Beroerd lopen GSX R 1100 '91

Sky_High

Rookie
19 jun 2004
8
0
Stone City
Hallo allemaal,

Vorig jaar heb ik een 2e hands GSX R 1100 '91 gekocht... ik ben er best tevreden mee maar hij loopt niet helemaal lekker. Soms doet 1 cilinder onder de ongv. 5000rpm niet goed mee. Zolang je lekker door kunt jakkeren is ie dan wel okay maar zodra het ff wat rustiger moet dan gaat het niet meer van harte. Vorig jaar heb ik al wel de carbs laten schoonmaken en ook zitten er nieuwe bougie's in. De uitlaat is van Devil. Soms heeft ie ook een tijdje geen kuren.
Heeft iemand van jullie misschien een idee voor een oplossing?

Alvast bedankt
 
Ten eerste: goed keuze van moto. :}
Is ook mijn favoriet model. Heb er momenteel wel de centen niet voor, maar komt nog wel. :9

To the point: kan aan een aantal zaken liggen. Heb je de compressie op de cilinders laten nameten? Staan de carbs goed afgesteld?
Mogelijkheid is ook dat de klepspeling te strak staat. Heb gister nog met iemand gepraat en die had ongeveer hetzelfde aan de hand. Laag in toeren een soort ratelende motor en vanaf halfweg trok die door zonder problemen. Had ook al vanalles geprobeerd: ander bougies, carbs afgesteld op de testbank. Hielp niet. Was een moto met maar 6000km. Ook pas gekocht, maar van een handelaar uit Belgisch Limburg.
Uiteindelijk klepspeling nagezien (denk je niet dadelijk aan bij een moto met maar 6000km). Kleppen stonden vééél te strak. Kleppen opnieuw afgesteld en probleem was opgelost...
 
Dank voor je reactie Bartie.
Het klinkt misschien raar maar het lijkt ook wel weertype invloed heeft op hoe de motor loopt.... als het erg warm is dan heb ik er eigenlijk altijd last van. Vanmiddag heb ik em nog een tijdje laten draaien en toen was er niets aan de hand. Misschien komt dit iemand bekend voor? Ook een warme start is dan behoorlijk bidden en smeken.
 
Wanneer zijn je kleppen nog afgesteld? En waar? (dealer, zelf....)
Als de motor warm is (bij warm weer of als ie al enkele kilometers vlot gelopen heeft) zetten de klepstelen uit. Dit zorgt dat de kleppen niet goed afdichten als de klepspeling te klein staat, waardoor er mengsel wordt terug geblazen of de uitlaat wordt ingejaagd. Hier heb je vooral bij lage toeren last van omdat het mengsel dan iets meer tijd heeft om terug te blazen. Bij hogere toeren gaat de "flow" beter de juiste kant uit en heb je daar minder last van. Dit had die gast dus aan de hand.


Is het nog maar pas dat je daar last van hebt of al sinds je de moto hebt? Is er vlak daarvoor iets veranderd aan de moto? Afstelling, kleppen, reparatie???? Kan er invloed op hebben. Op welke toeren heb je er juist last van?

Greetz
 
Ik heb er zelf nog weinig aan gedaan, heb carbs laten schoonmaken bij een reparateur... niet echt een dealer. Hij loopt bij periodes niet lekker, al vanaf dat ik em had. En dan bij warm weer. Hij roffelt ook erg bij gas dicht draaien, een beetje vind ik wel mooi maar het moet niet te erg worden. Ik heb dus nog niet de kleppen laten stellen of iets dergelijks. Het komt er wel op neer denk ik dat ie een goede afstelbeurt kan gebruiken. Misschien is ie wel nooit goed afgesteld toen ze die Devil pijp eronder hebben gemaakt.
 
tja kan vanalles zijn, als je carbs/bougies nagekeken heb zou ik in ieder geval effe naar die kleppen kijken.

als dat het niet is
- Benzine filter in tank checken (kan verstopt zitten)
- Onstekings spoelen checken (door vocht whatever kunnen deze slecht worden)
- Luchtfilter effe nakijken

Voor het roffellen van de uitlaat even de uitlaat nalopen op lekjes.
 
Terug
Bovenaan Onderaan