Zelf heb ik ook een vraagje.
Al langere tijd ben ik aan het experimenteren met een ruit.
Voor korte stukken is het niet zo'n probleem, maar als je 400 km snelweg te gaan hebt, wordt het erg vermoeiend.
Even als gegeven: ik ben 1.87 m lang, heb een Schubert C3 helm en rijd met autoplastiek in.
Bij de aanschaf had ik gelijk de GT ruit erop gezet.
Deze geeft bij lagere snelheden (zo tot 100 km/u) een prima bescherming, je kunt zelfs met vizier open rijden, maar daarboven wordt de turbulentie wel erg sterk.
Een opzetstukje van MDI heeft bij mij ook niet geholpen.
Vervolgens heb ik een hoge Schurgers ruit gekocht, maar ook die geeft te veel turbulentie.
Het beste lijkt toch de lage standaard ruit, in de laagste stand.
Echter is ook hierbij de turbulentie niet weg.
Laatst heb ik op een Yamaha R6 gereden.
Die heeft een heel laag ruitje in een puntvorm (van voren gezien).
De lucht wordt zo min of meer naar de zijkanten weggedrukt.
Het was aangenaam stil; alleen een licht suizen in plaats van bulderen, en dat voor deze ene keer zonder oordoppen.
Nu blijkt dat ZTechnik ook een dergelijke ruit heeft, in zowel een laag als hoger model.
Is er iemand die hier ervaring mee heeft?
Bij de R6 zit je min of meer met je hoofd boven de ruit, terwijl er bij de K nogal wat ruimte tussen scherm en lichaam zit.