ingaande as probleem komt bij alle R11xx en voor en ook bij de R850 maar dat is ook de zelfde bak. verder is er nog een probleem met gangspringers in de vroege 1100 bakken en is de bevestiging van de bak aan het frame ook een zwak punt (daar wil de bak nog wel eens uitbreken) voornamelijk bij de vroege 1100 bakken. koppeling valt relatief mee en is vaker gevolgschade van iets anders dat fout gaat. gaat er een seal kapot komt er olie op de frictie platen en dan kan je de koppeling vervangen. begeeft de ingaande as van de versnellingsbak het slijpt die de tanden uit de koppelingsplaat kan je dus ook weer de koppeling vervangen.Ik lees/hoor veel verhalen over de koppeling op de bmw's. Wie weet zo op welke modellen problemen zijn met aandrijving, koppeling en/of versnellingsbak?
Dat zeg je alsof dat normaal gesproken bijna gegarandeerd het goede antwoord geeftOh, maakt niet uit, dan komt die as van zelf wel een keer.
Maar excuus dat ik alleen topic titels lees.
Op zich gaan de latere bakken verder niet echt mis, dus als je er een ziet waarbij de ingaande as in perfecte staat is, is dat geen hele rare gok.Die cardanas moet nog 100.000 km goed blijven hoor
Ik ben van plan om het spul zelf uit elkaar te halen m.b.v. gelinkte youtube-filmpjes. Koppeling moet zelf lukken, nu alleen nog iets bedenken voor de versnellingsbak. Tweedehands versnellingsbakken zijn €500 en dan heb je niet veel garantie dat de vervangingsbak 100% is. Iemand goede ervaringen met een revisie-bedrijf/hobbyist?
Op zich gaan de latere bakken verder niet echt mis, dus als je er een ziet waarbij de ingaande as in perfecte staat is, is dat geen hele rare gok.