Jeroen1969
MF veteraan
- Onderwerp starter
-
- #876
Mooi. Dus ik moet me eigenlijk alleen druk maken over de kosten voor het reinigen van het abs systeem? (En v snaar elke 40 000km)
Moet de bak nog ophalen, en ben met de fiets net zo ver als vorige week, gewoon geen tijd gehad en het hele weekend in Edinburgh geweest.@Thijs67 : hoe vordert het bak revisie project?
Heb je hem al opgehaald bij Oscar?
Knap dat je er “ff” zelf een andere bak in hebt “gelepeld”.
Hebbie iets van een link naar dat Teuerlich spul? googled geeft niet echt een antwoordDe kogel door de kerk..
Na 17 jaar GS rijden ben ik overgestapt op een RS.
De reden hiervoor was als eerste de looks , na een dag proefrijden wist ik het zeker, dit wordt hem..
17'' wiel voor icm een andere voorvork geeft hele fijne feedback!
Wat "tegenviel" was de RS houding, zeker na zo lang GS gereden te hebben, maar de aluminiumjuwelier Teuerlich had daar prima oplossingen voor: "GS like" stuur, verlaagde en verstelbare voetsteunen en nog een aantal (praktische) goodies besteld..
De welbekende RS video van Wunderlich en 1000PS waren mijn inspiratie
Nu de pekel er ligt een mooi moment om deze prachtige fiets te finetunen.
Dit wordt een mooi seizoen!
p.s. op de foto mijn 2e liefde (ghezzi brian sport monza)Bekijk bijlage 1349128
Hebbie iets van een link naar dat Teuerlich spul? googled geeft niet echt een antwoord
verdommeIk denk dat hij Wünderlich bedoelt, en een kwinkslag maakt naar het Duitse woord voor "duur"...
Allereerst: gefeliciteerd met de RS! De houding is inderdaad ff wennen. Ik heb een middagje R1250GS mogen rijden en dat zit inderdaad “heel anders”. Met mijn 1 meter 87 zit ik zonder aanpassingen verder erg lekker op mijn RS. Enige investering die ik wellicht nog ga doen (nadat ik reeds heb geïnvesteerd en eea aan anti-opspat plastic en een Optimate kabeltje en een navi steun verhoger) is een zadel upgrade. Ofwel Tijger Leathers hun ding laten doen dan wel Teuerlich.Om al dat moois van Wunderich te monteren is een verwarme werkplaats een must.
Wat hou ik van mijn vrouw..Bekijk bijlage 1349129
Javerdomme
… Het uitvoeren van dit werk vergt nogal wat tijd, ca 3 hr @ ca 90,- incl BTW en nog wat onderdelen. Dus zoiets als EUR 300,-
Door benodigd speciaal gereedschap is zelf doen minder aantrekkelijk.….
Roelof.
Ik heb even gekeken op de factuur, en mijn dealer heeft de olie ook niet vervangen bij de 30k beurt afgelopen najaar.Mijn R1200RS-LC heeft inmiddels bijna 33 k km op het klokje. Volgens "het boekje" moet dan de olie van de USD voorvork worden ververst.
Kom ik bij de "freundliche" of wel de BMW dealer en die vertelt mij dat olie verversen bij deze km stand nog niet nodig is en dat het onderhoudsprogramma wat de dealer gebruikt, dat ook niet adviseert als noodzakelijk...
Het uitvoeren van dit werk vergt nogal wat tijd, ca 3 hr @ ca 90,- incl BTW en nog wat onderdelen. Dus zoiets als EUR 300,-
Dat zei ik nietIk wissel bij mn eigen motor elk jaar wel de vorkolie, en dat is dan ook nodig. Dat ik een aantal vorken van zon rs/r heb gehad die schoon waren garandeert niet dat dat bij jou ook zo is. Ik zou het alsnog doen. Misschien is er wel een glijbus aan vervanging toe... Weet je nooit van te voren.
Als je ESA hebt heb je een heel specifiek tooltje *nodig* wil je het op de nette manier doen, daarnaast heb je een tool nodig om heel de vorkpoot op te spannen en te demonteren. Ik heb wel wat andere vorken gedaan maar deze vind ik echt bijzonder vervelend om te demonteren. Als je niet netjes werkt beschadig je makkelijk een buitenpoot. Ik ben geen expert met vorken oid dus voor een ander zal het allicht appeltje eitje zijn.
Ik heb ESA.... Gaat zeker om het kabeltje wat door de sluitdop gaat? Welk tooltje heb je nodig? Deze? Nr. 31 1 531
Voor de vorkspanner: is deze bruikbaar? BGS 1174 Federspanner für USD Upside-Down Gabeln
Maar je hebt helaas gelijk dat je aan gereedschappen redelijk wat geld kwijt bent, wellicht voor iets wat je 2 x gebruikt.....