Bimota ?

Mario

Die hard MF'er
22 aug 2001
361
0
Turnhout
Weet iemand hoe het nu zit met dit merk ? Het laatste wat ik ervan vernam (een hele tijd geleden) was dat het bedrijf jammer genoeg failliet was.

Ik vond dat wel zonde omdat het toch altijd veel vernieuwingsdrang toonde en dat voor zo\'n kleine fabrikant. Veel grotere fabrikanten durven vaak niet zoveel risico\'s nemen heb ik de indruk, maar ik hoor er dus niets meer van (ik bladerde net eens door een modellencatalogus en vond die Bimota-modellen wel heel fraai, vandaar m\'n vraag).
 
Ik geloof dat Aprilia Bimota niet ging overnemen. Zou niks aan hun bedrijf toevoegen.... Jammer. Bimota gaat wel falliet zonder steun. Misschien zijn ze dat zelfs al.
 
Bimota is al ongeveer een jaar failliet. Heb toevallig op Auto moto d\'Italia in Houten een Moto73 opgepikt (gratis, van de Bimotaclub) waar een artikel over de vele ondergangen van Bimota stond. Aprilia zag af van aankoop ivm de torenhoge schulden van Bimota en nu ligt alles in handen (waarschijnlijk) van de Amerikanase importeur, die denkt een levensvatbaar Bimota te kunnen herstarten. Maar er is nog niets zeker. Maar ik heb ook het advies gekregen om op bimota central te blijven neuzen omdat daar het laatste nieuws over Bimota staat.

Ondertussen jammer, die SB8K zag er erg lekker uit (zie tevens foto\'s op bimota central)! :9
 
Bimota\'s zijn veelste dure aftreksel van andere fietsen...als je het geld van een bimota in de oorspronkelijke fiets zou steken, en daarvan de streetfighter/ of wat voor bimota fiets zou maken :9~ Ik zal zelf nooit een bimota willen kopen...laat staan erover te denke...
 
Terug
Bovenaan Onderaan