BMW k 1300 kabelboom vervangen garantie /terugroep actie ?

flht

MF'er
11 jun 2006
88
0
eindhoven
Van een collega op het werk

rijd B MW 1300 de motor stopt er mee onder weg en slaat na een half uur weer aan
zo een paar keer. Motor terug gebracht naar de dealer ,na controle moest de motorfiets een paar dagen blijven want de hele kabelboom moest vervangen worden !
Was een fabrieksfout dit werd onder garantie vervangen want die liep nog

Met mijn vraag of dit een terug roep actie was werd geantwoord nee :(
als het in de garantie tijd gebeurde was het gratis en buiten de garantie is het dokken
dit volgens de eigennaar ,of ik heb het niet goed begrepen

Motor is gekocht bij motorport veldhoven

BMW ? :r :r :r :r :r
 
Van een collega op het werk

rijd B MW 1300 de motor stopt er mee onder weg en slaat na een half uur weer aan
zo een paar keer. Motor terug gebracht naar de dealer ,na controle moest de motorfiets een paar dagen blijven want de hele kabelboom moest vervangen worden !
Was een fabrieksfout dit werd onder garantie vervangen want die liep nog

Met mijn vraag of dit een terug roep actie was werd geantwoord nee :(
als het in de garantie tijd gebeurde was het gratis en buiten de garantie is het dokken
dit volgens de eigennaar ,of ik heb het niet goed begrepen

Motor is gekocht bij motorport veldhoven

BMW ? :r :r :r :r :r


Dan is het toch gewoon onder garantie vervangen in dit geval?
 
Ik zie het probleem niet zo eigenlijk :+ Op jouw motor is er een fout (af-fabriek) gemaakt die onder garantie wordt verholpen. Eenzelfde geval van (waarschijnlijk) slijtage buiten de garantie is voor de eigenaar... Ach, ik heb erger gehoord. Daarnaast, in jouw geval is er uberhaupt geen probleem :P
 
Afslaan is mij niets van bekend, wel dat ze met warme motor niet willen starten (lijkt alsof de accu leeg is), na een tijdje start de motor gewoon weer.

Als het deze klacht is dan is het voor de K1*00S/R idd geen terugroepaktie, heb je een K1*00GT dan weer wel.. Loullige hiervan is dat alle 3 dezelfde kabelboom hebben maar dat het alleen buiten de garantie vergoed word voor de GT.
 
Laatst bewerkt:
Mooi om te zien hoe mensen iets lezen dan reageren en door iemand anders het verhaal weer verbouwd word

Het is mijn motor niet

De kabels waren te klein werd er genoemd door BMW en de hele boom moest vervangen worden, dus als je garantie verlopen is en je krijgt dit probleem dan mag je het zelf betalen, ik vind dat BMW hier een terug roep actie op moet doen

Maar mijn verhaal was een tip voor mensen die zo'n fiets rijden en van niets weten

En daar wilde ik het bij laten
 
Ik weet niet waar BMW mee bezig is, maar ze zijn compleet van de pot gerukt. Een collega van mij heeft een BMW K1600GLT, één van de eersten die in Nederland geleverd zijn. Als je daar mee rijdt dan hoor je constant geklapper in de bak/eindoverbrenging. Hij had het er wel eens over en laatst heb ik de motor eens getest. Inderdaad een best geklapper, onder deellast en rustig rijden. Na lang zeuren heeft een technisch mannetje van BMW Nederland ernaar gekeken. Zijn oordeel was dat het 'bij het karakter van de motor hoort'. Je legt ongeveer €30K neer om een klapperende bak aan te horen. En nee, het is ook niet zo'n klein beetje. Helaas is hij het type om alleen maar BMW's te kopen, ik wist het echter wel.
 
De kabels waren te klein werd er genoemd door BMW en de hele boom moest vervangen worden, dus als je garantie verlopen is en je krijgt dit probleem dan mag je het zelf betalen, ik vind dat BMW hier een terug roep actie op moet doen

Ik werk bij een dealer, en weet dus meer dan jij ooit zal weten mbt de technische kant van het verhaal.

Maar wat the * bedoel je met bovenstaande? Een kabelboom te kort? en dat zou bij alle BMW's zo zijn?

Ik ken alleen de extra draad die tussen startmotor en accu wordt getrokken, zoals herr flick al zegt. Maar met kabelbomen zelf nooit problemen. Of toch wel, maar dat is tot nu toe altijd het gevolg geweest van beunhazerij aan de zijde van de klant. Waarbij het overigens ook netjes onder garantie werd verholpen.
 
Kijk, dat werpt weer een ander licht op de zaak!
Er is dus géén probleem met de kabelboom bij het genoemde type?

Nee, niet dat ik weet.

Sommige motoren van de 1300 serie hebben moeite met aanslaan als de motor warm is. BMW heeft hier eeninbouwset voor gemaakt die bestaat uit een stukje extra draadboom en een nieuwe startrelais, die je parralel aan de bestaande draadboom legt tussen startmotor, accupluspool en dynamo. Dit is bij de 1300GT een terugroepactie (en dus kosteloos) en bij de 1300S en R niet.

Als je dus een R of een S hebt, en je hebt nog garantie is dit kosteloos. Heb je geen garantie meer, dan moet je deze modificatie zelf bekostigen.
 
Laatst bewerkt:
Mooi toch die zogenaamde Duitse kwaliteit. Ik hoor ook verhalen dat het Canbus systeem regelmatig problemen geeft. Dat de bakken en koppelingen van bedenkelijke kwaliteit zijn is inmiddels ruimschoots bekend.
 
Ik zou ook even controleren/navragen welke versnellingsbak er in zit. De eerste 1300's hadden dezelfde bak als de k1200r en die zijn op terugroepactie vervangen. Als de garantie nog niet voorbij is kun je de bak misschien nog laten vervangen.
 
Mooi toch die zogenaamde Duitse kwaliteit. Ik hoor ook verhalen dat het Canbus systeem regelmatig problemen geeft. Dat de bakken en koppelingen van bedenkelijke kwaliteit zijn is inmiddels ruimschoots bekend.

bel%20en%20klepel.JPG
 
Terug
Bovenaan Onderaan