• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

Blauwe uitlaat (handmatig doen)

BikersUnited

MF'er
Lid geworden
18 jul 2018
Waarderingsscore
4
Dag allen,

Heeft iemand ervaring met de uitlaat blauw maken? Zag dat het kan dmv hitte of anodizing.

Mocht er iemand zijn die een blauwe uitlaat heeft (moedwillig of niet), ziet het er goed uit in het echt?

olie erop doen, en met een gasbrander heet maken,zodat de olie inbrand in het metaal,krijg je die blauwe kleur
Wel eerst zorgen dat de uitlaat goed blank is,

Laatst bewerkt:
Dag allen,

Heeft iemand ervaring met de uitlaat blauw maken? Zag dat het kan dmv hitte of anodizing.

Mocht er iemand zijn die een blauwe uitlaat heeft (moedwillig of niet), ziet het er goed uit in het echt?
Beetje weinig informatie .. en later staat er uitlaat. Akrapovic titanium.

Gaat het om uitlaatbochten of alleen een uitlaatdemper? ;)

Gezien je verhaal heb je deze al gezien denk ik?

Laatst bewerkt:
Beetje weinig informatie .. en later staat er uitlaat. Akrapovic titanium.

Gaat het om uitlaatbochten of alleen een uitlaatdemper? ;)

Gezien je verhaal heb je deze al gezien denk ik?

Het gaat om uitlaatbochten en een uitlaatdemper (is een full exhaust). Wil (bijna) de gehele uitlaat blauw maken.

De 2e video had ik inderdaad al gezien, maar de gasbrander lijkt mij beter als je een volle uitlaat wilt oxidizen.

olie erop doen, en met een gasbrander heet maken,zodat de olie inbrand in het metaal,krijg je die blauwe kleur
Wel eerst zorgen dat de uitlaat goed blank is,

Blank maken is in dit geval polijsten/schuren toch? En zou de olie dan alleen op de headers moeten? De demper is namelijk van titanium, heb op videos gezien dat de uploaders nooit olie gebruiken op titanium.

Laatst bewerkt:
Full titanium Akra kost in ieder geval voor mijn motor meer dan E2000. Prijzig systeempje om aan te gaan hobbiën. :/

Titanium verkleurt amper met alleen uitlaatgassen. Als je met een brander in de weer gaat bied ik je vast de oudijzerprijs van titanium :)

Ook een titanium Akra.
De bochten van de demper zijn blauw, het spruitstuk en middenstuk niet.

Wie kan dat verklaren? Misschien is dat de truc voor de ts :?
Rijk afgesteld misschien (verklaart nog steeds niet waarom de helft blauw is en de andere helft niet)?
[Dode link verwijderd]

MF zet de foto op z'n kop. B|

Laatst bewerkt:
Titanium verkleurt amper met alleen uitlaatgassen. Als je met een brander in de weer gaat bied ik je vast de oudijzerprijs van titanium :)

Onzin,gas geven mot je }) ,
foto van mijn ex brommer met yoshi tit ex,toen stond rond de1500km op de teller.
up2vbj5.jpg

Laatst bewerkt:
Bedankt voor alle reacties, heeft mij erg geholpen.

Zal dan simpelweg de motor het eea laten doen ipv al die taferelen, dan moet ik wel overmorgen theorie halen en volgende week avb om uberhaupt dichtbij de motor te kunnen komen.

Tot de volgende topic.

Als je die uitlaten blauw maakt ipv blauw rijdt, vergeet dan niet de chicken strips op je banden.
Je kunt natuurlijk niet ergens komen met mooie blauwe uitlaatbochten en tegelijk chicken strips van 5 cm breed. Je kunt het beste korrel 40 gebruiken op een bandschuurmachine.

Terug
Bovenaan Onderaan