BMW F-Reeks Topic deel III

Waardoor worden die kantelende zuigers overigens veroorzaakt? Verrotte zuigers zelf of enkel de zuigerveren die niet lekker meer zijn?

Overigens denk ik niet dat ik nog zo zwaar aan het gas zal hangen als vroeger. Ben tegenwoordig vader dus moet een beetje uitkijken :P
 
Durf ik niet echt met zekerheid te zeggen. Al zou een meting dat natuurlijk wel snel moeten kunnen uitwijzen. Ik zit er net even op te googlen en de oorzaken lopen echt alle kanten uit volgens het interwebs _O-

Gefeliciteerd met de mini :Y
 
Heeft er al iemand de balhoofd lagers van een F800 vervangen? Ik heb momenteel een lekkende vork en omdat ik de vorkpoten toch ga demonteren zou ik ineens de balhoofd lagers willen meenemen omdat deze duidelijk hun tijd hebben gehad na 35000 km.
Ik zou alleen willen weten of dit met standaard gereedschap en in mijn garage te doen is.
 
Hallo mensen. Ik ben al eeuwen op motorforum maar nu voor het eerst in de bmw topics. Eerst 5 of 6 jaar met een Suzuki gsx1100f daarna 6 jaar Kawasaki zzr1100 daarna 6 jaar Honda blackbird daarna 4 of 5 een Aprillia Futura 1000rst en nu rijd ik een Ducati Multistrada 1000ds voor ongeveer 4 jaar maar als goed is word die 15 april opgehaald door de nieuwe eigenaar. Ik ga meteen daarna mijn bmw f800st ophalen.
 
Heeft er al iemand de balhoofd lagers van een F800 vervangen? Ik heb momenteel een lekkende vork en omdat ik de vorkpoten toch ga demonteren zou ik ineens de balhoofd lagers willen meenemen omdat deze duidelijk hun tijd hebben gehad na 35000 km.
Ik zou alleen willen weten of dit met standaard gereedschap en in mijn garage te doen is.
Je hebt een lange 4mm doorslag nodig om de het lager van de balhoofdpen af te slaan, en andersom een tooltje nodig om de nieuwe weer op zn plek te tikken. Los daar van nog een momentsleutel voor het afstellen.
 
Je hebt een lange 4mm doorslag nodig om de het lager van de balhoofdpen af te slaan, en andersom een tooltje nodig om de nieuwe weer op zn plek te tikken. Los daar van nog een momentsleutel voor het afstellen.
Ik heb vandaag de vorkpoten en balhoofdlager gedemonteerd. Ik heb hier niks van 4 mm dus ik ga deze morgen maar meenemen naar het werk om het conisch lager daar te demonteren, daar kan ik met de inductie heater het nieuwe lager er ook warm terug opzetten.
Nu is het wachten op de levering van de dichtingen en lagers.
IMG-20230410-WA0000.jpeg
IMG-20230410-WA0004.jpeg
IMG-20230410-WA0002.jpeg
 
Vergeet je niet de lagers vol te schrapen met vet? Ik denk dat terug plaatsen met die inductietool ook niet zon succes gaat zijn daar mee :+
 
Heb de F 800 S aangeschaft. Anders dan een wat zwetende voorvork keerring en het dynamodeksel waar ze bij vervanging vloeibare pakking ipv een originele hebben gebruikt kon ik er niet veel aan ontdekken wat mis was.

Heb ik tenminste ook weer wat te doen in de weekenden als het bagger weer is.
 
Ok, nu hier mijn 2de bericht.
Ik heb nu vandaag een f800st gekocht.
In kleuren die je niet of niet vaak ziet zei de vorige eigenaar.

En meteen een klein vraagje, bij overschrijven kreeg ik een papiertje met de gegevens, maar op dat papiertje stond ook, voor dit model is een terugroepactie.

En ik heb er 2 koffers bij, maar die ga ik waarschijnlijk verkopen, iemand interesse??
 

Bijlagen

  • IMG_20230415_175853554.jpg
    IMG_20230415_175853554.jpg
    180,5 KB · Weergaven: 33
  • IMG_20230415_175239304.jpg
    IMG_20230415_175239304.jpg
    304,5 KB · Weergaven: 34
  • IMG_20230415_175403870.jpg
    IMG_20230415_175403870.jpg
    65,9 KB · Weergaven: 33
  • IMG_20230415_175415116_HDR.jpg
    IMG_20230415_175415116_HDR.jpg
    75,1 KB · Weergaven: 31
Nee, die verjaard niet mits het echt om een terugroepactie gaat.

Als je de motor net overgeschreven hebt krijg je als het goed is automatisch een brief van bmw met instructies om naar je dichtsbijzijnde bmw dealer te gaan voor de actie.

Je kan je kenteken invoeren op ovi.rdw.nl en dan zie je waar de actie over gaat
 
Nee, die verjaard niet mits het echt om een terugroepactie gaat.

Als je de motor net overgeschreven hebt krijg je als het goed is automatisch een brief van bmw met instructies om naar je dichtsbijzijnde bmw dealer te gaan voor de actie.

Je kan je kenteken invoeren op ovi.rdw.nl en dan zie je waar de actie over gaat
Heb op rdw gezocht.
Ik kreeg dit.

Screenshot_20230415-232754-669.png
 
Ok, nu hier mijn 2de bericht.
Ik heb nu vandaag een f800st gekocht.
In kleuren die je niet of niet vaak ziet zei de vorige eigenaar.

En meteen een klein vraagje, bij overschrijven kreeg ik een papiertje met de gegevens, maar op dat papiertje stond ook, voor dit model is een terugroepactie.

En ik heb er 2 koffers bij, maar die ga ik waarschijnlijk verkopen, iemand interesse??
Wat voor koffers?
 

Bijlagen

  • IMG_20230417_175000240_HDR.jpg
    IMG_20230417_175000240_HDR.jpg
    402 KB · Weergaven: 16
  • IMG_20230417_175018331.jpg
    IMG_20230417_175018331.jpg
    328,9 KB · Weergaven: 16
  • IMG_20230417_175027643.jpg
    IMG_20230417_175027643.jpg
    173,2 KB · Weergaven: 16
Laatst bewerkt:
Vraagje over een ruitje.
Ik heb een mra vario touring ruitje.
Rij ik boven de 80km/uur boven de 4000rpm dan is er een irritante brom in mijn helm.
Kijk ik naar links of rechts dan is brom redelijk weg.
Ik ben 195cm lang en draag een Schubert c4 pro met oordoppen op maat.

Meer mensen met zo'n ruitje die dat ook hebben?

En welk ruitje is het beste of stilste, want ik vind dit een erg luid en irritant geluid.
 

Bijlagen

  • IMG_20230417_193718775_HDR.jpg
    IMG_20230417_193718775_HDR.jpg
    109,1 KB · Weergaven: 12
  • IMG_20230417_193739738.jpg
    IMG_20230417_193739738.jpg
    132,4 KB · Weergaven: 12
Ik had de hoge tourruit en ook last van turbulentie.
ik heb de standaard lage ruit bijgekocht en zit nu met m’n hoofd lekker in de wind. Maar van turbulentie geen last meer.
oordopjes in en rijden
 
Dit is eigenlijk ook een vrij klein ruitje, met een verstelbaar ruitje erop.
Kan je het verstelbare demonteren?
Demonteren, niet slopen zodat het nog terug kan.
dan kan je eens proberen wat een lagere ruit doet.
met een lage ruit zit je meer met je hoofd in de rijwind dus gehoorbescherming nodig, maar ik vind het rustiger dan die turbulente luchtstroom die ik met de hoge ruit ervaar.
 
Ik heb op een gegeven moment onder de onderste bout een busje gezet, zodatde ruit wat naar beneden kantelde.
Dat was voor mij de oplossing.

Fotootje staat ergens in dit topic
Ff geen tijd om terug te zoeken
 
Hoi allen, ik ben nieuw hier (maar niet op het forum). Hier mijn F800R van 2009. Ik heb er nog wat oppoetswerk aan maar verder goed in orde. Door omstandigheden 2,5 jaar zo goed als niet meer kunnen rijden en met deze motor wil ik terug aanknopen…
 

Bijlagen

  • IMG_0485.jpeg
    IMG_0485.jpeg
    483,5 KB · Weergaven: 28
  • IMG_0486.jpeg
    IMG_0486.jpeg
    545,3 KB · Weergaven: 27
  • IMG_0483.jpeg
    IMG_0483.jpeg
    540 KB · Weergaven: 26
  • IMG_0482.jpeg
    IMG_0482.jpeg
    527,1 KB · Weergaven: 26
  • IMG_0488.jpeg
    IMG_0488.jpeg
    195,2 KB · Weergaven: 27
Terug
Bovenaan Onderaan