Betutteling? ... snelheidsslot....

Overheid regeld jouw gaspedaal/handel...


  • Totaal aantal stemmers
    0

kawaidioot

MF veteraan
9 jun 2004
17.974
149
Zevenhuizen (Zuid-Holland)
( Bron: verkeersnet.nl )




Er komt een proef met het zogenaamde snelheidsmonitor in combinatie met een snelheidsslot. Daarbij krijgt een automobilist die te hard rijdt eerst een paar waarschuwingen te zien op een schermpje en als hij die negeert wordt de snelheid automatisch zo ingesteld dat hij niet harder kan rijden dan de maximumsnelheid. Deze gedwongen ISA-variant zal eerst bij vrijwilligers worden ingebouwd die te boek staan als notoire hardrijder. Die mogen het systeem een aantal maanden testen in de provincies Zuid-Holland en Noord-Holland.
Het ministerie van Infrastructuur en milieu heeft twee technische systemen laten uitwerken: een snelheidsslot en een snelheidsmonitor. Bij een snelheidsslot kan het voertuig niet harder rijden dan de geldende snelheidslimiet. Bij een snelheidsmonitor krijgt de bestuurder feedback over de gereden snelheid en overschrijdingen van de snelheidslimiet. Als het systeem meerdere overschrijdingen registreert wordt aan het gedrag de consequentie verbonden dat de snelheidsmonitor voor een bepaalde tijd omschakelt in een snelheidsslot, zodat de bestuurder niet meer sneller kan rijden dan is toegestaan.
Om de effecten op het gedrag van de deelnemers goed in kaart te kunnen brengen kent de pilot een looptijd van 7 maanden met een voor-, hoofd- en nameting. In de voor- en nameting zit het systeem in het voertuig, maar is het alleen voor data-inwinning ingeschakeld, niet voor fysieke gedragsbeperking of feedback. Daarnaast worden de systemen zelf gedurende de proef nauwkeurig onder de loep genomen om de technische mogelijkheden en onmogelijkheden goed in kaart te brengen.
Een belangrijke randvoorwaarde voor het functioneren van de technische systemen is een digitale snelhedenkaart. Een geschikte kaart zal worden ingekocht bij een kaartleverancier. Omdat een 100% nauwkeurige kaart op dit moment niet bestaat wordt er in het pilotgebied een extra betrouwbaarheidsslag gemaakt door snelheden van veel gereden routes in de voormeting op juistheid te controleren.
Gezien de strenge eisen aan de snelhedenkaart bij toepassing in deze systemen en het onderhoud van de kaart tijdens de proef is voor een afgebakende proeflocatie gekozen. De pilot zal plaatsvinden in de provincies Zuid-Holland en Noord-Holland. Na verwachting gaat de proef medio 2011 van start.






Ze slaan door!
Bekeuring als het nodig is prima! Maar een constante
'fly-by-wire-control" .... :N ...rot op zeg!.


Foto-HEWQEPKE.jpg
 
[me=] note to myself[/me=] |( ...vooral versturen 'klikken' als je nog niet klaar bent....idioot...

_O-
Daarnaast wilde je natuurlijk regelt typen in je poll.

Maar lekker als je wilt inhalen en je snelheid wordt begrensd. B|
Dat is nog eens bevorderlijk voor de veiligheid |(
 
Laatst bewerkt:
Hebben ze in Engeland ook getest op motoren, wel eens een stukje in MCN gelezen, was levensgevaarlijk omdat de GPS niet nauwkeurig genoeg was.. Dacht het systeem ineens dat je nog maar 30 mocht op de snelweg,
 
Alweer bemoeizucht die, dankzij elektronische systemen, in praktijk gebracht kan worden.
Big Brother is watching you.....
 
Systeem bestaat al, genaamd eco-drive

Werkt nog veel erger dan een snelheidsslot. Daar heb je een toerenbeperking van 3000 toeren. Als je daar overheen gaat krijg je een strafpunt (lampje) en bij het derde strafpunt krijg je een toerenbeperking van 2500 toeren.

In praktijk : met koude motor kon je 115, met warme motor 125. Met de beperking kon je ongeveer honderd.

Was een van de bedrijfsautos van een studentenbedrijf waar de auto's behoorlijk werden afgetrapt.

Ik vond het met korte invoegstroken levensgevaarlijk. Dat kon gewoon niet harder dan 80 km/h
 
het bespaard wel snelheidsboetes uit, want daar zeiken we ook al over dat het niet goed is, ik vind het een prima idee.
 
Ik dacht heeeeeeel even dat het om nieuwe topics ging :$ :+
Maar goed, een alcoholslot zie ik nog wel wat in, maar dit is toch echt weer :( :N
 
Laatst bewerkt:
ik vind dat zo de controle wordt weg genomen, voor je het weet kun je net zo goed de trein nemen, omdat je op de motor toch zelf niets meer mag...
 
Laatst bewerkt:
Ik moet eerlijk zeggen; ik kan best lol beleven aan het rijden en me toch redelijk aan de snelheid houden. Of ik daarvoor de controle zou willen afstaan is een ander verhaal. Anderzijds, als dan die stomme drempels en sluizen en anders snelheidsbeperkende onzin weg kan zou ik er toch eens een nachtje over moeten slapen. Al die rotdrempels bederven mijn lol wel flink. Moet je eens de Kempen-route rijden......
 
Ik denk dat dit meer nadelen met zich mee brengt dan voordelen. Zie je het al voor je, even snel de kruising over, bwoap 'je mag niet harder', aanrijding nice. Dat is nog maar een van de situaties die zich voor kunnen doen. In sommige situaties als het gaat over ontwijken is soms gas geven ook een optie... Die kan je dan wel doorstrepen.
 
Jullie hebben toch écht voor deze overheid gekozen...

OT: zolang jullie ervan overtuigd zijn dat snelheid de enige oorzaak van ongevallen is, zal de overheid dit soort regels blijven invoeren. Als jullie niet meer overtuigd zijn, roep me dan eens, dan kunnen we zien wat we er aan kunnen doen.
 
Jullie hebben toch écht voor deze overheid gekozen...

OT: zolang jullie ervan overtuigd zijn dat snelheid de enige oorzaak van ongevallen is, zal de overheid dit soort regels blijven invoeren. Als jullie niet meer overtuigd zijn, roep me dan eens, dan kunnen we zien wat we er aan kunnen doen.

Wij hebben gestemd, maar niet op dit voorstel. Omdat wij gestemd hebben, hebben wij het recht om tegen voorstellen in te gaan.
 
Wat een onzin..

this is not the way to go :N

En wat als je twee van die Slotrijders naast elkaar heb op een 2 baans weg? Dan komen ze elkaar nooit voorbij :')

En idd, wat als je GPS raar doet? In een tunnel ofzo? of de binnenstad?

Waarom geven we niet gewoon iedereen een gecertificeerde chauffeur? Of komen we dan weer uit bij het OV? :')
 
Ik vind dat motoren die te hard door een file rijden veel gevaarlijker. :X
 
Wanneer houden ze zich eens bezig met echt iets nuttig's zoiets als een alcoholslot bijvoorbeeld!

Makkelijk te omzeilen. Mensen die serieus met alcohol en verkeer zijn (merendeel) rijden niet met teveel alcohol op. De mensen die dat niet zijn, omzeilen het simpel weg door iemand anders te laten blazen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan