Ik heb 'm ff bekeken in de tijdschriftentoko. Wat een vreselijk slechte fotoshop zeg!Nog een nieuwtje dan: in de Motoplus # 12 stond een retouche van de nieuwe K1600LT 6 cylinder, die in 10 de verkoop in moet gaat. Voor wat het waard is...
ik mag vrijdag gaan proefrijden op een gsa een rt en gt. Ben benieuwd wat ik ervan vind. Afgaande op de slechte verhalen over de gt begin ik me toch zorgen te maken.
Alleen dat slechte schakelen, ben een 10 jaar oude fazer gewend, veel slechter zal het met de kloink in z'n 1 niet worden.
Omdat ik veel file rij ben ik wat huiverig voor de rt, pan eruopean en gtr1400 omdat de spiegels 'm nogal breed maken waar de auto's dat ook zijn.
Kostenaspect is wat minder belangrijk voor mij, ik mag hem leasen.
Breedte is goed mee te leven. Ik heb zelf 7 jaar lang met een K1200LT gereden, regelmatig door de file heen. De breedte is voor, t.h.v. het stuur wat makkelijker door files heen filteren is dan met een brede achterkant (koffers).ik mag vrijdag gaan proefrijden op een gsa een rt en gt. Ben benieuwd wat ik ervan vind.
Omdat ik veel file rij ben ik wat huiverig voor de rt, pan eruopean en gtr1400 omdat de spiegels 'm nogal breed maken waar de auto's dat ook zijn.
In z'n 1 misschien niet ....Alleen dat slechte schakelen, ben een 10 jaar oude fazer gewend, veel slechter zal het met de kloink in z'n 1 niet worden.
RT past prima tussen de file door hoor. Spiegels vind ik juist wel handig: Als die er doorpassen kan de rest (koffers...) dat ook.
en dat schakelen? ik ben gewend om gas te houden en de koppeling maar half in te knijpen, meen gelezen te hebben dat dat een wondermiddel is om de gt soepel te laten schakelen.
Hoi, een bericht dat ik tegenkwam op:
June 2009 recall notices
BMW is recalling 2009 K1300GT and K1300S motorcycles due to a problem with front brake hydraulics.
In certain riding conditions with high levels of vibration, the brake fluid in the front reservoir may foam, leading to reduced braking power. According to a document submitted by BMW to the NHTSA, rear brakes on the affected K1300GT and K1300S bikes do not have the same problem.
BMW has yet to provide the NHTSA with a solution to this problem. BMW also haven’t provided an estimate on the number of vehicles affected. The affected motorcycles were produced between Oct. 1 2008 and May 1, 2009.
'tis maar dat je het weet...
Jos
Van harte gefeliciteerd met je excellente keuze!Als laatste nog een uurtje op de GSA gereden. Het gemak waarmee die zich laat plaatsen, de vergevingsgezindheid en de rechte zit waarbij je over iedereen heen kijkt zijn doorslaggevend geweest. Het wordt dus een GSA.
Rijden deed ie heel soepel,schakelen ging ook goed en de koppeling valt wel mee al geeft ie niet het gevoel dat dat je vol weg kan bij het stoplicht. Sturen gaat nauwkeurig maar als je niet goed de bocht aansnijdt bak je er verder ook weinig van. hij is wel akelig snel en smeuig. d'r was iemand in een m3 die een wedstrijdje wilde doen.Stof zeit gij.
Als je een nieuwe neemt realiseer dan dat het overzetten van een topkoffer icm nieuw slot niet meer gaat. Mijn dealer heeft al 2 nieuwe kado moeten geven waaronder aan mij. Slot kan er nu kennelijk nog maar 1 keer in. Dus bij inruil de topkoffer mee en korting op de nieuwe vragen.
Mij bevalt de 1300 goed. Moet nog wel de 1000 beurt hebben en dan zou schakelen nog wat stiller moeten kunnen (opschakelen is nu al veel beter). Soepeler blok, klappen in transmissie zijn weg, nieuwe knoppen indeling is m.i. ergonomischer en sturen gaat lichter.
Wil wel andere ruit. Na mijn omgeruilde CB (dikkere), die goed beviel maar groot was (+4 en +3) de Wunderlich overwogen maar vanwege de verschillende negatieve reacties neem ik deze toch maar niet (te weinig verbetering, niet steil genoeg) en ga voor de Calsci XL.
Ben benieuwd.