• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

bescherming achtertandwiel

• Onderwerp starter Onderwerp starter pruus
  • Startdatum Startdatum

pruus

Die hard MF'er
Lid geworden
3 dec 2002
Waarderingsscore
0
door onze nijvere keurmeester Peter erop attent gemaakt dat het verstandig zou zijn een soort vin onder de achterbrug te plaatsen, waardoor je in geval van ongeplant afstappen niet met je meer of minder edele delen tussen de ketting kunt raken. Zie het nut er wel van in en 't schijnt verplicht te zijn bij knmv-cup.
Hoe kom ik eraan? Mijn dealer keek of 'ie water zag branden.

Kreeg hetzelfde advies, ga zelf iets fabrieken voor mijn CBR uit een stuk aluminium traanplaat.
Maak een plaat vanaf de bevestiging van mijn achterspatbord/kettingkast (bovenop de achterbrug) langs de zijkant van mijn achter-brug naar beneden, zal geen schoonheidsprijs winnnen :r maar is wel functioneel :?

Ik heb ook zelf van een geperforeerd plaatje staal een beschermbeugel gemaakt. Was misschien een uurtje werk maar dan kost het verder niets en kan je zelf bepalen hoe je het zelf het mooiste vind en toch nog functioneel blijft.

Mooi is die van mij trouwens niet. Moet daar nog altijd een mooie oplossing voor verzinnen...

Op vrijdag 02 mei 2003 20:20 schreef pruus het volgende:
Heel verhaal ....

Je hebt nodig:
aluminium plaatje
boormachine
boortje
popnageltjes plus tang

Gaatjes (2 a 3) boren in plaatje, gaatjes in binnenkant achterbrug, plaatje vastpoppen en klaar. Peter is tevreden. :)

Als je zo'n beschermbeugel wil hebben, stuur maar een mailtje naar:
[email protected]. (Two brothers racing team) Zij maken ze van RVS met zo'n laser snijder. Zien er keurig uit. En volgens mij voor een schappelijke prijs.
Als je zaterdag in Assen bent, kun je wel vragen of ze er één mee kunnen nemen om het aldaar te kunnen bewonderen.

Z

Terug
Bovenaan Onderaan