Ervaring met schoenen, en daar vallen in dat geval ook bergschoenen onder, is dat de lussen van de veters heel onhandig kunnen zijn. Gevaarlijk zelfs: lussen kunnen blijven haken als je je voet vanaf het pedaal naar de grond wilt zetten.Beste allen,
Ik heb schoenmaat 49 dan heb je een probleem met motorschoenen, laarzen daarin tegen zijn er genoeg.
Nu rij ik met laarzen alleen iedere keer schoenen wisselen op kantoor is irritant.
Wie heeft er ervaring met Bergschoenen?
Dat scheelt weer om normale schoenen mee te nemen naar kantoor.
Helemaal waar, maar daarom doe ik ook net lang genoeg veters erin en het overschot aan de buitenkant tussen de schoen en sokken stoppen. Ik was ook inderdaad erg bang om achter de pook of rempedaal te blijven haken. Is me gelukkig nooit overkomen.Gevaarlijk zelfs: lussen kunnen blijven haken als je je voet vanaf het pedaal naar de grond wilt zetten.
Die heb ik nog in de kast liggen net zoals de dessert variant alleen denk ik dat die te snel kapot gaan.Gewoon oude Bata legerkisten. Zijn niet duur en als je ze regelmatig poetst redelijk waterdicht.
Ik heb ook een tijd Meindl Army Pro schoenen gebruikt maar die zijn minder slijtvast en veel duurder.
Gooi er wel een paar inlegzolen in, dat komt het comfort zeer ten goede.
Bekijk bijlage 1805239
Inderdaad voor plekken waar je zit inderdaad, er is namelijk niet op te lopenLegerkisten. Prima schoenen voor op de motor en kantoor. Doe ik al jaren.
Ik loop er al 25 jaar op. Geen problemen mee (oke, alleen het inlopen dan)Inderdaad voor plekken waar je zit inderdaad, er is namelijk niet op te lopen
Bedankt helaas zijn ze er eigenlijk niet in mijn schoenmaat. Ze gaan vaak tot maat 47Oude legerkisten zou ik mee oppassen. Grote kans dat het rubber na 1 of 2 ritten desintegreert.
Nieuwe daarentegen: veel gebruikt, zeker goed te doen. Maar ook niet echt kantoorschoenen. Dus maar gewoon wat “nette” motorschoenen in uitverkoop gekocht.
NopeDie heb ik nog in de kast liggen net zoals de dessert variant alleen denk ik dat die te snel kapot gaan.
Vooral vanwege de gevolgen zoals beschreven in de laatste zin: kies, als het mogelijk is, voor fatsoenlijke motorkleding/schoenen. Vanwege de bescherming die ze bieden. Alternatieven zullen vast praktische voordelen hebben. Maar hoe zou je daarover denken nadat je met schade aan je enkel krijgt te maken na een motorongeluk?Bata's rijden prima lopen ook prima als je gewend bent. Echter geen bescherming(ervaring) leer is dun slijt niet snel bij glij partij, maar scheurt wel, verder geen enkel- of scheen bescherming.
Bergschoenen meestal vrij laag en slap maar buitenlaag leer en vaak iets meer "vulling". Beide niet ideaal blijft schipperen tussen risico en comfort. Na een verbrijzelde enkel weet ik wel wat ik kies.
De meeste motorschoenen bieden niet meer bescherming dan legerkisten.Vooral vanwege de gevolgen zoals beschreven in de laatste zin: kies, als het mogelijk is, voor fatsoenlijke motorkleding/schoenen. Vanwege de bescherming die ze bieden. Alternatieven zullen vast praktische voordelen hebben. Maar hoe zou je daarover denken nadat je met schade aan je enkel krijgt te maken na een motorongeluk?
Ik heb dat heeeel lang geleden eens gehad op mijn brommer, flinke smak gemaakt en je ligt er echt onder. Zou het niet graag met mijn motor meemaken. Stop de veters altijd in mijn schoenen.Ervaring met schoenen, en daar vallen in dat geval ook bergschoenen onder, is dat de lussen van de veters heel onhandig kunnen zijn. Gevaarlijk zelfs: lussen kunnen blijven haken als je je voet vanaf het pedaal naar de grond wilt zetten.
Bergschoenen, wandelschoenen... klote om mee te rijden door het profiel. Misschien een idee om dat dicht te siliconekitten