Blackbird uit 1998

da blaost

MF'er
28 aug 2002
158
0
Oirschot
Het is tijd voor een andere motor. Ik zit te twijfelen tussen:

een (zwarte) kawasaki zx9r uit 1998 of
een (zwarte) honda blackbird uit 1998.

Voor deze motors altijd een zwak gehad maar nog géén gehad.
Momenteel rijd ik op een kawasaki gpz1000rx) :]

Graag jullie advies bij het maken van een keuze.

Verder, de blackbird versie 1996 en 1997 schijnen ergens een vermogensdip te hebben, heeft de 98-er dat ook?
 
Laatst bewerkt:
die zx9r lijkt mij meer een stuurfiets als die
(lelijke) blackbird, en power hebben ze allebei genoeg!
maarre ik zou zeggen waarom geen firebade?
 
Ga eerst eens op beide fietsen rijden en "proef" het verschil.
De 96/97 hebben carbs.. de 98 ook en aangezien er motorisch weinig tot niets is veranderd in die jaren denk ik dat de 98'er ook een dipje heeft.
Pas vanaf 99 hebben de BB's injectie en die schenen ook een dip te hebben.
Nooit wat van gemerkt en nu al helemaal niet meer.
(compleet andere uitlaat / luchtfilter en een Powercommander)

dus gewoon een (of meerdere) proefrit(ten) maken :)
 
heb voor het zelfde dilema gestaan maar dan tussen een blackbird en een fireblade, heb uit eindelijk voor een bb gekozen voor zijn comfor.
Ga op allebei een behoorlijke proef rit maken dan kom je er zelf achter en die
vermogens dip weet ik niet ik heb hem pas een week en nog niet echt voluit gereden. Het rijdt in ieder geval super Succes ermee
 
Eeeh, wat is een Power Commander en zou ik dat ook op mijn BB moeten hebben :?

Een (PC) PowerCommander (PCII in mijn geval) is een kassie wat je tussen de ingangssignalen van de ECU plugt. De PCII kan je volledig (laten) afstellen qua brandstofinspuiting en ontsteking voor je eigen fiets afhankelijk van je motor, luchtfilter en uitlaat.
In combinatie met een PC kan je motorfiets je aanzienlijk meer rijplezier geven; meer koppel onderin, meer power in het algemeen, sneller oppakken e.d. en in sommige gevallen ook zuiniger.
Wat het bij een originele BB oplevert ? geen idee. Volgensmij weinig, het heeft pas zin als je enkele wijzigingen hebt gedaan zoals uitlaat en/of luchtfilter. Om dus een goed rendement te hebben van deze "add-ons" moet het brandstofmengsel bij de verschillende toerentallen / gasklepstanden rijker/armer worden en/of ontsteking vervroegd/later gezet worden afhankelijk van je systeem en dit kan je dus met de powercommander doen.
PCII zit tussen de ingangssignalen van je fiets en de PCIII's tussen de uitgaande signalen vanaf de ECU.
Kijk HIER ook eens voor wat meer info.
En de nederlandse importeur is Hans Kerkhoven van Dynojet Research in Oss
 
Laatst bewerkt:
96 en 97 hebben een dip rond de 120 en140 km/h dit kan het gevolg zijn van het tanken bij een en de zelfde pomp keten bv alleen shell of bp of taxaco het is bijvoorbeeld bekend dat de benzine van shell iets schraaler is dan de rest dus om dit mogenlijk te voorkomen raad men aan om bij verschillende pompen te tanken,dit was ook de oplossing voor een maat van mij hij rijd het 96 model ik zelf het rij het 97 model ik heb echter zelf nooit dit probleem gehad. maar in ieder geval succes met je aankoop en geniet ervan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan