Blanke lak nog feller laten blinken

Vinnie165

MF veteraan
5 apr 2005
2.823
1
Helchteren
Ik heb een tank gespoten , ziet er mooi uit maar de diepe glans mis ik in de blanke lak.
Kan ik deze polieren ? en zo ja met welk produkt ?

ik heb geen poliermachine voorhanden..
 
kan en zal meerdere oorzaken hebben

maar ik denk ook aan een te dunne laag, en wellicht niet vloeiend genoeg gespoten
je moet net mooi in het licht je spuitstreep zien, en dan net zo dik dat het mooi overvloeid in de vorige streep. 20 graden en waterspuit is prima
vlak na de kleur 1 laagje blank en hier vlak na in 1x dik genoeg


oplossing om te polijsten ? gewoon eerst eens proberen met de hand met het fijnste polijstpasta of commandant die je hebt
heb je na noeste arbeid nog steeds amper resultaat. licht opschuren met korrel rond de 1500


of het minst tijdrovend, licht opschuren met water 1200 ofzo, en dan nogmaals blank erop spuiten

succes!
 
ik heb in de verfzaak 350 cc kleurlak metallic meegekregen die ik 2/1 moest verdunnen ( enkel verdunning ) = is dit nu 2K of 1K

De blanke lak ( vernis ) was ook 2/1 blanke lak + verharder en geen verdunning = welke is dit dan 2K of 1K ???
 
Kleurlak is ,zeg maar 1 k omdat er alleen verdunning in gaat,
blanke lak is 2 k omdat er verharder bij gaat,deze moet je ook binnen bepaalde tijd spuiten anders wordt ie hard
de straal kun je als het goed is afstellen,in een ronde straal(zou ik niet gebruiken) verticale straal ----(wordt ook bijna nooit gebruikt) en een horizontale straal, deze wordt altijd gebruikt.dus zo |
verder kun je de druk en de hoeveelheid verf die uit de spuit komt instellen.
De mengverhouding heb je dus wel goed gedaan,neem ik aan.
je ziet wel er komt toch wel wat bij kijken!
Ik zou eerst een testplaatje of iets dergelijks spuiten.
gr. Eric
 
Terug
Bovenaan Onderaan