• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

Bizar Helm probleem ! (?)

Ardbeg

MF'er
Lid geworden
29 aug 2003
Waarderingsscore
0
Hi,

Ben ik net lekker aan het rijden in m'n nieuwe outfit + nieuwe helm (Shoei Raid)(uiteraard gekocht op de beurs), gebeurde het volgende:

Ik accelereer van ongeveer 150 naar 170 heb ik plotseling moeite met ademhalen door een behoorlijke onderdruk in m'n helm B| . Dit was bij ongeveer 160 km/pu (Gevoel was overigens gelijk aan persluchtduiken met te weinig bar in je fles)

Was echt een bizarre ervaring...........Hebben jullie ook wel eens zoiets gehad !?. :?

Greetz, Ardbeg

had je niet gewoon een soort hyperventilatie aanval? (serieus bedoeld!) lijkt me namelijk sterk dat dat kan door onderdruk in je helm :?

Toevallig een paar dagen (of een week) geleden ook iets over gelezen hier op het forum. Toen had iemand precies hetzelfde probleem. Maar wie het was, of welke topic en wat de oplossing was weet ik niet meer.

Ik heb wel dat rond de 200 m'n neus helemaal tegen het vizier wordt gedrukt, maar "onderdruk" heb ik geen last van.

had je niet gewoon een soort hyperventilatie aanval? (serieus bedoeld!) lijkt me namelijk sterk dat dat kan door onderdruk in je helm :?

Nee hoor, ik heb het een paar dagen terug ook al eens gehad, bij dezelfde snelheid, echter toen realiseerde ik me niet wat er aan de hand was. Daarom heb ik het vandaag nog een geprobeerd en gebeurde het weer !.

Overigens denk ik dat het voor een groot deel met de ventilatie te maken heeft, maar de ventilatieopeningen zijn open........ :?

Nee hoor, ik heb het een paar dagen terug ook al eens gehad, bij dezelfde snelheid, echter toen realiseerde ik me niet wat er aan de hand was. Daarom heb ik het vandaag nog een geprobeerd en gebeurde het weer !.

Overigens denk ik dat het voor een groot deel met de ventilatie te maken heeft, maar de ventilatieopeningen zijn open........ :?

Je hebt wel van die "neusstukken" die je tegen beslaan in je helm kunt zetten, zou zoiets kunnen helpen?

Toevallig een paar dagen (of een week) geleden ook iets over gelezen hier op het forum. Toen had iemand precies hetzelfde probleem. Maar wie het was, of welke topic en wat de oplossing was weet ik niet meer.

Dat was ik. Ik heb dat ook bij mijn oude Nolan helm. Heb nu een Shoei XJ900 Blade en heb daar tot nu toe geen last van gehad.

Ik denk dat het veroorzaakt wordt door turbulentie veroorzaakt door je kuip waardoor de lucht onder je helm vandaan gezogen word.
Ik had er zelf geen last van wanneer ik een kolletje of zo om mijn nek droeg.

Het is heel vervelend inderdaad omdat het echt je adem beneemt. Je kunt misschien ook proberen om je vizier een klein stukje open te zetten zodat je ook weer lucht aanzuigt in je helm.

ik heb er wel eens last van gehad dat het leek alsof ik minder zuurstof kreeg maar niet echt.
Maar of het echt zo was weet ik niet of het kwam gewoon door de adrenaline....

Geen idee reed toen rond de 240 km/uur...

Ps helm is een Shoei Z-one slipstream

Laatst bewerkt:
full

deze dus voor de rest nog nooit gehad 1 keer super helm !

ken het gevoel, ik heb er echter alleen last van als ik met mijn vizier open doortrek naar 120+ :?

(meestal doe ik hem dan maar dicht ;) )

Lijkt me linke soep trouwens. Heb't zelf niet meegemaakt die onderdruk, maar boven de 160 heb je juist je scherpe verstand nodig (voor zover je van verstand kan spreken als je 160+ rijdt :] :X )

Ik heb het ook alleen als ik vergeet |( om mijn vizier dicht te doen en dan mijn rechterhand ineens wat verdraai.

Heb je het alleen met die helm?? Probeer anders een ander ruitje ofzo..

Ik weet altijd precies wanneer ik 160 heb gereden omdat mijn helm dan juist zelf dat kiertje sluit waarop ik hem altijd openzet.

Waarschijnlijk zuiging aan een deel van je helm. Probeer eens de boven ventilatie te sluiten.

Je motor omruilen voor een naked bike.;+
Altijd voldoende zuurstof boven de 200 ;) :+

Je motor omruilen voor een naked bike.;+
Altijd voldoende zuurstof boven de 200 ;) :+

Uh.........Heb al moeite om op de mijne te blijven zitten boven de 150. Ik wil niet weten hoe 200+ voelt op een naked :X , tenzij ik aan het zadel vastgelijmd ben.

Uh.........Heb al moeite om op de mijne te blijven zitten boven de 150. Ik wil niet weten hoe 200+ voelt op een naked :X , tenzij ik aan het zadel vastgelijmd ben.

Probeer eens een kinflapje erin te zetten..... dan slaat de wind niet onder je helm naar binnen..... suuk6

wauw eerst wurgsex nu dit.

Als je het met je vorige helm niet had is het vreemd.

Heb ik ook regelmatig gehad, met 10 mm staalboortje 2 gaatjes geboord in voorzijde kinstuk, nooit meer last van gehad.

Kan je verzekeren 200+ :] voelt heerlijk op een naked. 8-)

Ik weet altijd precies wanneer ik 160 heb gereden omdat mijn helm dan juist zelf dat kiertje sluit waarop ik hem altijd openzet.

Waarschijnlijk zuiging aan een deel van je helm. Probeer eens de boven ventilatie te sluiten.

Excuseert U mij *-), maar het SLUITEN van je ventilatie openingen moet je nu juist NIET doen. Hierdoor zul je nu juist onderdruk creeren in je helm, het openen van de ventilatie laat nu juist toe dat lucht wordt aangezogen.
Trouwens de reden dat je vizier bij 160+ sluit heeft denk ik (zeker als de vents open zijn) meer te maken met de druk die de luchtstroom dan uitoefent op je vizier.

Is soort schoorsteen effect volgens mij. Als het hard waait dan trekt de schoorsteen & zoiets gebeurt ook aan de onderkant van je helm.

Eoa kinstuk of gewoon een sjaal zal het effect tegen kunnen houden. ;)

Heb ik ook regelmatig gehad, met 10 mm staalboortje 2 gaatjes geboord in voorzijde kinstuk, nooit meer last van gehad.

Ja inderdaad zeker weer een Helm die wij betalen.. :P . los daarvan... zal natuurlijk wel onzin zijn :? maar in hoevere tast zo'n actie de integriteit van de helm aan mbt een eventueel geval waarin de helm ander werk moet gaan verichten dan regenmuts zijn? (lees *Boem*/*Beng*/etc)

Ik heb exact hetzelfde probleem bij dezelfde helm, tussen de 160 en 170 krijg ik niet echt veel lucht. als ik dan achter het kuipje wegduik (hoeft niet eens zover) dan is het weg

even een ander vraagje over de Raid... mijn ligt momenteel bij de dealer... vizier viel dicht als ik accelereerde van 50 naar 80..

en waaide open als ik het iets open had staan en 120/130/140 ging rijden..

meer mensen met deze klachten?

Terug
Bovenaan Onderaan