BMW F-Reeks Topic deel III

bedankt! Al wel een valse noot op de keuring, waterpomp is beginnen lekken en ineens loopt het water langst het reservoir over bij stationair draaien. Thans de temperatuur stond nog goed dus van de week maar eens kijken voor een nieuwe pomp te monteren… hopelijk beklaag ik het me niet door eens geen Japanse machine te nemen
 
Ik had nog een h7 LED pitje liggen dus ik dacht die ga ik er inzetten.

Bij loshalen klemmetje had ik ineens het pitje maar ook het klemmetje in mijn hand.
Bijna 1,5 uur op mijn knieën bezig geweest om dat klemmetje met gepriegel en gevloek weer om het pitje te klikken. Maar uiteindelijk wel gelukt maar nu kan dekseltje niet meer dicht. En bij het testen zag ik op dashboard de melding lamp defect. Na wat gegoogle kwam ik erachter dat ik canbus heb.

Iemand ervaring met LED op de motor met of zonder canbus? En met of zonder ventilator op het pitje?

Worden ze te heet zonder ventilator of valt dat mee?



En ik heb de kapdelen er maar afgehaald en de lamp unit, kan ik er beter bij en scheelt weer gevloek 🤭
 

Bijlagen

  • IMG_20230430_171030035.jpg
    IMG_20230430_171030035.jpg
    352,7 KB · Weergaven: 30
  • IMG_20230430_170546579.jpg
    IMG_20230430_170546579.jpg
    293,3 KB · Weergaven: 27
Ik had nog een h7 LED pitje liggen dus ik dacht die ga ik er inzetten.

Bij loshalen klemmetje had ik ineens het pitje maar ook het klemmetje in mijn hand.
Bijna 1,5 uur op mijn knieën bezig geweest om dat klemmetje met gepriegel en gevloek weer om het pitje te klikken. Maar uiteindelijk wel gelukt maar nu kan dekseltje niet meer dicht. En bij het testen zag ik op dashboard de melding lamp defect. Na wat gegoogle kwam ik erachter dat ik canbus heb.

Iemand ervaring met LED op de motor met of zonder canbus? En met of zonder ventilator op het pitje?

Worden ze te heet zonder ventilator of valt dat mee?



En ik heb de kapdelen er maar afgehaald en de lamp unit, kan ik er beter bij en scheelt weer gevloek 🤭

 
Ik heb net een setje van 2 lampen h7 led met canbus en met super kleine ingebouwde ventilator besteld van Ali.

Voor 23 euro en binnen 12 dagen geleverd.

Zal mijn ervaring hier wel delen.
Mocht het niet werken of steeds foutcode geven, dan zet ik ze in de auto.
 
Zijn er nog liefhebbers voor een hoog scherm van GIVI, óf het originele BMW getinte scherm? F800GT.
Ik ga 'm hoogstwaarschijnlijk inruilen.

gd5109st_1.jpg
 
Vandaag de 2 H7 canbus LED lampen met ingebouwde koelventilator ingebouwd, hier een klein filmpje waar ik hem van groot licht naar groot dim licht schakel ( beide LED), en een aantal foto's. 1 bak licht en zonder foutcode, zeer tevreden.
 

Bijlagen

  • VID_20230510_212032253.mp4
    44,3 MB
  • IMG_20230510_212150639_HDR.jpg
    IMG_20230510_212150639_HDR.jpg
    65,4 KB · Weergaven: 19
  • IMG_20230510_211912475.jpg
    IMG_20230510_211912475.jpg
    51,4 KB · Weergaven: 21
  • IMG_20230510_211947400_HDR.jpg
    IMG_20230510_211947400_HDR.jpg
    150,1 KB · Weergaven: 17
  • IMG_20230510_212217069_HDR.jpg
    IMG_20230510_212217069_HDR.jpg
    67,4 KB · Weergaven: 18
  • IMG_20230510_211927133_HDR.jpg
    IMG_20230510_211927133_HDR.jpg
    57,2 KB · Weergaven: 18
Laatst bewerkt:
Ha F800 forum!

Volgende week ga ik bij een f800s kijken uit 2007. Hij heeft 19500 km op de teller. Ik lees dat er bij deze serie wat met de versnellingsbak was, wat met een terugroepactie is gefixt.
Hoe kan ik checken of dat is gebeurd, en hebben jullie nog meer zaken die ik moet controleren?

Graag hoor ik jullie ervaringen!

Groet,

Nick
 
Versnellingsbak weet ik niets van. Kantelende zuigers wel. Dat kan je horen aan het geluid, maar ik kan niet omschrijven hoe precies. Bij die van mij hoorde je dat pas rond de 30k. Bij 40k had ik een ander blok eronder gezet. Alleen krijgen ze niet allemaal kantelende zuigers. Als je kan kiezen zou ik er een zoeken van productiejaar in 2008 of later.
BMW zelf gaf bij mij aan dat de motorfiets gebouwd is volgens de specificaties en dat er niets aan de hand is. Bij motoren waar dit ontdekt werd in de garantie zijn wel gerepareerd. Sommige van deze serie maken veel kilometers en sommige gaan eerder stuk.
 
Ik heb in de schuur nog een originele uitlaat van de F800ST liggen.
Paar km mee gereden, daarna vervangen door een akro.
Zo goed als nieuw dus.
(en ondertussen rijd ik alweer een poosje op R1200RT rond.)

Iemand belangstelling?
Moet nog even bedenken wat ik er voor kan vragen.
 
Na reparatie van de waterpomp en de rem wat goedkoper uitgevallen is dan verwacht is er natuurlijk nog wat ruimte om de motor te voorzien van wat extra’s zonder dat de totaalkost de dagwaarde overstijgt. Mij dus rustig bezig gehouden met 2dehands onderdelen te zoeken op diverse 2dehandssites in binnen en buitenland in goede staat of die ik in goede staat heb moeten brengen. De mods die zijn aangebracht: BMW kofferbeugel, BMW topkoffersteun, BMW sportkoffers (niet op foto want 1 ben ik nog aan het herstellen), SW-motech valbeugel, koplamp geel getint met koplampfolie.
 

Bijlagen

  • IMG_1222.jpeg
    IMG_1222.jpeg
    215,8 KB · Weergaven: 38
  • IMG_1224.jpeg
    IMG_1224.jpeg
    539,4 KB · Weergaven: 34
  • IMG_1220.jpeg
    IMG_1220.jpeg
    560,4 KB · Weergaven: 36
  • IMG_1221.jpeg
    IMG_1221.jpeg
    589,1 KB · Weergaven: 33
  • IMG_1218.jpeg
    IMG_1218.jpeg
    527,9 KB · Weergaven: 33
Laatst bewerkt:
Wie o wie kan mij helpen? Ik ben op zoek naar het connector nummer van de koplamp van een F800GS/G650GS. De vorige eigenaar heeft lopen knutselen en ik wil graag een originele koplamp terug plaatsen. Het gaat dus om de connector die aan de bedrading zit en in de koplamp klikt. Je komt er redelijk gemakkelijk bij dus hopelijk zou iemand snel even willen kijken. Dan nog hopen dat die los te krijgen is natuurlijk.

Dus de connector die hier er in gaat:
20230701_103209.jpg
 
Een G650GS heeft een enkele h4 stekker voor het dimlicht, das heel wat anders dan de stekker voor een hele koplamp zoals die van een F800GS.

Ik heb ff gezocht maar ik krijg voor niks van de k7x serie een reparatie stekker voor de koplampeenheid gevonden.

Wel vind ik de vorm op de stekker van een watergekoelde r1200gs led koplamp stekker lijken.
Daar van kan ik een onderdeelnummer vinden voor 1 van de 2 uitvoeringen die ze hebben van die led koplampen.
"12 52 7505225" is de stekkerbehuizing, waar je losse stekkers in zal moeten maken, die het onderdeelnummer "12 52 0007170" hebben.

Je zal voor het assembleren wel een specifieke tang nodig hebben, maar welke weet ik niet.

BMW schrijft deze voor in het algemeen, maar het is geen garantie dat het voor deze stekkers ook werkt Original BMW 83300496833 - [SUPER PREIS] Satz Crimpzange SWZ 61 4 340 | eBay


Ik denk dat je zo wel genoeg info hebt om verder te komen. Mocht je meer ontdekken koppel dit dan svp wel even terug :Y
 
G650GS moest ook F650GS zijn 😅

Heb het connector nummer inmiddels kunnen achterhalen. 7526880 / 09401605 / 614875 01. Deze is zoals ik al had verwacht niet exclusief gebruikt bij de F800/650GS. Ze zijn als connector met een kort stuk draad te krijgen en als complete kabelset voor een deur. Volgens mij wordt deze connector o.a. gebruikt voor de motor van de raambediening.

Heb er in ieder geval eentje besteld via Ebay die hopelijk voor volgend weekend geleverd is.
 
Hey, even wat eventuele meningen van jullie gevraagd. ( die zijn er vast wel. :/)
Sinds eind april staat mijn motor bij de garage, vanwege een plotselinge error op de ABS en een niet werkende snelheidsmeter. Omdat ze hem bij mijn eigen garage niet konden fixen hebben die hem naar de BMW dealer doorgeschoven, waar ie pas afgelopen week terecht kon. Dat is dus reden voor deze superlange doorlooptijd, omdat het onzettend lang duurt (personeelsgebrek en druk) om hem voor een reparatie in te plannen.

Maar nou weten ze bij de BMW dealer ook niet echt wat er mis is, _waarschijnlijk_ is het de computer van de abs unit, maar dat weten ze pas als ze er een nieuwe à 1300 euro inzetten. En dan schijnen mijn kosten te liggen rond de 2000/2500 euro voor deze reparatie. :/ Ze raden het zelf een beetje af dit te gaan doen.

Het is een 2011 F800r, supernetjes, rond de 7000km op de teller, ik heb hem zelf pas een jaar terug gekocht voor rond de 6000€ en er max 1500km zelf opgezet, en baal hier ontzettend van. Nieuwe bandjes, valbeugels en ruitje erop gezet... Niet heel veel zin om deze nu al (wat de dealer zelf aangeeft) op te geven en te verkopen aan een opkoper.

Moest even ranten, maar jullie any thoughts?
 
De symptomen duiden in ieder geval naar de abs controller
bij mij was er geen communicatie mogelijk met de unit en was vervangen de oplossing. Ik had geluk dat dit grotendeels door garantie werd opgevangen. Sindsdien, 90.000 km verder, geen problemen meer mee ondervonden.
abs modules die kapot gaan is een beetje een bmw ziekte, zowel auto’s , moto’s, zelfs de mini’s hebben er last van.
let op als je zelf aan de slag wil met een tweedehandse unit. De nummers moeten ingeprogrammerd worden in de hoofdcomputer.
 
De symptomen duiden in ieder geval naar de abs controller
bij mij was er geen communicatie mogelijk met de unit en was vervangen de oplossing. Ik had geluk dat dit grotendeels door garantie werd opgevangen. Sindsdien, 90.000 km verder, geen problemen meer mee ondervonden.
abs modules die kapot gaan is een beetje een bmw ziekte, zowel auto’s , moto’s, zelfs de mini’s hebben er last van.
let op als je zelf aan de slag wil met een tweedehandse unit. De nummers moeten ingeprogrammerd worden in de hoofdcomputer.

Oh, dit is exact wat er aan de hand lijkt te zijn, ze geven inderdaad aan dat er gewoon geen communicatie met de abs mogelijk is, en dat ze hopen dat het de abs is, en niet de hoofdcomputer. Dank voor je antwoord, ik hoop inderdaad dat dat het is, en dat het daarmee ook klaar is dan.
 
Na reparatie van de waterpomp en de rem wat goedkoper uitgevallen is dan verwacht is er natuurlijk nog wat ruimte om de motor te voorzien van wat extra’s zonder dat de totaalkost de dagwaarde overstijgt. Mij dus rustig bezig gehouden met 2dehands onderdelen te zoeken op diverse 2dehandssites in binnen en buitenland in goede staat of die ik in goede staat heb moeten brengen. De mods die zijn aangebracht: BMW kofferbeugel, BMW topkoffersteun, BMW sportkoffers (niet op foto want 1 ben ik nog aan het herstellen), SW-motech valbeugel, koplamp geel getint met koplampfolie.
Hee, supermooi exemplaar heb je. Nice ook die gele folie op de koplamp. Vraagje: Wat voor tasje heb jij voor op de buddyseat? Ik zie een ding zitten?
 
Terug
Bovenaan Onderaan