Hallo allemaal,
Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen.
Sinds afgelopen jaar heb ik weer een motor en sinds gisteren een druppellader. Mn motor staat wel binnen als ik hem niet gebruik maar staat al wel een paar maand stil.
Ik heb gisteren dus mn optimate4 met can-bus aangesloten op mn motor alleen nou blijven led 3 en led 4 knipperen. Volgens het boekje zou dit waarschijnlijk betekenen dat de accuspanning te laag is om de 12V aansluiting te detecteren en te activeren.
Ik zou de accu eruit moeten halen en via de klemmen aan de druppellader moeten hangen voor zover ik het begrijp.
Nou ben ik niet heel erg technisch maar Youtube is my best friend. Nou moet ik alleen gevoelsmatig mijn halve motor demonteren voordat ik bij de accu kan komen.
Is er ook een makkelijkere manier om de accu toch enigszins op spanning te krijgen zodat mn druppellader via Can-bus de rest kan doen?
Overstarten vanaf een auto een idee? En waar zou ik dan de + moeten aansluiten? Of zeg ik nu echt hele vreemde dingen…
Alvast bedankt voor de hulp.
P.s het gaat dus om een BMW R1150R uit 2003
Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen.
Sinds afgelopen jaar heb ik weer een motor en sinds gisteren een druppellader. Mn motor staat wel binnen als ik hem niet gebruik maar staat al wel een paar maand stil.
Ik heb gisteren dus mn optimate4 met can-bus aangesloten op mn motor alleen nou blijven led 3 en led 4 knipperen. Volgens het boekje zou dit waarschijnlijk betekenen dat de accuspanning te laag is om de 12V aansluiting te detecteren en te activeren.
Ik zou de accu eruit moeten halen en via de klemmen aan de druppellader moeten hangen voor zover ik het begrijp.
Nou ben ik niet heel erg technisch maar Youtube is my best friend. Nou moet ik alleen gevoelsmatig mijn halve motor demonteren voordat ik bij de accu kan komen.
Is er ook een makkelijkere manier om de accu toch enigszins op spanning te krijgen zodat mn druppellader via Can-bus de rest kan doen?
Overstarten vanaf een auto een idee? En waar zou ik dan de + moeten aansluiten? Of zeg ik nu echt hele vreemde dingen…
Alvast bedankt voor de hulp.
P.s het gaat dus om een BMW R1150R uit 2003