• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

BMW F650GS 2001 - Extra licht (Xenon?)

_eLMo_

Die hard MF'er
Lid geworden
5 okt 2006
Waarderingsscore
11
Ik kijk zelf maar met een oog, omdat ik anders dubbel zie, en daardoor pik ik maar de helft
van het licht op, als dat een 'normaal' iemand zou doen.

overdag heb ik hier helemaal geen last van, maar zo rond deze tijd, met een vroege schemer, merk ik het erg goed.

Bv. Ik rijd over een onverlichte straat, er komt een tegenligger aan. Zodra deze tegenligger ongeveer 200m van mij af is, zie ik -niks- meer 'achter' hem. Totdat die auto voorbij is.

Ik denk dat jullie wel hetzelfde ervaren, lichtelijk, maar ik heb het idee dat het bij mij erger is. Het voelt een beetje alsof je licht te laag is afgesteld.

Ik wil daarom graag extra licht op mijn motor.
Nou heb ik op wunderlich al Dode link gezien voor mijn motor
En een nieuwe Dode link eenheid

Die eenheid is erg duur, en die microflooters...
Er staat wel bij dat ze tegenliggers niet verblinden, maar er zijn geen enkele vorm van 'licht afbuiging' op. Dus dit is waarschijnlijk gewoon ze zo ver naar beneden afstellen, dat ze dus geen hindernis vormen.

Ook hoor ik dat Xenon de laatste tijd flink goedkopen word, is dit mogelijk met mijn dim/groot licht?
En aan hoeveel zou ik dan moeten denken?
Ik heb trouwens een "High beam/low beam H4 halogen, 12V 60/55W, asymmetric", H4tje dus.

Dan een andere vraag, kan mijn accu / dynamo wel zoveel trekken ?
Ik kan me voorstellen dat als je je dimlicht + 2 van die flooters aan hebt staan, dat best veer stroom kost..

Graag wat ideen / tips / ervaringen

(Scheelt Xenon bv, -echt- zoveel?)

Terug
Bovenaan Onderaan