als je op de plaatjes klikt, dan wordt onder de grote foto de link al gegevenBericht van een Engelse site:
www.fasterandfaster.net/2012/07/2013-bmw-r1200r-announced.html
(het lukt niet de plaatjes mee te kopieëren)
BMW persbericht
BMW R 1200 R.
From model year 2013 the BMW R 1200 R is available in the following new paint finishes:
Montego blue metallic
Magnesium beige metallic
The paint finishes Red apple metallic and Smoke grey metallic are no longer available.
damted zoekt het dichtbij:
Dat kun je wel zeggen, alleen is dit zo ver weg.
Bovendien is het voor Marijke iets te veel van het goede om in de bergen motor te gaan rijden.
Ik ga nu elk voorjaar een lang weekend naar de Eifel met een paar motorvrienden en dat bevalt ook best goed eigenlijk.
Bij mij is het meestal alleen de contactsleutel erin steken ik hij is klaar voor een ritje, al moet ik wel bekennen dat jouw fiets harder glimt. Ziet er weer top uit, maar om dat nu voorafgaand aan elk ritje te doen acht ik toch ietwat overdreven.Belofte maakt schuld toch?
Vandaag de R eens aangepakt, want die uitlaatbochten zagen er echt niet meer uit.
Tube starglanz erbij gehaald (ja gewoon bij de plaatselijke blokkeR)
Ik zal een en ander met wat plaatjes verblijden, dat maakt veel duidelijk.
Eerst maar eens de lambda sensors losgekoppeld (lastige stekkers trouwens):
[afbeelding]
Hier een foto van vóór de poetsbeurt:
[afbeelding]
Het carbon eindkapje van de Bos demper:
[afbeelding]
Vies en verweerd:
[afbeelding]
Het gereedschap uit een tube:
[afbeelding]
Daarnaast moest ik ook nog gebruik maken van waterproof schuurpapier P800 en zelfs P400.
Tevens nog een koperborsteltje voor in de boormachine gebruikt om het ergste vuil eraf te krijgen.
Helaas is het chroom hier en daar echt verweerd en krijg je hem niet meer helemaal goed.
Toch is het resultaat na het poetsen van de bochten die inmiddels 5 jaar oud zijn en een demper die 3 jaar oud is best nog goed.
Na het poetsen:
[afbeelding]
Meer close-up:
[afbeelding]
Eindkap geschuurd met P800 en gespoten met hittebestendige zwarte lak:
[afbeelding]
Hierna ben ik met de motor zelf aan de slag gegaan en krijg je de volgende plaatjes na het poetsen.
Eerst het achterwiel:
[afbeelding]
Foto van de rechter zijkant:
[afbeelding]
Foto van de linkerkant:
[afbeelding]
De cilinder nu schoon gepoetst:
[afbeelding]
Motorblok onderkant, zo goed als nieuw
[afbeelding]
Nog een van de andere kant:
[afbeelding]
Morgen gaan de bochten en de demper er weer op en dan is die weer klaar voor een ritje.
Zo heb ik mijn vakantiedag ook weer aardig besteed.
Het vorige is inderdaad vol geraakt en heeft een slotje gekregen.En ik maar denken wat is het stil op het forum... is er gewoon een nieuw deel!
Dat hoor ik ook wel eens van mijn buurman, als ik mijn auto aan het wassen benBij mij is het meestal alleen de contactsleutel erin steken ik hij is klaar voor een ritje, al moet ik wel bekennen dat jouw fiets harder glimt. Ziet er weer top uit, maar om dat nu voorafgaand aan elk ritje te doen acht ik toch ietwat overdreven.
Maar mocht je je binnenkort nog eens vervelen, mag je mijn fiets gerust eens lenen.
Thanks, altijd leuk eer van je werkZo zeg, die glimt weer!!!Dat moet inderdaad een poos geleden zijn geweest
De mijne was eigenlijk altijd schoon. Ik gebruikte hem natuurlijk niet dagelijks, jij misschien wel, en dan is het wat anders, maar na de meeste ritten waarin hij vies werd waste en poetste ik hem weer glanzend schoon.
Zie ik trouwens goed dat jij een verlaagd zadel hebt Ted? Je bent toch vrij lang herinner ik me?