bimota???

DB4 is een leuke fiets, zelfde achterbrug lijkt me als ik de foto's zie, frame ook ongeveer 't zelfde daar zit toch een duc 2 pitter in ?
 
DB4 is een leuke fiets, zelfde achterbrug lijkt me als ik de foto's zie, frame ook ongeveer 't zelfde daar zit toch een duc 2 pitter in ?



Frame lijkt erop maar is behoorlijk anders. Achterbrug identiek.
DB4 ==> Ducati 900 blok. Wielen zijn echte Antera's.
 
Laatst bewerkt:
Heb laatst nog een hoop Supermono onderdelen aangeschaft, had een koplampunit nodig ivm scheurtje in fitting door worm worden in combinatie met trillen was de kunststof hard geworden en knipperde het groot licht constant, nu weer een verse op de plank, maar ook gelijk de rest maar overgenomen zoals kuip, stuur en subframe delen, voetsteunene, handvaten, tank, de electronica, temperatuurmeter, tellerhuis, spiegels met richtingaanwijzers er in en zo meer.

alles origineel en er zijn er niet zo veel gemaakt dus da's weer mooi, je weet tenslotte maar nooit wanneer je iets nodig hebt..
 
Heb laatst nog een hoop Supermono onderdelen aangeschaft, had een koplampunit nodig ivm scheurtje in fitting door worm worden in combinatie met trillen was de kunststof hard geworden en knipperde het groot licht constant, nu weer een verse op de plank, maar ook gelijk de rest maar overgenomen zoals kuip, stuur en subframe delen, voetsteunene, handvaten, tank, de electronica, temperatuurmeter, tellerhuis, spiegels met richtingaanwijzers er in en zo meer.

alles origineel en er zijn er niet zo veel gemaakt dus da's weer mooi, je weet tenslotte maar nooit wanneer je iets nodig hebt..



Goed bezig. Aan de voetsteunen is nog wel aan te komen, maar niet aan de rubbertjes.
 
Die gele is een YB9, 600cc 4 cilinder. Die heeft ze nooit gehad. Mrs Gobert houdt niet van 4-cilinders en al helemaal niet van die kleintjes. Slappe hap!
Die YB9 was idd een rampeding, ik kreeg die ramair carbongevallen nooit goed gemonteerd.
En de Sri vlak daarna was nog eens een stuk goedkoper ook. :')
Ik heb ze nooit mooi gevonden

Ik durf het na bovenstaande hier bijna niet te vragen: :$

Ben sinds kort in het bezit van een YB 9 SR, moet nog het e.e.a. aan gebeuren, maar daar was de prijs dan ook naar.

Mijn exemplaar heeft i.p.v. de gebruikelijke volle kuip alleen een topkuip en daarnaast een nogal particuliere kleur.
Frame nr. is YB900237 en heeft een origineel NL kenteken (25 feb. 1995)

Wist niet van het bestaan van een half naakte YB 9 en weet dus niet of dit een orginele (Bimota-)kuip is.

Ik kan me vaag herinneren dat er in die tijd (halverwege jaren '90 dus) in een motorblad een keer een verhaal heeft gestaan over een Bimota in deze kleurstelling, maar of het dit exemplaar betrof?

In ongewassen staat ziet hij er zo uit:

full


Wie weet er meer van dit halfnaakte type en / of dit exemplaar?
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij was er geen (half-)naakte YB9. Er ontbreekt kuipwerk...

De kleur lijkt mij niet origineel.
:^

Ondermeer de aanzuigbuizen naar de carburateurs / spiegels ook niet.
Crashonderdelen. ;)

FZR600 blokkie in het vooronder. :Y
Ik heb er eentje geimporteerd in 2003. :)
(dat is dus niet deze zie ik aan het geregistreerde jaar)
 
Laatst bewerkt:
Ik durf het na bovenstaande hier bijna niet te vragen: :$

Ben sinds kort in het bezit van een YB 9 SR, moet nog het e.e.a. aan gebeuren, maar daar was de prijs dan ook naar.

Mijn exemplaar heeft i.p.v. de gebruikelijke volle kuip alleen een topkuip en daarnaast een nogal particuliere kleur.
Frame nr. is YB900237 en heeft een origineel NL kenteken (25 feb. 1995)

Wist niet van het bestaan van een half naakte YB 9 en weet dus niet of dit een orginele (Bimota-)kuip is.

Ik kan me vaag herinneren dat er in die tijd (halverwege jaren '90 dus) in een motorblad een keer een verhaal heeft gestaan over een Bimota in deze kleurstelling, maar of het dit exemplaar betrof?

In ongewassen staat ziet hij er zo uit:

[afbeelding]

Wie weet er meer van dit halfnaakte type en / of dit exemplaar?


Deze motor klopt niet. Kleur niet, kuipwerk niet, airpipes denk ik ook niet. De Duitse importeur heeft eind jaren '90 streetfighters gebouwd op basis van bestaande Bimota modellen, maar voor zover mij bekend niet van dit type.
 
Delen bestaan uit slechts 2 delen, dus opnieuw in originele kleuren spuiten is makkelijk. :)

deKuip.jpg


Bi-web.jpg


De originele carbon luchtinlaten en voorspatbord kwam later via Finland. O-)
 
Laatst bewerkt:
Zijn wel aparte motoren om te zien, en het zal vast ook wel heel bijzonder rijden.
Maar onderdelen krijgen na een schuivert bv lijkt me echt hels.
 
Terug
Bovenaan Onderaan