BMW R1100rt valt stil

Big_F00T_72

Rookie
22 mrt 2005
12
8
Enkhuizen
Beste Motor liefhebbers,

Mijn BMW R1100RT uit 96 met 114.000 km op teller valt zomaar stil. Na een minuut of 10 (soms korter) valt hij opeens uit. Geen gesputter gewoon uit. Soms start hij weer maar soms moet je even wachten en kun je weer een kleine 5 minuten rijden. Ik ben al een poosje aan het klooien hiermee. Bij deze motoren schijnt het vaak de Halgever te zijn dus die vervangen. Helaas niet verholpen. Benzine filter was zwart dus vervangen maar ook dit was het niet. De pomp is steeds hoorbaar aan het werk. Hij vonkt aan beide kanten. Injectoren los gehad op het moment van niet starten en die verstuiven gewoon de brandstof. Het lijkt wel wanneer hij goed warm is dat het gebeurd. Mijn rechter gasklephuis heeft wel wat speling maar dat heeft hij al een poosje. Het vreemde is dat hij gewoon prima rijdt als hij het doet. Steeds als ik denk hij is goed valt hij gewoon uit. Het zijn niet de schakelaars van o.a. standaard. Na het afslaan hoor je nog heel even de benzinepomp gaan. Hebben jullie een idee of ervaring met dit probleem.
 
Koud de primaire en secundaire wikkelingen op weerstand meten.
Dan die bobine warm maken en nog eens meten.

Of, steek een reserve bougie in je zak, rijden tot die stil valt, bougiedop los en de reserve bougie erin, op de cilinder leggen en starten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan