Beginnersmotor

Status
Niet open voor verdere reacties.

KjQ

Rookie
6 jan 2021
2
0
Hallo Leden,

ik ben nieuw op dit forum en ben bijna klaar met motorrijlessen "theorie en AVB al in de pocket ;)" alleen AVD nog en daarna begint de zoektocht naar een geschikte motor om mee te beginnen.
Ik les op een 4 cilinder en vind deze een beetje tam, heb gehoord dat 2 en 3 cilinders veel koppel hebben dus in theorie zou dit perfect moeten zijn. Ik heb zelf al rond zitten kijken en het moet echt een naked bike worden, mijn oog is gevallen op een triumph street triple 675 of een aprilia shiver 750, nu is mijn vraag of dit een beetje geschikte eerste motoren zijn? Hebben jullie tips of andere suggesties?
Bedankt alvast!

Groeten K.
 
Elke motor is geschikt als beginnersmotor. Maar dan niet waar hij specifiek voor gemaakt is waarschijnlijk. Als je klein van stuk bent, is het een stuk makkelijker om een lage motor te controleren als je niet rijdt en als je een beer van een vent/vrouw bent, kun je zelfs een Harrey van 400kilo makkelijk controleren. Oftewel, kijk bij motoren waarbij je prettig voelt. Waar je goed op zit, die je goed kunt "mannen" en waar je vertrouwen in hebt.
 
  • Leuk
Waarderingen: KjQ
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan