatst bewerkt:
Niemand..??

Elders op dit forum las ik iets over “running light” c.q. stadslicht. En als ik het schema volg dan lijkt het erop dat mijn voorste knipperlichten dus constant stroom krijgen. Maar dat lijkt me sterk toch..?? gaat volgens mij ook conflicteren met het knipper relais toch..!!

Hier het uitgeklede schema, tenminste zoals ik het bekijk. Want dat knikje bij de zekeringkast begrijp ik niet helemaal. Wordt hij hier afgeknepen of doorverbonden aan de oranje draad..??

 
Laatst bewerkt:
Het is een amerikaans model en schema, deze hebben aan de voorzijde knipperlichten met TWEE gloeidraden (20W/5W) en dus 3 aansluitingen(Massa/continue/knipper), de 5W draadjes zijn dan voor de running-lights en branden dan idd continue. Deze kun je probleemloos afdoppen.
 
Ok thanks magnamaniac (wederom)


Het zullen wel domme vragen zijn, maar electriciteit is nu eenmaal niet mijn sterkste punt. De basics begrijp ik maar zodra het wat anders is dan verwacht slaat de twijfel toe..
 
Laatst bewerkt:
Nou hier maar even want het is wat overdreven om er een heel nieuw topic voor te openen. En dus bijdeze..

Vraag: (4)
Zowel in mijn Suzuki als in mijn Honda heb ik in het dashboard zulke lampjes. En ja je raad het al daar is er eentje van kaduuk. Kan ik deze zo uit het rubber trekken of moet ik ze met draad en al vervangen..??




~[EDIT] p.s. reeds beantwoord..
 
Laatst bewerkt:


yep, die kan je zo los kopen


 
Laatst bewerkt: