Belgom ..

botje

MF veteraan
8 jun 2002
2.344
0
OK ik weet het al om te polieren(+herspuiten):

* afplakken (niet gepolierde delen)
* verfafbijt
* wrijven
* wrijven
* ...
* commandant 5 (groene blik)
* Belgom
* afplakken (gepolierde delen deze keer)
* spuiten (niet gepolierde delen)
* blanke lak (alles, gepolierd + gespoten)


Maar die Belgom is dat dan de:

Belgom Alu
Belgom Polish
 
Nou, ik ben zelf ook eens gaan zoeken naar een potje Belgom Alu, maar dat verkopen ze toch niet overal! Op een gegeven moment vertelde een verkoper mij dat de "oude" Belgom Alu niet meer verkocht mocht worden omdat er asbest in verwerkt zou zitten. Er zou een vernieuwde versie (onder dezelfde naam) gemaakt zijn nu, maar die zou lang niet zo goed werken als zijn voorganger, en hij wilde hem dan ook niet in zijn assortiment. :? Weten jullie hier iets van? (kan natuurlijk ook zijn dat hij me maar wat wijs probeerde te maken zodat ik meteen wat anders zou kopen, hoewel hij wel aanbood om het voor me te bestellen...)

Ik weet alleen dat ik het superspul vond altijd, maar hoe het nu is weet ik dus ook niet!
 
Nou, ik ben zelf ook eens gaan zoeken naar een potje Belgom Alu, maar dat verkopen ze toch niet overal! Op een gegeven moment vertelde een verkoper mij dat de "oude" Belgom Alu niet meer verkocht mocht worden omdat er asbest in verwerkt zou zitten. Er zou een vernieuwde versie (onder dezelfde naam) gemaakt zijn nu, maar die zou lang niet zo goed werken als zijn voorganger, en hij wilde hem dan ook niet in zijn assortiment. :? Weten jullie hier iets van? (kan natuurlijk ook zijn dat hij me maar wat wijs probeerde te maken zodat ik meteen wat anders zou kopen, hoewel hij wel aanbood om het voor me te bestellen...)

Ik weet alleen dat ik het superspul vond altijd, maar hoe het nu is weet ik dus ook niet!

niemand?
 
geen idee, sorry, maar als jij oma iets vraagt doe ik 't ook ff: ik heb vier dagen geleden een eerste dingetje gepoetst van de mijnes, dat alu driehoekje bij 't stepje achter. Met Belgom Alu (hoezo mag niet meer, heb ik zaterdag gewoon gekocht bij Henk's Motorstore in Ede) en het werd helemaal bling bling. Ik was dus ook best wel blij met het resultaat, driehoekje netjes weggelegd tot 't moment weer komt dat ik 'm monteer (in de schuur, in een kast), maar nou keek ik gisteren en ik zag dat het alu helemaal wit was uitgeslagen!!! Al het poetswerk voor niks, het zag er nog bijna beroerder uit dan eerst! |(

Iemand enig idee waar dit van komt? Misschien te koud/te vochtig in de schuur? Misschien teveel Belgom alu gebruikt?
Ik heb in deze volgorde gedaan:
1. heel licht geschuurd (nah, dat was bijna geen schuren maar aaien) met Scotch Brite (van de autosloop) met een beetje Commandant 4
2. heel licht met 1000
3. heel licht met 2000
4. daarna met Belgom Alu en een zachte doek, poetsen poetsen poetsen tot het helemaal blonk.

En toch, drie dagen later, helemaal :r

:?
 
Dat van Motop polijspasta NR1 is trouwens ook perfect spul.
Ik schuur die blanke laag er vaak af, gewoon droog niet te grof natuurlijk.
dan gebruik ik die Motip, met een ouwe handdoek poetsen die is iets ruwer dan die ouwe lakens welke ik meestal gebruik.

Die Belgom is natuurlijk ook perfecto doe het daar wel eens met na, maar is niet eens nodig.
Ik heb het potje Belgom even uit de garage gehaald, en voor iedereen wie niet weet waar het te krijgen is bel eens met hun. Ze zitten aan de Nijverheidsweg 23 3771 ME in Barneveld tel nr. 03420-90208. Of dit adres nog klopt weet ik niet mijn potje is alweer enige jaren oud.

En blanke lak, ik spuit het er in ieder geval niet over. ik haal het er immers ook niet voor niks vanaf. Bij een beschadinging van het blanke lak kruipt er rotzooi onder wat het geheel dus lelijk maakt. ( is mijn ervaring )
Ik spuit nadat de handel is gepolijst er gewoon WD40 ( kruipolie )overheen.

Maar iedereen doet het weer anders, punt is dat je zelf maar te vreden bent.

Groetjes en veel poetsplezier

Ronnie
 
Terug
Bovenaan Onderaan