BMW K100RS '89 met 15.000km

Zelf heb ik helaas geen ruimte voor 2 motoren. ik probeer een liefhebber te vinden die hem ook niet zal ombouwen tot cafe racer , heb ik de eigenaar ook een soort van beloofd.

zal vanavond nog wat foto's sturen.

gegroet en een prettig weekend.
 
Ik denk dat de helft hier ook wel eens de vrouw/vriendin wijsgemaakt heeft een motor te kopen voor de verkoop en 'm dan zo duur te koop zetten zodat je er zelf een jaar op kan rijden. Geen schande. Al vind ik de K100 daar wel een vreemde keuze voor, maar goed, ieder zijn ding. Veel plezier met je aankoop!
 
Even ter vergelijk een snelle hit op MP: R1100S ook weinig KM's, ook €3.500, ook particulier. Je hebt dat ding gekocht voor de handel en je hebt er geen plek voor. Ik denk dat je bij het eerste bod van €1.500 snel je hand moet uitsteken, dan heb je tenminste wat geld retour.
 
Ik zit momenteel met een dilemma. Tijdens een verjaardag heb ik de motor gekocht van vriend die helaas niet meer kan rijden.

De K100RS uit '89 met maar liefst 15.000km wordt deze maand vanuit Duitsland ingevoerd.

Zelf ben ik al in het bezit van een BMW 650GS , rijdt voor mij nog prima. Helaas heb ik voor deze oldtimer geen plaats in de schuur. Van mijn vrouw is het ook uit den boze om 2 motoren te bezitten

Zijn er geïnteresseerde motorliefhebbers om deze gehe originele motor incl. van mij over te nemem?



Alles is geheel origineel, motor is nagekeken. Brandstoffilter en accu zijn reeds vervangen.

Foto's zal ik in de avond plaatsen.

Richtprijs is €3500

Je hebt dus een motor gekocht terwijl je wist dat je er zelf niet op ging rijden en je vrouw het verbood om een 2e motor in de garage te zetten.
Als ik dat vertaal lees ik: Ik heb een motor gekocht waarvan ik denk dat ik er snel even wat op kan verdienen.
Dat is geen dilemma, dat is een verkeerde keuze :+

Je richtprijs is "best optimistisch", ik wens je er veel succes mee.
 
bijgaand een recente foto, daar gaan we :)
 

Bijlagen

  • IMG_20200103_142641.jpg
    IMG_20200103_142641.jpg
    77 KB · Weergaven: 32
Als je echt 3,5 wil vangen zul je meer moeite moeten doen.
Een fotootje van een afstand met de fiets in de regen op een aanhanger geeft geen vertrouwen.
Maak een mooie reportage op een mooie plek, goede en vooral veel detail foto's, benadruk de nieuwstaat en de unieke kans om een zo goed als nieuw motor van 30 jaar oud te bemachtigen.

Heb je wel eens eerder een motor verkocht?
 
Als deze motor 100% in orde is gemaakt, dus ook beurten, banden etc, netjes gepoetst is en bij een dealer staat zou je de 3/3.5 wel kunnen benaderen. Maar deze soort verkopen duren erg lang, moet echt een liefhebber voor zijn.

Als je geen plek hebt zou ik verkoop in consignatie overwegen.
 
Als deze motor 100% in orde is gemaakt, dus ook beurten, banden etc, netjes gepoetst is en bij een dealer staat zou je de 3/3.5 wel kunnen benaderen. Maar deze soort verkopen duren erg lang, moet echt een liefhebber voor zijn.

Als je geen plek hebt zou ik verkoop in consignatie overwegen.
Ja en dan met de commissie er af blijft er alsnog 1500,- over:+
 
Als je echt 3,5 wil vangen zul je meer moeite moeten doen.
Een fotootje van een afstand met de fiets in de regen op een aanhanger geeft geen vertrouwen.
Maak een mooie reportage op een mooie plek, goede en vooral veel detail foto's, benadruk de nieuwstaat en de unieke kans om een zo goed als nieuw motor van 30 jaar oud te bemachtigen.

Heb je wel eens eerder een motor verkocht?

Bedoel je te koop gezet, of daadwerkelijk verkocht?
 
Goedemiddag motor vrienden;

Wat een berichtjes! Veelal positief en een goede feedback. Dit waardeer ik en daarom hou ik van een forum. Alle liefhebbers onder één dak :) .... Na een aantal personen persoonlijk gesproken te hebben heb ik besloten om dit uniek exemplaar niet te verkopen. Kenners vinden het mega zonde: enkele woorden "diamant , parel' hebben mijn gedachten veranderd

Ik zal ook enkele tips opvolgen; een prachtige foto reportage van dit unieke ding zal ik jullie toekomen.

Ik hoop jullie in het voorjaar bij een meeting te zien :) geweldig!!!

Groetjes, Mitch
 
Toevallig diverse 'kenners' op 1 dag dag gesproken, da's een andere manier om nieuwsgierig te maken en de prijs proberen te rechtvaardigen.
Gok dat ie over een week op mp of speurders staat.
 
Toevallig diverse 'kenners' op 1 dag dag gesproken, da's een andere manier om nieuwsgierig te maken en de prijs proberen te rechtvaardigen.
Gok dat ie over een week op mp of speurders staat.

Ik wilde zeggen dat we binnenkort lezen dat hij toch verkocht is zonder toelichting, maar dit zou ook kunnen. In elk geval hoef ik geen oude motor met weinig kilometers, liever een waar zo'n 5000-6000km per jaar mee gereden is en die regelmatig onderhouden is.
 
Ik wilde niemand kwetsen , nooit mijn bedoeling geweest.

Ik hoop er gewoon km mee te gaan maken , enige waar ik bang voor was is dat ik tegen problemen aan zal lopen die ik zelf niet kan oplossen en dus door een monteur moet laten oplossen. Zit (nog) niet in de motorwereld met een vriendenkring :)

Maar na advies ingewonnen te hebben is een onderhoudsbeurt + nieuwe banden na een lange stilstand aan te raden. Daarna lekker gaan rijden :)

Groetjes, Mitchel
 
Je hebt niemand gekwetst hoor ...sorry als we je die indruk gaven , we hebben op voorhand mogelijke kopers proberen te beschrijven _O-


Maar als je bij De Jong in Alphen de motor een beurt laat geven zijn al je problemen voorbij , maar het zal geen koopje zijn ...
 
Begin inderdaad eerst met nieuwe banden, zet de bandenspanning lekker hoog, draai de vering op de hoogste stand en sta er versteld van hoe hard je door de bocht kunt met zo'n ouwe baksteen.

En hou heel goed alle keerringen in de gaten. Er zitten aan de onderkant van het blok 2 gaatjes, speciaal om lekke keerringen duidelijk te maken. Als er druppels onder liggen na een lange rit ben je aan de beurt.
 
Zelf ben ik al in het bezit van een BMW 650GS , rijdt voor mij nog prima. Helaas heb ik voor deze oldtimer geen plaats in de schuur. Van mijn vrouw is het ook uit den boze om 2 motoren te bezitten


Zelf heb ik helaas geen ruimte voor 2 motoren.

ik probeer een liefhebber te vinden


Na een aantal personen persoonlijk gesproken te hebben heb ik besloten om dit uniek exemplaar niet te verkopen.


Je hebt sinds gister je schuur verbouwd en je vrouw eruit geschopt ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan