Wil je de bout heel houden?
Zo ja: eindeloos weken met kruipolie, heetstoken met de brander en dat volhouden tot hij misschien loskomt.
Zo nee: doorslijpen. klaar.
Daar ben ik niet bang voor.Als je een CV buis in de lengte in wil drukken moet je de bout met een waanzinnig moment vastzetten. Heb je wel eens gezien wat een gewicht je op een stom WC kokertje kunt zetten?zeg je er ook even bij dat het wel een beetje dikwandig materiaal mag zijn.
Als meneer een stukje CV pijp gebruikt knijpt ie het alsnog naar de gallemiezen..
just saying..
Ik denk dat je met een M12 bout (met fijne draad?) een 15mm dunwandige cv buis best een stukje korter kunt draaien.
Ik zou ook liever dikwandig pakken met wanddikte van 4mm oid. Het gat niet te krap maken en lekker invetten.
standaard schroefdraad en een zelfborgende moer. Gaat echt niet los hoor.
Deze reactie snap ik niet. Zijn er ook borg problemen?
Ik zeg niet dat het niet kan, maar je moet buitensporig veel moment gebruiken om het voor elkaar te krijgen.Ik denk dat je met een M12 bout (met fijne draad?) een 15mm dunwandige cv buis best een stukje korter kunt draaien.
Ik zou ook liever dikwandig pakken met wanddikte van 4mm oid. Het gat niet te krap maken en lekker invetten.
Blokbouten hebben normaal gesproken geen fijne draad en M12 zal het maximum zijn, de meeste Japanse blokken hangen in M10.
Heb je die originele bussen wel eens ooit bekeken? Da's ook maar iets van 0.8-1.5 materiaal hoor. dat druk je bijna met je vingers plat. Maar in de lengterichting kan zoiets verdomd veel hebben.Ik denk dat je met een M12 bout (met fijne draad?) een 15mm dunwandige cv buis best een stukje korter kunt draaien.
Ik zou ook liever dikwandig pakken met wanddikte van 4mm oid. Het gat niet te krap maken en lekker invetten.
Waarom niet slaan met een fatsoenlijk hamer op de bout en gelijktijdig draaien? Dan moet het gek wezen dat ie er niet uitkomt. Gewoon rustig slaan met een grote hamer en draaien, tot nu toe heb ik het meeste nog op deze manier losgekregen.
En anders inderdaad slijpen.
Dan sla je het uiteinde van de bout dikker en komt die er nooit meer uit, bij dit soort acties altijd een stuk massief staal of messing tussen de hamer en de bout houden, door de massa van dat stuk massief hebben de klappen met de hamer ook veel meer effect.