Jeroen1969
MF veteraan
- Onderwerp starter
-
- #826
Fantastische modellenHet hele persbericht is er nu ook in het Nederlands: De nieuwe BMW R 1250 R, R 1250 RS en R 1250 GS Adventure.
En de Nederlandse website is ook aangevuld: BMW R 1250 RS
Fantastische modellen
Ik zou graag de RS eens willen testen. Aanschaf kan ik pas over aantal jaar als er 1 tweedehands is.
Ik heb zeker geen haast.Je zou als “tussenstap” een tweedehands R1200RS kunnen overwegen, hele hele hele leuke/fijne fietsen! Omdat je geen haast hebt zou ik dan wel op een exemplaar mikken van bouwperiode na augustus 2016, dan zit nl de nieuwe bak er in.
Ik verwacht dat vanaf april 2019 er een aantal op de markt komen. Omdat er vast wel R1200RS rijders zijn die zo’n VTC fiets met full colour TFT schermpje willen hebben en hun vakantie geld wel op een inruil willen stukslaan.
Ik heb al een proefrit gemaakt met de 1250 RT en die was inderdaad wat soepeler en stiller dan m'n '17 RS. De GASP was ongeveer hetzelfde als de RS, die heeft al een veel betere bak dan de eerdere LC's.Ik vindt de blauwe variant R1250RS erg mooi om te zien. Ook het Full Colur TFT display is een upgrade. De Belly Pan heb ik op de foto’s niet kunnen zien, er zit onderop wel een soort kappie maar ik kan niet zien of dat standaard uitvoering is of “De Nieuwe Belly Pan” Vooralsnog ben ik niet in de markt voor een inruil. Gister met de RS naar het werk gegaan want het was gewoon warm. Vindt dat het voor mij persoonlijk waarschijnlijk beter is dat ik niet de beschikking krijg over nog meer koppel en nog meer paardenkracht.
Ik ga wel a.s. vrijdag ochtend om 10:30 een stukje R1250RT rijden. Ik vermoed dat daarbij door de Nm&PK per kg motor fiets die RT wellicht qua reactie op het gas heel erg gaat lijken op mijn RS. Maar dan zonder het fijne “gooi&smijt fiets gevoel” dat de RS me geeft.
Als ik aangenaam verrast raak as vrijdag, zal ik bij VH en Arie M laten weten dat ze me een seintje kunnen geven als iemand zijn blauwe Spezial R1250RT komt inruilen. Kijken of we er dan uitkomen voor een inruil van Sidney.
Doe mij maar zo'n blauwe
Vandaag mijn ST frame van de coater gehaald, echt wel heel mooi geworden.
Bekijk bijlage 1337631
Wauw, mijn account werkt gewoon nog.
Ik dacht, zal eens wat foto's plaatsen van mijn Beemert. En ja, het rijdt bijna weer. Gaat mij straks mij heel goed door de winter heen brengen. Versnellingsbak dit weekend gereviseerd met mijn broertje. Eerste type 1100 met verkeerd type lager (zoek de sporen op foto). Klinkt alsof koppeling stuk is (door vorige eigenaar daarom vervangen). Dus nu voor 100 eu aan lagers en keerring een motor met nieuwe koppeling voor weinug op de kop getikt.
Alipovic uitlaat voor 12 euro (ja echt waar) is besteld, moet en zal wel een trekker blijven!
In dagelijks vervoer rijd ik tegenwoordig een veel te nieuwe goed rijdende Tracer 900, maar klussen aan oud spul blijft toch prachtig! Bekijk bijlage 1338459Bekijk bijlage 1338460Bekijk bijlage 1338461
Op Ebay setje 1200 GS injectoren besteld (EV14) met verloopje om passend te krijgen voor de 1100 huizenMoet veel mooiere inspuiting geven, we gaan het meemaken.
Dat heb ik ook gedaan, ze zijn kleiner en ipv een ( 1) jet gestuurd doorceen naald zitten in die nieuwe vier gaatjes gestuurd met kogeltjes. Ik had die besteld in Duitsland dan zijn ze ' gepaard' dwz bij elkaar gezocht op basis van geteste output oftewel debit ( sorry Ab). Tevens daar gekocht snelkoppelingen voor de hogedruk brandstofslangen en een heel klein doosje van dat speciale spievet.
Ik denk niet dat hij nu slechter loopt maar om nu te zeggen dat je het merkt? Het zit meer tussen de oren en het is technisch gezien mooier.
Misschien ooit nog eens een testbank sessie doen. Ik heb oa ook de inlaatbuizen van een GS geplaatst: langer en dunner dus meer snelheid in de inlaat luchtstroom.
Tja, dat liep toch anders.@ Thijs: hoe is het afgelopen met je ST bak? Ik heb een tijdje geen forum notificaties ontvangen, wellicht door de nieuwe software van het forum...
Ben b.v.b even benieuwd welke onderdelen zijn vervangen
Roelof.
Tja, dat liep toch anders.
Na het openmaken is de diagnose gesteld en het advies gegeven om de lagers te vervangen en de schakelwals. Vooral op de schakelwals was slijtage en de oorzaak van de hapering te zien. Advies om dan meteen lagers te vervangen vanwege de hoge kilometerstand. Totale kosten werden begroot op € 900,- waarvan circa € 700,- aan onderdelen.
Dat vond ik wat al te gortig en heb dus uiteindelijk bij Boonstra een gebruikte bak gekocht voor iets meer dan de helft van dat bedrag met 66k km ervaring. Die zit er nu onder en de fiets is weer bijna straatwaardig. Ik heb nog wel een paar uurtjes nodig maar hoop dat 'ie komende week weer rijdt.