surfboomerang
MF'er
- 20 jun 2007
- 63
- 0
Als het vanzelf overgaat na een paar kilometer dan is er waarschijnlijk weinig anders aan de hand dan dikke olie, het was immers goed koud vanmorgen.Ik ben sinds kort in het bezit van een BWM R1100 RS uit 1995
Een prachtfiets, maar hij schakelt in het begin van een rit altijd zo moeilijk.
Als ik de motor 's ochtends pak om naar het werk te gaan, dan blokkeert het schakelpedaal bij het schakelen van 1 naar 2. Als ik het pedaal los laat en het nog een keer probeer, dan lukt het vaak wel, maar heel moeizaam.
Zo ook van 2 naar 3 etc
Na een paar keer schakelen is dit probleem spontaan verdwenen en schakelt de motor als een zonnetje.
Volgend ochtend.... zelfde verhaal. Iemand een idee wat het zou kunnen zijn?
je moet het mechanisme met de schakelstangetjes en kogeltjes goed schoonmaken en smeren.
er zit om elk kogeltje een borgveertje, als je dat er even uitwipt is het zo gebeurt
Hè gelukkig, dan compenseert dat de kilometers die ik op mijn scooter afleg........ gewoon een fiets voor echte mannen zeg maar, zo'n BMW....
Ik ben sinds kort in het bezit van een BWM R1100 RS uit 1995
Een prachtfiets, maar hij schakelt in het begin van een rit altijd zo moeilijk.
Als ik de motor 's ochtends pak om naar het werk te gaan, dan blokkeert het schakelpedaal bij het schakelen van 1 naar 2. Als ik het pedaal los laat en het nog een keer probeer, dan lukt het vaak wel, maar heel moeizaam.
Zo ook van 2 naar 3 etc
Na een paar keer schakelen is dit probleem spontaan verdwenen en schakelt de motor als een zonnetje.
Volgend ochtend.... zelfde verhaal. Iemand een idee wat het zou kunnen zijn?
Zou hij dan niet continu slecht moeten schakelen?