BMW K1100LT Benzinepomp aansluitschema

PeterBoom

Die hard MF'er
3 aug 2014
927
29
Maarheeze
Heeft er iemand van deze fiets een compleet schema waar de benzinepomp op staat?
De schema's die ik vind zijn alleen bedraad "tankaansluiting" voor de gauge en de lampverklikker

Weet iemand wat voor spanning op de pomp staat en waar deze van afhankelijk is?

Grts Peter
 
Wat wil je meer weten? Rechts achter je tank hangt een ronde stekker met vier contactjes. Twee daarvan gaan naar je brandstofpomp, gewoon 12 Volt. De andere twee gaan naar de niveau vlotter.
De brandstofpomp gaat aan als je contact aan zet, of zoals bij de K75 als je even op de startknop drukt.
Hoor je de pomp niet lopen? Dan zit hij waarschijnlijk vast. Even meten op de stekker of hij spanning krijgt. Zo ja, kijken of de pomp achteruit wil lopen door de polariteit om te keren. Dan is hij meestal weer vrij.
 
Voor wat betreft spanning en afhankelijkheid: Volgens mij loopt de pomp bij deze motoren altijd op volle snelheid, het overschot aan benzine komt weer terug in de tank. De drukregelaar heeft 2 uitgangen, 1 naar de brandstofrail, en 1 retourleiding.

Zie ook hier, nr. 2 is de drukregelaar, leiding 6 naar de injectors, leiding 8 terug naar de tank.
RealOEM.com - Online BMW Onderdelen Catalogus

Mocht je aan een nieuwe pomp toe zijn, deze meneer verkoopt een aantal alternatieven (schijnen ook in China te koop te zijn):
Tills - Tank
 
Laatst bewerkt:
Ok, daar kan ik heel wat mee!

Erg bedankt voor jullie hulp.

ik heb 2 schema's, 1 kan ik volgen: Green/white = + Brown = -
Rechtstreeks op de spanning gezet, omgekeerd , hij klikt een beetje maar geen pomp geluid.
De oude Benzine-meuk heeft hem vast opgevreten.

Zal eens kijken of ik hem gedemonteerd krijg. Iemand tips?

En bedankt voor de web-links!

- 2 : Benzinedop eraf, pomp krijgt helemaal geen spanning, en hier zit een gele draad en een zwarte gemonteerd om de verwarring compleet te maken.
Terwijl de tank aansluiting buiten:
=- Bruin
=- Geel
=- Groen/Wit
=- Wit

Volgens mijn,
Meting Bruin tov Zwart (intern) =0,00 Ohm = met elkaar verbonden
Meting Geel (buiten) tov Zwart = 61,5 Ohm
Meting Groen/Wit tov Zwart (intern) = 2,2 Ohm
Meting Wit (buiten) tov Zwart = oneindig

Meting Bruin tov Geel (intern) = 2,2 Ohm 5,5 Ampere 65,5 Watt
Meting Geel tov Geel (intern) = 61,5 Ohm
Meting Groen/Wit tov Geel (intern) = 0,00 Ohm = met elkaar verbonden
Meting Wit tov Geel (int)= oneindig

Intern Zwart tov Geel = 2,2 Ohm (Pomp)

De pomp zit dus buiten op + Groen/Wit
De pomp zit dus buiten op - Bruin
 
Laatst bewerkt:
Ok, daar kan ik heel wat mee!

Erg bedankt voor jullie hulp.

ik heb 2 schema's, 1 kan ik volgen: Green/white = + Brown = -
Rechtstreeks op de spanning gezet, omgekeerd , hij klikt een beetje maar geen pomp geluid.
De oude Benzine-meuk heeft hem vast opgevreten.

Zal eens kijken of ik hem gedemonteerd krijg. Iemand tips?

En bedankt voor de web-links!

Ja, tankdop eraf, kan je hem zo uit zn houder klikken. En vervang het brandstoffilter ook. Datum staat er op geprint.
 
Volgens mij loopt de pomp bij deze motoren altijd op volle snelheid, het overschot aan benzine komt weer terug in de tank. De drukregelaar heeft 2 uitgangen, 1 naar de brandstofrail, en 1 retourleiding.

Klopt, wat je ook wel eens ziet is dat de regelaar aan het einde van de brandstofrail zit. Werking is verder hetzelfde, maar er is dan meer stroming door de rail. Daardoor een wat betere temperatuur huishouding.

Door corrosie van contacten kan het voltage op de pomp wegvallen..
 
MasterTommy , het is gelukt. Thx.

Was zo lang tekst aan het editten....

Met wat gepiel aan het radje en spanning erop /omgekeerd etc,
loopt die weer direct op de 12 Volt.

Nu weer vervelend dat van de machine zelf geen 12 Volt op de pomp komt.
Machine uit 1993 en 2 verschillende schema's hmm.
 
Laatst bewerkt:
Er zijn verschillende aansturingen van de brandstofpomp in gebruik bij BMW.
Bij de K100 en bij vroege K1100 modellen gaat de pomp pas lopen als de ECU een ronddraaiende motor ziet. Je moet dus op de startknop drukken en de motor moet rond gaan, eerder krijgt de pomp geen spanning.
Bij latere modellen krijgt de pomp heel even spanning tijdens het op contact zetten om de leiding onder druk te zetten zodat het starten makkelijker gaat. Daarna kijkt de ecu weer naar een draaiende motor.

Een 1100 van 93 is mogelijk een vroeg model. Eerst de motor laten rondgaan dus.
 
Het probleem lag hem dus in de connector vd tank. ( en een blokkerende pomp)
( Na lang zoeken)
Meten en je hebt alles!
Insteken en de pomp doet het niet.???

Dus maar nieuwe stekkers gemaakt

https://youtu.be/sE9s8rSjDrg

Dank allen aan jullie bijdrage, zonder was ik er niet gekomen!

Oja, deze pompt eventjes HELLRACER als het contact erop komt.
Thx anyway
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan