cornelis II
MF veteraan
- 4 mrt 2005
- 1.186
- 1
Zelf een nieuwe Triumph Tiger 1050 rijdend, kon ik het aanbod van m'n dealer om zijn net binnengekomen demo van de Benelli Tre-K 1130 in te rijden natuurlijk niet afslaan! Zoals de Tiger is ook de Tre-K een op het allroad-concept gebaseerde sportieve straatfiets, met ook een driecilinder motor, zij het in dit geval met 1130 cc en 125 pk i.p.v. 1050 cc en 115 pk.
Na anderhalve dag - en 900 km - heb ik 'm weer teruggebracht, zodat-ie nu ter beschikking staat voor proefritten door klanten.
Alhoewel beide fietsen op hetzelfde concept zijn gebaseerd, heeft Benelli dit toch weer anders uitgewerkt, meer richting sportfiets nog. De vering is vrij hard en sportief, met voor dit type motor betrekkelijk korte veerwegen. Ook het motorkarakter is anders dan bij de Tiger, het vermogen komt er wat later en wat meer abrupt in (maar dan gaat-ie er ook ongelofelijk hard vandoor............).
De fiets ziet er, naar mijn bescheiden mening, goed uit qua styling en afwerking. Bijzonderheid is het handmatig in drie standen verstelbare ruitje - dat mis ik bij m'n Tiger.
Heb natuurlijk wat foto's gemaakt:
Na anderhalve dag - en 900 km - heb ik 'm weer teruggebracht, zodat-ie nu ter beschikking staat voor proefritten door klanten.
Alhoewel beide fietsen op hetzelfde concept zijn gebaseerd, heeft Benelli dit toch weer anders uitgewerkt, meer richting sportfiets nog. De vering is vrij hard en sportief, met voor dit type motor betrekkelijk korte veerwegen. Ook het motorkarakter is anders dan bij de Tiger, het vermogen komt er wat later en wat meer abrupt in (maar dan gaat-ie er ook ongelofelijk hard vandoor............).
De fiets ziet er, naar mijn bescheiden mening, goed uit qua styling en afwerking. Bijzonderheid is het handmatig in drie standen verstelbare ruitje - dat mis ik bij m'n Tiger.
Heb natuurlijk wat foto's gemaakt:
Laatst bewerkt: