Beste budget banden voor Yamaha FZS 600 Fazer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kajonbikes

Rookie
19 apr 2023
13
4
Beste motorrijders,

Ik heb mijn huidige Yamaha FZS 600 Fazer uit 2000 laatst overgenomen van een vriend van mij.
Na 2 maanden kwam ik er achter dat hij op flink oud rubber stond (2009!).
Vandaar dat ik de banden graag wil vervangen voor nieuwe.
Bandenmaten zijn 110/70/17 voor en 160/60/17 achter.
Banden zijn radiaal en hebben een snelheidsindex ZR.
Ik heb ook last van een studentenbudget waardoor ik de set prijzen het liefst tussen de €150-200 houd.
Online vond ik al Michelin Pilot Street en Dunlop Sportmax GPR-300 banden, alleen deze lijken het vaakst gebruikt te worden voor motoren zoals de Kawasaki Ninja 400 en Yamaha R3, motoren die zich toch in een andere klasse bevinden dan een Fazer 600.
Heeft iemand suggesties over welke banden de beste keuze zouden zijn?

P.S. Ik gebruik mijn motor voornamelijk voor woon- werk verkeer.

Bij voorbaat dank!
 
hangt af hoe je rijdt. ik rij aardig snel in de bochten nu. En heb geen mankement gevonden op een bepaald punt van een BT-46.
Normaal toer gedrag en lang ermee kunnen doen is mijn vereiste. Vraag mij af of de road 6 meer kilometers kan hebben totaal, vergeleken met een BT-46. Weet iemand dat?
Hoe goed je banden zijn hangt niet af van hoe hard je rijdt. Of je er last hebt is een heel ander verhaal. De Road 6 is toch echt wel een ander bandje dan de BT46. Neemt niet weg dat ik met de voorganger, de BT45 best lekker kon rijden op mijn oude K75RT. Maar het is echt niet een vergelijkbare band. Ik zou de 46 alleen kopen als ik een motor zou hebben waar ze gewoon de juiste maat niet in een reguliere toerband verkopen of waar je persee een diagonaal band voor wilt hebben.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan