Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

bimota???



Ook mijn absolute toppertje. (Eerst maar eens de Corsaro verkopen)
 
Ik las een vergelijkingstest in de nieuwe Motoplus met oa de DB7. Cool ding hoor, leuker dan een Duc, die ze je toch regelmatig nog rijden. Met zo'n Bimota steel je pas echt de show in mijn ogen.
 
Ik las een vergelijkingstest in de nieuwe Motoplus met oa de DB7. Cool ding hoor, leuker dan een Duc, die ze je toch regelmatig nog rijden. Met zo'n Bimota steel je pas echt de show in mijn ogen.



Ander prijskaartje, hè. Voor een standaard DB7 koop je de 1098R met meer vermogen.
 
Hoe zat nou ook alweer met de SB8K trouwens?
Wat is het verhaal daarachter?
Ik kan me een test herinneren waarbij de meegebrachte motoren toen allesbehalve af waren.
 
Hoe zat nou ook alweer met de SB8K trouwens?
Wat is het verhaal daarachter?
Ik kan me een test herinneren waarbij de meegebrachte motoren toen allesbehalve af waren.


verhaal daar achter was dat ze hals over kop 50 homologatiefietsen moesten maken.
Hij had idd wel wat kinderziektes bij aflevering, voor het merendeel veroorzaakt doordat de fabriek geen afstelgegevens beschikbaar stelde. Na een paar keer terug naar de importeur was hij echter perfect, alhoewel het wel een beest blijft.
Er komt nu max 169 PK uit. De mijne heb ik echter op een 10 PK minder gezet vanwege het vriendelijkere karakter dat je dan krijgt.
 
Neen, liep er leeg op.
En de beschikbaarheid van spareparts begon problematisch (=duur) te worden.

NB: in m'n Motorstek staat wat ik nog heb.

Vdue inderdaad slecht voor je bankrekening.........

Mooie fietsen in je garage, mijn complimenten.

Laverda 750 heb ik ook een aantal jaren gereden, puur en ruw en betrouwbaar Italiaans ijzer geweld. Daarbij vergeleken is een Bimota een prima ballerina.
Verder een aantal Guzzi's gehad en een opgepepte Ducati Pantah 600SL (lekker pittig ding alleen het sturen kon flitsender, vandaar de db4). Ook nog een Aprilia Pegaso 650 Strada om zomaar op te stappen, naast een stuk of wat Engelse klassiekers (gaan in de opruiming...).
 


Ik ben met die Laverda bijna verongelukt vanwege het omgekeerde schakelen/remmen. Daarom heb ik hem subiet verkocht.
 
Ik ben met die Laverda bijna verongelukt vanwege het omgekeerde schakelen/remmen. Daarom heb ik hem subiet verkocht.

Oude Engelse motoren hebben het ook omgekeerd, zelfs het schakelpatroon omgekeerd (1 omhoog rest naar beneden)

Gelukkig is de zitpositie en het gevoel als je erop rijd geheel anders, dan vergis je je niet zo vlug....

Stuur eens een PMetje....
 
Hoe zat nou ook alweer met de SB8K trouwens?
Wat is het verhaal daarachter?
Ik kan me een test herinneren waarbij de meegebrachte motoren toen allesbehalve af waren.


Dat klopt, de mijne is ook een keer terug geweest naar Rimini. Sindsdien is hij goed. Wel erg brute fiets....
 
Laatst bewerkt:
Ooit zag ik deze bimota SB2 en was geweldig onder de indruk van deze machine. En als ik eerlijk ben vind ik dit nog steeds de mooiste bimota. Ik zag hem ooit bij Ton Borsboom motoren in nunspeet staan toen in het blauw. Borsboom motoren bestaat niet meer maar daar stond ik bij de bimota terwijl ik nog aan het lessen was voor mn A rijbewijs.

 
Bekend van de club heeft 2 bimota's.
Een mantra en een 4cil racer ( model weet ik zo niet ).
Zijn erg mooie motoren met top spullen erop. De mantra heeft een duc blok en de racer een
suzuki blok, problemen heeft ie er niet mee.