BMW R1100GS 94 - lichten functioneren niet / tijdelijk

hekkie55555

Rookie
5 okt 2023
10
6
Hoi,


Graag had ik wat hulp ingeroepen betreffende mijn R1100GS van 1994. De lichten doen het namelijk half. Hiermee bedoel ik:
- Grootlicht werkt zonder problemen
- De gewone standlichten doen het voor niet en achter doet hij het tijdelijk (na een minuutje valt het uit)

Hierbij een video.




Andere indicatoren, remlichten en pinkers werken perfect.
Motor start ook zonder problemen.

De lampen zelf zijn nog niet doorgebrand.


Iemand enig idee ? Een aanleiding of tips ?

Dikke merci!
Hendrik
 

Bijlagen

  • Rearlight.MOV
    5,2 MB
Laatst bewerkt:
Dag RR, er zitten geen mistlichten op. Was een slechte omschrijving, het is aangepast. Bij de mist-stand van de koplamp heb ik geen probleem bedoel ik.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou beginnen met de boel loshalen en stekkertjes etc schoonmaken. Lampjes vervangen kan ook geen kwaad, kost ook de wereld niet en kun je zo zelf doen.
 
Het kan een gare contactslotschakelaar zijn, het achterlicht en parkeerlicht lopen via de contactschakelaar. Deze schakelaars en bijbehorende bedrading gaan regelmatig stuk.

Ook kan het een geoxideerd contact zijn, of bedrading die inwendig corrodeert/oplost. Dat komt ook regelmatig voor.
 
Hoi! Ik heb dit weekend mijn schakelaar eens opengedraaid. Het probleem lijkt zich hierin te situeren.
Scherm­afbeelding 2023-10-09 om 10.03.25.png
Scherm­afbeelding 2023-10-09 om 10.04.21.png


In onderstaande video zie je dat er contact wordt gemaakt als ik tering hard op mijn schakelaar omhoog duw, niet zo praktisch om mee te rijden dus.



Ik ga eens zien om dit onderdeel te vervangen. De bedrading leek wel in orde te zijn.

H
 
Het kan een gare contactslotschakelaar zijn, het achterlicht en parkeerlicht lopen via de contactschakelaar. Deze schakelaars en bijbehorende bedrading gaan regelmatig stuk.

Ook kan het een geoxideerd contact zijn, of bedrading die inwendig corrodeert/oplost. Dat komt ook regelmatig voor.
Dag Rody,


Ik wil dit ook nog eens controleren, heb jij een link hoe ik dit kan uiteen halen? Een goeie verwijzing?

Bedankt voor de tips!
H
 
Terug
Bovenaan Onderaan