Blanke lak nog feller laten blinken

Vinnie165

MF veteraan
5 apr 2005
2.823
1
Helchteren
Ik heb een tank gespoten , ziet er mooi uit maar de diepe glans mis ik in de blanke lak.
Kan ik deze polieren ? en zo ja met welk produkt ?

ik heb geen poliermachine voorhanden..
 
dan krijg je dit als resultaat
full

full

full
 
Gezien de reacties ga ik er van uit dat er geen proffessionele spuiters tussen zitten...

De reden waarom je blank niet glimt kunnen er meerdere zijn ,de mengverhouding van je harder/reducer,de temp,de laagdikte teveel om op te noemen..

Vergeet verder die commandant bende.

Je hebt twee opties,alles met waterproof 1000-1500 oid schuren en met een goed merk polijsten,ervan uitgaand dat je voldoende laagdikte hebt anders ga je erdoorheen.

Of schuren en opnieuw in de blank zetten waarbij je dan zorgt dat de condities beter zijn tijdens het spuiten.
 
Vergeet verder die commandant bende.

Ik heb anders de tank van mijn Bol dor ( die behoorlijk verweerd was )
Weer ALS NIEUW ( ja, mét hoofdletters :P ) gekregen door éérst te polijsten met commandant 3, toen 5, en toen oppoetsen met 7.

Je kan me veel dingen wijsmaken, zélfs dat commandant niet het geschikte middel is voor deze klus, maar niet dat commandant "bende" is. :)
 
HC460 heeft gelijk, als je de topglans niet bereikt dan kan heel veel oorzaken hebben. Tot de luchtvochtigheid in de spuitruimte aan toe. De beste optie is om de tank met 1500 of fijner dun te schuren en dan gewoon nog een keer te spuiten, onder de best bereikbare omstandigheden en door de best spuitende spuiter die beschikbaar is. Commandant is voor het grove werk. Je kunt beter professioneel spul halen. Bij de vakhandel.
gr
hans
 
natuurlijk ligt het probleem bij het spuiten.....maar er word niet gevraagd wat het probleem is...
daarbij komt dat er inderdaad zoveel oorzaken kunnen zijn en dat kun je alleen weten wanneer je bij het spuiten zelf bent geweest..
de vraag die gesteld werd is hoe hij het nu nog mooier kan laten glimmen...toch?
tja met polijstpapier korrel1200 is perfect hiervoor....maar je kan hierna prima polijsten met commandant....
Ik polijst verweerde lak altijd met commandant en werkt perfect...


alleen zoals ik al zei minimaal 14 dagen wachten tot de lak genoeg is uitgehard...mocht je eerder machinaal gaan polijsten dan heb je kans dat je het hele spuitwerk verpest omdat de lak vloeibaar gaat worden onder je schijf om het zo maar te noemen..
 
natuurlijk hebben jullie gelijk dat het aan het spuitwerk ligt.
Conditie was +/- 20 C , eerst water verneveld in het "spuithok" maar het zou perfect aan de viscositeit kunnen liggen. ( hiervoor spuit ik niet genoeg )

.. en zoek daarom nu achter een lapmiddeltje..

Ik heb me voorgenomen om voortaan de spullen zelf in de lak te zetten en ze dan proffesioneel te laten aflakken(vernis) ( als ze dit natuurlijk willen doen )

Ik probeer het volgende week eens met de commandant,

opnieuw lakken is geen optie ( voorlopig :-) )
 
Terug
Bovenaan Onderaan