• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

Benzineverbruik GSX-R600? Powercommander?

• Onderwerp starter Onderwerp starter msxx
  • Startdatum Startdatum

msxx

MF veteraan
Lid geworden
8 jun 2002
Waarderingsscore
156
Na 2400 km in 8 dagen en een keer of 12 tanken ga ik mezelf toch vragen stellen bij het brandstofverbruik..

vandaag redelijk pittig gereden, regelmatig vol doortrekken maar ook hele stukken constant 150/160 gereden en dan gaat na 170 km dat lampje voor reserve al oplichten.. (18 liter tank waarvan 4 reserve)

met mijn BB vond ik dat heel normaal... die deed het dus vergelijkbaar..

met woonwerk verkeer rijd ik wel zuiniger dan die BB maar dan gaat t lampje na 190 a 210 km al aan..

met mijn thundercat reed ik veel zuiniger, zeker 20%!

dat valt me dus tegen...

hebben jullie ook zulke ervaringen??

en is hier iets aan te doen met behulp van een Powercommander? Iemand hier ervaring mee?

yep t gebruikt wel wat zon injectiefiets :)

De mijne is meestal leeg (reservelampje) zo rond je 185 km, als ik rustig rij pas bij 220 km, en als ik op de RIng rij zon 160 km....

t hoort er helaas bij! Maar bij mn fiets interesseert t me niet hoeveel brandstof ik er doorheen stook *D

was even bang dat het aan die van mij zou liggen maar ik begrijp dat t vrij normaal is..

vind t heftig voor een 600'tje! maar ik zal er dan maar mee leren leven :)

wel jammer, haal nu dus gemiddeld 1 op 13, als t 1 op 15 zou zijn.. dan scheelt me dat 600 euro op jaarbasis... maar tis vooral dat als je net lekker aan t rijden bent je alweer moet tanken! en ik vind rijden veel leuker :+

MSXX, ik schrijf elke tankvulling op wat het verbruik was en kan je melden dat de PC wel helpt maar dat je wel iets moet bedenken.

Volgas klopt de instelling van het injectiesysteem wel aardig, de fabrikant wil immers niet dat de motor vastloopt (te arm) of te weinig topvermogen haalt (te rijk).

Het grote bezuinigen gebeurt dus bij relatief kleine gasstanden waar de motor vaak véél te rijk staat.

Een hele tank leegrijden - zonder koude start - bij CONSTANT 125 km/u (5.000 tpm) op de autoroute leverde 1 op 22,05 op. Hiervoor moest ik de LOW/MID PC-knopjes wel op minimaal zetten (dat is -10%).
Zet ik alles neutraal - de optimaal behaalde map-instelling op de testbank - dan kwam ik op 1 op 19,63.
Helemaal zonder PC zat ik onder vergelijkbare omstandigheden op ca 1 op 17.

Mijn kilometerteller wijkt overigens volgens de hectometer paaltjes maar +2% af, dat valt dus wel mee.

Gemiddeld kun je stellen dat je ca 2 km per liter verder kunt rijden op een tankvulling, veel motoren gaan na ca 15 liter op reserve dus je kunt ca 30 km verder voordat je op reserve moet.
Maar zoals ik al zei, rijd je héél pittig zoals op een circuit dan maakt het vrijwel niets meer uit :(

volgens mij stond in de titel toch duidelijk een bepaald type motor genoemd, voor algemeen brandstofgebruik is een ander topic dacht ik :z
U heeft gelijk... ontopic aub (dus niet je eigen benzineverbruik als je geen vergelijkbare fiets hebt...daar is een ander topic voor)

toch nog ffkes: vandaag naar TOMS in Zantvoort getuft, gewoon 120 km-h op de snelweg.....260 km op 15,2 liter= 1:17,1 :} netjes hoor.....maar t moet toch eigenlijk wel zuinig kunnen idd

toch nog ffkes: vandaag naar TOMS in Zantvoort getuft, gewoon 120 km-h op de snelweg.....260 km op 15,2 liter= 1:17,1 :} netjes hoor.....maar t moet toch eigenlijk wel zuinig kunnen idd

het kan dus wel! :}

maar jezus man, hoe hou je dat vol? zoveel kilometers saaie snelweg met zo'n lage snelheid? :?

dat lukt mij dus niet |(

Mag ik wel reageren ik heb een zelfde soort fiets alleen 150 cc meer en deze loopt gem. 1:17, dus bij aardig stevig rijden iets meer en bij rustig rijden iets minder maar nog nooit onder de 1:15.

Terug
Bovenaan Onderaan