BMW F-Reeks Topic deel III

Slaan helpt jammer genoeg niet. Ook helpt het niet als ik op de duo zit ga zitten en we daarna de sleutel omdraaien.
 
Hij is los. Ik dacht dat hij zo open zou klikken maar ik moet harder trekken. Toen kwam hij langzaam los. De twee pennen plakte vast aan de rubber bussen. Lang niet gebruikt denk ik
Gr. Bedankt vooreedenken
 
Slaan helpt jammer genoeg niet. Ook helpt het niet als ik op de duo zit ga zitten en we daarna de sleutel omdraaien.
Had ik met de R6, moest het kabeltje lokaliseren, sleutel draaien en een ruk aan de kabel geven, er zat een onderhoudsboekje onder de klem die de boel tegenhield...

ik weet niet of dat ook zo werkt bij je F-je...?


Obsolete...
 
Weten jullie wat dit is. Ik heb er 2. Kon ik thuis laten volgens de verkoper
 

Bijlagen

  • IMG_20201112_231718.jpg
    IMG_20201112_231718.jpg
    1,3 MB · Weergaven: 8
  • IMG_20201112_231711.jpg
    IMG_20201112_231711.jpg
    1,2 MB · Weergaven: 8
Weten jullie wat dit is. Ik heb er 2. Volgens de verkoper kon ik dit thuis laten.
 

Bijlagen

  • IMG_20201112_231718.jpg
    IMG_20201112_231718.jpg
    1,3 MB · Weergaven: 3
  • IMG_20201112_231711.jpg
    IMG_20201112_231711.jpg
    1,2 MB · Weergaven: 4
Klopt, dat zijn twee verschillende systemen.

AB is wel handig om het alarm in te schakelen.
Tenzij hij zo ingesteld is dat ie na 30 sec automatisch op alarm gaat.
 
Hetzelfde systeem zit op mijn K1200r. Erg fijn systeem, betrouwbaar, storingsvrij en in te stellen naar je eigen wensen.
 
Moet er dan ergens een led op de motor zitten? Want die kan ik niet zo gauw vinden. Als ik op de activeer knop(linker met ribbels) druk dan gebeurt er niet.
 
De led midden onderin de toerenteller is het.
Dezelfde die gaat branden als je de het toerental in het rood jaagt.

De AB's moeten wel aangemeld zijn op het alarmsysteem, anders werkt het niet.
En, met name het linker knopje voor het inschakelen, wil wel eens beetje weigeren.
Als je te lang drukt, of te kort, dan doet ie het niet.
Het lampje op de AB knippert dan wel, maar, het systeem reageert niet.
 
Aanmelden is niet moeilijk. Toen ik mijn motor kocht waren de batterijen van de zenders leeg en deed het alarm het dus niet. Na aanmelding is het direct weer functioneel. Ik gebruik het nu best regelmatig aangezien ik te lui ben om een slot mee te nemen. Ik kan de handleiding wel even opzoeken.
 
Ik heb het geprobeerd door div malen op een andere manier op het knopje te drukken. Ik had eerst de sleutel niet in het contact slot. Mer sleutel geplaatst dee het alarm het ineens. Blij mee, wat jezegt, anders moet je constant een slot meeslepen. Bedankt
 
Ik heb het geprobeerd door div malen op een andere manier op het knopje te drukken. Ik had eerst de sleutel niet in het contact slot. Mer sleutel geplaatst dee het alarm het ineens. Blij mee, wat jezegt, anders moet je constant een slot meeslepen. Bedankt
De sleutel hoeft niet in het contact te zitten om het alarm te activeren of de-activeren. Al moet ik zeggen dat het de-activeren mij zelden op afstand lukt.
Ik zet het alarm erop met de AB en eraf door de fiets op contact te zetten.
 
Bij aanschaf van mijn 800S was de dealer er van overtuigd dat mijn alarm niet meer functioneerde, had men getest en het systeem was waarschijnlijk losgekoppeld. Uit compleetheid heeft men mij wel de twee afstandsbedieningen erbij gegeven. Thuis eens voor de gein op de knopjes gedrukt....nou, die werkt perfect. Vreemde test had die dealer...

Maakt uiteindelijk ook niet zoveel uit, ik gebruik het alarm nooit. Typisch iets wat af gaat op het verkeerde moment. En qua diefstalverzekering is het niet nodig, enkel een art4 slot.
 
Na grondig beraad ga ik de GT toch inruilen. Onlangs is de riem na 35000 km gebroken, wat ik best wel een teleurstelling vond. Komend onderhoud (80000 km beurt + voorvork) zou dusdanig duur worden dat ik maar voor wat anders ben gaan kijken. Komende week ruil ik ‘m om voor een F900XR.

Mocht iemand nog een betrouwbaar exemplaar zoeken, hij staat met nieuwe riem, vanaf volgende week te koop bij Simako BDM à €5950.
 
Ik wil het stuur van mijn f800st wat hoger zetten. Nou lijkt de koppelingskabel niet lang genoeg voor 2 of 3 cm verhoging. Wie heeft hier ervaring mee?
Tevens wil ik een hoger windscherm monteren. Er zijn 3 merken die hiervoor in aanmerking komen. Van BMW zelf vindt ik de prijs wat hoog met €246. Wie heeft ervaring met de schermen van ZTechniek, Givi en Mra.
Ik zelf ben 1,70 m lang(kort😏)
Gr Joop
 
Mijn F800ST had het touring pack en ik heb later ook het standaard windscherm bijgekocht. Bij mij (1,78) was het zelfs afhankelijk van welke helm ik op had of ik al dan niet last had van de wind. Met de hoge ruit kon ik precies bepalen waar de windrush zit, door gewoon je hoofd hoger of lager te houden. Met de lage standaard ruit komt dit meer op mijn schouders en borst terecht en geeft het geen storend gebulder. Ik zit dus meer met m’n hoofd in de rijwind dan in het gebulder van de ruit. Achter de hoge ruit zou ik meer weggedoken uit de wind kunnen zitten maar ik verkies de lagere standaard ruit.
Het verhogen van het stuur heb ik ook al wel eens bekeken. Er zijn stuurverhogertjes die je stuur wat hoger en meer naar achter brengen. Maar of de kabels dan nog lang genoeg zijn? Net waar ik ook aan twijfelde en het toch niet gedaan heb.
 
Hoi. Vandaag mijn nieuwe F800st uit 2008 opgehaald. Thuis probeer ik de buddysit te openen cq verwijderen. Ik kan de sleutel draaien maar de sit wil niet loskomen. Iemand een idee hoe te openen.
Bij de GT kun je met een dunne schroevendraaier de kabel wat opwippen tussen budddy en frame. Hierna is de buddy te lichten, denk dat dat bij st hetzelfde werkt. Vergt wel wat pielwerk.
 
Ik heb 2 stuurverhogers die het stuur 2,5 cm verhogen geplaatst. Gaat net tov de kopperingskabel maar ook tov voorrem leiding. Ik heb een windscherm besteld van Isotta besteld. Een paar weken levertijd en €250☹️.
Screenshot_2020-11-17-23-04-41-104_com.android.chrome.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan