beemer fighter deeeeeeeel 3.....

Zit de waste gate nu in het hete gedeelte?
Dacht dat deze in het koude geddelte zat, tenminste wel bij mijn Fiat panda turbo project.
Of haal ik nu zaken door elkaar?
 
Zit de waste gate nu in het hete gedeelte?
Dacht dat deze in het koude geddelte zat, tenminste wel bij mijn Fiat panda turbo project.
Of haal ik nu zaken door elkaar?

de wastegate zit in het uitlaatgedeelte. zorgt ervoor dat de druk niet boven een bepaalde ingestelde druk komt

de blowoff valve zit in het koude gedeelte. zorgt ervoor dat als je je gaskleppen dicht doet de druk in het inlaattraject weg kan. ;)
 
Ja idd was de blow of valve , schaam.
Mijn panda type 1 had ik ook zo’n valve gezet, wel stoer naast een subaru
 
Ik dacht dat druk in het inlaat kanaal geloost werd boven de ingestelde druk van de blow off valve..
 
de uitlaatgassen zorgen ervoor dat een turbo bv 2 bar kan leveren. als je je motor maar met 1,5 bar wil laten lopen, zorgt de wastegate ervoor dat als die 1,5 bar in het inlaatkanaal bereikt is de uitlaatgassen omgeleid worden zodat er niet meer druk opgebouwd kan worden.

de blow off is alleen om de overdruk in het inlaatkanaal weg te leiden als je je gasklep dichtdoet, zodat er niks kapot gaat.

dat is de psssss, die je hoort. overdruk die uit het inlaat kanaal geloosd wordt.

als je een open wastegate hebt hoor je wat je hoort als je zonder uitlaat gaat rijden..... als je hem in de uitlaatpijp laat uitkomen hoor je niks.
 
Geldt ook voor de blowoff. Standaard systemen leiden de inlaatdruk terug naar de zuigzijde van de turbo, waardoor je amper tot niets hoort wanneer deze zijn werk doet.
 
vandaag begonnen aan het stuk van de turbo naar de dempers. meestal wordt gekozen voor een enkele dikke pijp, maar aangezien ik 2 dempers wil gebruiken en het lekker anders is....... :P

45798317_556804338098121_8151043179785748480_n.jpg
 
De afstand tussen band en turbo ziet er echt onmogelijk uit! Dat laswerk is echt schitterend.. straks nog wat warmte verkleuring erover.. super mooi!
 
Terug
Bovenaan Onderaan