Ik lees hier ook nog altijd mee hoor
Intussen zijn we bijna een jaar en 19K verder op de GSA. Zálige fiets (nog steeds), maar verre van perfect. Vergeleken met de RS is de GSA een zwaar lomp geval om aan de hand te manouvreren, maar hij draait dan weer veel korter zodat ik hem makkelijk in en uit de garage krijg. En vreemd genoeg voel je kwasi niks van dat gewicht tijdens het rijden.
Het grootste gemis op de GSA is de windbescherming van de RS. Op de GSA zit je kwasi rechtop; mijn RS had wel een sportstuur maar ik zat nog steeds lichtjes voorover.
Dat maakt dat een (goed) zadel nóg belangrijker wordt, maar vooral : je zit verder van het windscherm af. En dat vind ik meteen het grootste nadeel van de GSA : je zit te ver achter het scherm om er baat van te hebben.
Ik heb intussen tal van fora (forums?) afgeschuimd en gelezen kwa windbescherming op de 1150GSA, dat bevestigde alleen maar dat bijna iedereen die ermee rijdt net dát het meest zwakke punt vindt. In oktober ben ik nog in één ruk naar Bratislava gereden voor een weekje motorvakantie, na die 1250km was het enige ongemak lichte hoofdpijn van het gebulder rond mijn helm. Ideale vakantiefiets, behalve op de snelweg
Ik heb intussen al verschillende schermen en combinaties geprobeerd, maar totopheden nog niks gevonden waar ik echt 100% tevreden van ben. Waar ik momenteel mee rij (origineel scherm + MRA X-Creen spoiler) is momenteel de minst onaangename, zeg maar :
Er liggen nog steeds Batlaxx A40's onder mijn GSA, die zien er na 19K gebruikt uit, maar gaan nog wel een tijdje mee (al denk ik niet dat ze de 32K van de PR4 van mijn RS zullen halen).
Voorlopig blijf ik nog ff rijden met de GSA, maar ik verlies de (oude) RS nog zéker niet uit het oog (vind die trouwens ook nog steeds stukken mooier !)