Maaarreh, nu dit onderwerp toch is aangesnedenAbtehh zou ons volgens mij trakteren op een mooie route, dat zal dan vermoedelijk in het Noord westelijk deel van Nederland zijn maar is daar al een datum voor geprikt? Of zullen we maar gewoon iets gaan roepen....
...
...
...
...
25 maart?
1 april?
Nou, dat is m.i. gewoon een feit. BMW is prima in staat om een kwalitatief hoogwaardig stukje LC-techniek te produceren, alleen is deze kwaliteit niet reproduceerbaar op alle leveringen. Dat geldt niet alleen voor de bak, maar ook voor andere onderdelen. Kijk bijvoorbeeld naar de waterpomp problemen. Als je geluk hebt, heb je nergens last van en als je pech hebt wordt deze meerdere keren vervangen. Een drain die dan de lekkage uit het zicht houdt is dan goed bedachtIk krijg zo langzamerhand het gevoel dat je met de LC RS-en "geluk" moet hebben met hoe je bak zich gedraagt.....
Goedenavond Heren, zal me hier ook maar is melden.
Ben 3000km geleden van een S1000XR overgestapt op een nieuwe 2017 RS.
Heb lang getwijfeld over zo'n bruine of eentje uit de showroom met zo'n mooi rood frame. €1250,- korting in verband met het oktoberfest maakte de beslissing wat makkelijker. Het is dus een rood frame geworden.
Lees hier wat gedoe over het schakelen. kan me niet voorstellen dat die bakken voor mijn 2017 model nog slechter zijn, of heb ik nog de slechte?
Aan de schakelassist pro heb je op de RS niet zo veel is mijn ervaring. Ik gebruik gewoon de koppeling, opschakelen kan zonder als je het doet zoals je normaal opschakelt zonder koppeling. Het gas er op houden zoals bij de XR vind tie niet fijn, terug schakelen al helemaal niet.
Nou ja, misschien moeten er eerst net als bij de XR nog wat meer kilometertjes op. Wat zijn jullie ervaringen? Vind het verder een geweldige fiets.
Ab,
Een bollenroute?
Er staat ook nog een DOHC in onze garage..
Heerlijke probleemloze motor, overigens.
[afbeelding]
In de 40K gereden kilometers alleen de knoppenwinkel hoeven te vervangen.
Er zit bij jouw i.i.g. geen afvoerslangetje op, dus kan je het nog een beetje volgen.
Op de eerste grote trip na de 1000 km beurt heeft mijn RS een behoorlijke groen spray op het blok achtergelaten
Na thuiskomst schoongemaakt en het is tot nu toe nog niet teruggekomen
Er staat ook nog een DOHC in onze garage..
Heerlijke probleemloze motor, overigens.
[afbeelding]
In de 40K gereden kilometers alleen de knoppenwinkel hoeven te vervangen.
Tja, wat is een enkel drupje? Bij mij was een groene bedoeling, gelijk de vele voorbeelden die op het www te vinden zijn.
Toch is er de laatste 4000 km niets meer uitgekomen. Misschien heb ik wel geluk.
Het voordeel van zo'n pijpje lijkt mij wel dat de koelvloeistof niet op het blok uitwaaiert, maar door de rijwind wordt afgevoerd.
(bij nader inzien ga ik toch maar eerst het koelvloeistofniveau controleren)
Ik heb het nog niet gevonden, waarschijnlijk krijg je op een gegeven moment wel de melding dat koelvloeistoftemperatuur te hoog is. Dat zou een indicatie voor een te laag niveau kunnen zijn.Zal die slimme fiets van ons geen melding geven als het koelvloeistofniveau te laag is?
een soepele 4in-lijn is niet echt te vergelijken met een lompe 1200cc boxer..als je de schakelassistent van de XR gewend bent is die op een boxer een andere wereld ja, maar dat betekend niet dat ie niet bruikbaar is..