Bevindingen marushin helm

Niet doen.

Wij hebben twee jaar met deze helmen gereden maar Marushin is failliet en het is een drama en verschrikkelijk moeilijk er nog reservedelen erbij te krijgen.
Wat er te krijgen is, is overgebleven zooi.

Advies kijk eens naar Kabuto helmen. Helmen zijn stiller als de Marushins, perfecte pasform en uitmuntende service.

Wij rijden sinds dit jaat met de Kabuto-helm type FF-5V en zijn daar zeer tevreden over.
 
Laatst bewerkt:
Dit is de helm van Kabuto:

full
 
En ik ben er dus ontzettend over te spreken :)

De eerste heeft mijn hoofd goed beschermd en hoop dat mijn 2e dat niet hoeft te doen. Lekker licht en stiller dan de arai die ik hiervoor had (RX7).

Levertijd etc is idd niet echt geweldig, maar als je een recente kan scoren, waarom niet ???
 
En ik ben er dus ontzettend over te spreken :)

De eerste heeft mijn hoofd goed beschermd en hoop dat mijn 2e dat niet hoeft te doen. Lekker licht en stiller dan de arai die ik hiervoor had (RX7).

Levertijd etc is idd niet echt geweldig, maar als je een recente kan scoren, waarom niet ???

omdat er geen onderdelen en service op wordt verleend misschien. Voor de straat zou ik het wellicht proberen, maar voor het racen niet. Je kunt je ook nog afvragen of ze wel op de nieuwe KNMV helmenlijst komen te staan. Is toch wel een must als je wilt racen. Zowel ZAC als CRT houden deze lijst aan.
 
Crt houd geen lijst bij, wel moet hij het europese keurmerk hebben.
Heb er 2 weken geleden 1 gekocht.. Ik ben er happy mee.
 
Laatst bewerkt:
Marushin is toch alleen qua Nederlandse importeur wat mislukt is?
Ik heb zelf ook (drie) Marushin helmen erg prettig ding, maar zal niemand aanraden om in Nederland een Marushin te kopen :-(
Aan de andere kant, nu gaat het natuurlijk niet meer via de importeur, dus wie weet is het beter *D
 
Laatst bewerkt:
Dus als ik het goed begrijp is de Nederlandse importeur er mee gestopt en niet marushyn
Dus via FC moto of iets dergelijk geen probleem qua naservice

Ook al heb ik nog nooit naservice nodig gehad bij een helm
 
Wij konden geen vizieren of tear-off meer krijgen voor deze helm. Ook niet in Duitsland bij fc-moto.de
Wat zij hebben is ook restvoorraad.
 
Ze zijn nu iig weer leverbaar bij fc-moto.

Dat was toen ook zo.
Leverbaar volgens de site dus bestellen en betalen. Maar na een aantal weekjes kreeg ik het geld netjes terug gestort want was toch niet leverbaar.
Maar het bleef wel op de site staan als zijnde leverbaar met een levertijd.

Probeer maar eens de site te vinden van de fabrikant.
 
Dat was toen ook zo.
Leverbaar volgens de site dus bestellen en betalen. Maar na een aantal weekjes kreeg ik het geld netjes terug gestort want was toch niet leverbaar.
Maar het bleef wel op de site staan als zijnde leverbaar met een levertijd.

Probeer maar eens de site te vinden van de fabrikant.


Ben benieuwd had nog een donker vizier nodig dus besteld bij fc moto.
Ik laat de uitkomst wel even weten.
 
Voor aankomend seizoen overweeg ik om een maryshin RS2 carbon aan te kopen

Zijn hier mensen welke ervaring hebben met het merk en eventueel type

Grtz Erwin

Je hebt hem al wel gepast neem ik aan? Ik vind ze persoonlijk niet lekker zitten (veel drukpunten) en de ventilatie is niet al te best.
 
Je hebt hem al wel gepast neem ik aan? Ik vind ze persoonlijk niet lekker zitten (veel drukpunten) en de ventilatie is niet al te best.


nee vond ze gewoon mooie en overweeg een andere aan te kopen.
Mijn laatste 2 helmen waren beide AGV waar ik wel heel tevreden over was maar ze zijn wel wat prijziger

Daarom de overweging (maar uiteraard nog niet gekocht)
 
nee vond ze gewoon mooie en overweeg een andere aan te kopen.
Mijn laatste 2 helmen waren beide AGV waar ik wel heel tevreden over was maar ze zijn wel wat prijziger

Daarom de overweging (maar uiteraard nog niet gekocht)

Ok, helder. Echt slechte helmen zullen er niet meer zijn denk ik. Pasvorm is het belangrijkste. Ventilatie daarnaast ook trouwens.
 
Advies kijk eens naar Kabuto helmen. Helmen zijn stiller als de Marushins, perfecte pasform en uitmuntende service.

Wij rijden sinds dit jaat met de Kabuto-helm type FF-5V en zijn daar zeer tevreden over.

:^

Ik rij met exact dezelfde helm en heb dezelfde ervaringen bij Kabuto. Geschikte en enthousiaste gasten die de boel runnen en de helm zit echt fantastisch. Had voorheen een Arai helm maar deze zit echt stukken beter :] :]
 
Dat was toen ook zo.
Leverbaar volgens de site dus bestellen en betalen. Maar na een aantal weekjes kreeg ik het geld netjes terug gestort want was toch niet leverbaar.
Maar het bleef wel op de site staan als zijnde leverbaar met een levertijd.

Probeer maar eens de site te vinden van de fabrikant.


Ik heb me vizier gewoon binnen gekregen
Vrijdag besteld en vandaag binnen gehad.
Besteld bij fc moto.
 
Fastfoodracing heeft een paar jaar met deze helmen geraced (en nog steeds).
Erg licht, goede pasvorm, maar de vizieren nokjes breken bij bosjes af.
We zijn allemaal al toe aan vizier nr 5 ofzo.

Hierna geen Marushin meer voor FastFoodracing.

Ik zelf heb een Shark nu
 
Terug
Bovenaan Onderaan