• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

Bmw R1150RT

veldhuis

Rookie
Lid geworden
4 jul 2004
Waarderingsscore
0
Nu even geen geintjes over leeftijd of over moet je maar geen BMW kopen.
maar is er geen BMW R1150RT rijder die ook verschrikkelijk last heeft van het beslaan van de koplamp?
En niet zo klein beetje ook de druppels lopen er echt aan de binnenkant af,dus eigenlijk moet ik een ruitenwisser aan de binnenkant hebben.
Ik kan mij toch niet voorstellen dat ik de enige ben met dat euvel,ik heb nu al VIER nieuwe koplampen gehad en nog is het K...... je weet wel.
Ik kan niet anders zeggen dat het voor de rest een goede motorfiets is met zeer goede rij eigenschappen.
Als het de volgende keer niet lukt met mijn koplamp ga ik over naar mijn rechtsbijstandverzekering,en als dat niet mag lukken ga ik naar de goede motorbladen om mijn verhaal te doen.
Mijn verhaal aan de politie voorgelegd en ik zou er een bekeuring voor kunnen krijgen.
Ik hoop goede reactie's te ontvangen.vriendelijke groet, Joop

Hoi Joop,
Hopeloos he, met mijn vorige heb ik 4 koplampen versleten, BMW heeft enkele wijzigingen doorgevoerd maar deze kunnen niet voorkomen dat de koplamp bij sommigen (wij dus) wederom beslaat.
Zelf maar op zoek gegaan bij mijn nieuwe motor (2004) en na demontage van het hele gebeuren even flink met de sproeier er overheen. Volgens mij moeten de rubber doppen van de mistlampen extreem goed over de bevestiging geschoven cq gedrukt worden, als deze niet volledig goed zitten lekt hier een kleien hoeveelheid naar binnen en voila de boel is weer beslagen.
Mijn oplossing is overigens als ik de motor sávonds in de garage zet even het achterklepje openen (begin ik aardig handig mee te worden) en de volgende dag is de meeste vocht verdwenen.
Ook heb ik op m'n vorige 1150RT 3 teoerentellers versleten (onder garantie) die hetzelfe probleem hadden en achter het glas lekker beslagen waren, de laatste heb ik zelf gemonteerd en helemaal dichtgekit maar toch weer de vocht erachter.
Nu heb ik m'n nieuwe motor net een jaar en hij gaat wederom retour dealer voor een nieuwe koplamp en toerenteller.
Meestal na een gewone wasbeurt is het raak (geen hogedruk) maar wel wat water over de cockpit. Sinds ik de genoemde rubberdoppen goed heb aangedrukt lijkt het een stuk minder maar toch wil ik een nieuwe koplamp omdat de aanwezige damp de sproen hebben achtergelaten.
Verder een perfecte machine.
Grt Willem

Mijn R1100RS en R1100RT hadden er ook last van maar meer condens-probleem dan dat het water er uit "stroomde". Ik besloot maar om me er geen zorgen over te maken (de motoren in kwestie baarden me destijds andere- en veel ernstiger problemen). Dezelfde problemen herhaaldelijk gehad met het knipperlichthuis op de RT, 2x vervangen en nog steeds nat (altijd de rechter vreemd genoeg). Ik heb er nooit electrische storingen mee gehad maar ik weet dat auto's er op afgekeurd kunnen worden in de APK en dat zal wel niet voor niets zijn. Ik geloof dat de 1150 wel een andere (grotere?) koplamp-unit heeft dus ik weet niet in hoeverre de vergelijking relevant is, maar toevallig is het wel.
Sterkte er mee.

Hoi Joop,
Hopeloos he, met mijn vorige heb ik 4 koplampen versleten, BMW heeft enkele wijzigingen doorgevoerd maar deze kunnen niet voorkomen dat de koplamp bij sommigen (wij dus) wederom beslaat.
Zelf maar op zoek gegaan bij mijn nieuwe motor (2004) en na demontage van het hele gebeuren even flink met de sproeier er overheen. Volgens mij moeten de rubber doppen van de mistlampen extreem goed over de bevestiging geschoven cq gedrukt worden, als deze niet volledig goed zitten lekt hier een kleien hoeveelheid naar binnen en voila de boel is weer beslagen.
Mijn oplossing is overigens als ik de motor sávonds in de garage zet even het achterklepje openen (begin ik aardig handig mee te worden) en de volgende dag is de meeste vocht verdwenen.
Ook heb ik op m'n vorige 1150RT 3 teoerentellers versleten (onder garantie) die hetzelfe probleem hadden en achter het glas lekker beslagen waren, de laatste heb ik zelf gemonteerd en helemaal dichtgekit maar toch weer de vocht erachter.
Nu heb ik m'n nieuwe motor net een jaar en hij gaat wederom retour dealer voor een nieuwe koplamp en toerenteller.
Meestal na een gewone wasbeurt is het raak (geen hogedruk) maar wel wat water over de cockpit. Sinds ik de genoemde rubberdoppen goed heb aangedrukt lijkt het een stuk minder maar toch wil ik een nieuwe koplamp omdat de aanwezige damp de sproen hebben achtergelaten.
Verder een perfecte machine.
Grt Willem

Terug
Bovenaan Onderaan