Nou dit bovenstaande geeft nog niet veel goede moed...
Ik zit juist te kijken voor een andere motor: Versys, V-Strom, Multistrada, F800ST ...zoiets.
Er staat een mooie 2006 F800ST (ook blauw) bij een motorzaak met 33.000km.
Komt het er dan op neer dat ik al na 7.000km een rekening a €900 mag verwachten, voor die gevreesde 40.000 beurt?
Dan is het goedkoper om een ST met minder km's te zoeken.
En hoeveel kan je zelf doen aan deze motor: Moet je de computer/canbus uit kunnen lezen voor een oliewissel, andere knipperlichten, sportuitlaat monteren etc?
Kan je bv een melding voor oliewissel zelf uit de boordcomputer halen, nadat je deze eenvoudige klus hebt gedaan?
En kan/mag een gewone dealer (bv Motoport) ook het onderhoud doen, of zit je verplicht bij BMW?
Nokkenaskettingspannerketting?
Om daar bij te komen moet je het blok splitsen he?
Deze staat bij Motoport, vandaar ik deze zaak benoem. Geen BMW dealer trouwens.Dat is leuk, met mooi weinig km!
Nee joh, er rijden er genoeg rond die pas bij 80K de riem voor het eerst vervangen.
En als je zelf handig bent doe je het zelf voor veel minder.
Link naar juiste riem staat iets eerder in dit topic.
2006 heeft geen service indicator.
Dus niet resetten.
Andere uitlaat, motormanagement past zich automatisch aan binnen paar honderd km.
Voor andere knippers kan het nodig zijn de boordcomputer te laten instelen. Maar afhankelijk van wat je er op zet.
Wat moet je in vredesnaam bij motoport?
Meeste daarvan zijn trouwens toch ook bmw dealer?
Binnen garantie zit je wel aan officieel bmw dealer vast lijkt me.
Ik heb al 3 f800st gereden, allen van zo'n 20K km naar 100K km. Ik zou die uit 2006 met 33K km zo kopen.
Bij Molenaarmotors in IJsselstein hebben ze er ook een staan, met 57K km. Die heeft de 40K beurt al gehad
Maar het is een 2006 STGSen hebben geen last van kantelende zuigers. Wel van zaken die er te dunne olie ingooien.
Ah, weet niet hoe ik aan GS kwam dan...Maar het is een 2006 ST
Dank. Ja het voelt dan een beetje als een gok. Helaas zijn er niet veel F800ST's in die prijsklasse én > 2008. Logisch ook.OK, die lijkt wel heftig te klinken inderdaad.
Hoewel, de 2006'en die ik heb gehad klonken ook wel zo.
En die heb ik toch rustig naar 100K gereden.
Maar, bij twijfel niet doen.
Zeker niet bij een niet-BMW-dealer-Motoport.
Die probere je sowieso van alles wijs te maken.
Kijk deze ook even:
Gaat meer om een grens/budget wat we hebben afgesprokenHeel eerlijk zou ik die grijze blokken overslaan en doorsparen voor een 800gt
Klopt, daarom dat ik hier ook even navraag doeJa, maar dan is het toch ook niet heel logisch om je afgesproken budget stuk te slaan op een motor waarvan bekend is dat de zuigers kantelen..Ik weet dat er genoeg rond rijden die het blijven doen, maar ik heb er ook wel eens gehad die gewoon biem zei op de snelweg
De garantie zal al wel verlopen zijn, daar zou ik mij niet druk over maken. Mijn F800ST heb ik in Wormerveer gekocht bij de motoport met zo'n 36K op de teller. Bij de koop de 40K wel mee laten nemen (voor hun rekening). Helaas ben ik wel gezegend met de kantelende zuiger, maar 17K later nog geen problemen.Kunnip..
En kan/mag een gewone dealer (bv Motoport) ook het onderhoud doen, of zit je verplicht bij BMW?
Zo klinkt hij koud
Zo klinkt hij warm (na 45min rijden)
Het geluid neemt flink af bij de koppeling inhouden. Tijdens het rijden merk ik er niets van. Valt dit dus onder de door o.a. @MasterTommy benoemde 'ver vandaan blijven' geluiden? Of is dit het geluid wat ze nieuw ook maken?