Het ging prima, geen last van angst o.i.d. maar het gas geven belast mijn rechter hand wel wat resulteerde in tintelingen dus ik was heel blij met de throttle lock zodat ik regelmatig handgymnastiek kon doen om de bloedsomloop weer op gang te krijgen.
Wat een heerlijke fiets is het toch, het was weer enorm genieten.
Tankmeter bleef op vol staan. Is natuurlijk niks mis mee, maar als je 220 km gereden hebt, lijkt het me dat het volume in de tank gaat minderen en een aantal blokjes van de meter moet minderen.
Toch maar even tanken voor de zekerheid. En ja hoor, meter gaf niets meer aan en de lege tank indicatie lampje ging branden.
Voor de derde maal de lint tankmeter naar de knoppen. Afspraak gemaakt, niet bij de dealer, om de meter na te zien. Hij probeert eerst de meter te kalibreren en indien dit niet werkt de meter dan direct vervangen.
Had niet verwacht dat dit nogmaals zou gebeuren maar ja ...
De revalidatie gaat goed, ik ben nog niet 100% pijnvrij maar het gaat steeds beter, dank je voor de getoonde interesse.
Het wachten op de nieuwe helm duurde me toch te lang dus ik heb vandaag maar eens de lader afgekoppeld en mijn oude iets te kleine BMW helm uit de hoes gehaald en een rondje Achterhoek gedaan
Het ging prima, geen last van angst o.i.d. maar het gas geven belast mijn rechter hand wel wat resulteerde in tintelingen dus ik was heel blij met de throttle lock zodat ik regelmatig handgymnastiek kon doen om de bloedsomloop weer op gang te krijgen.
Wat een heerlijke fiets is het toch, het was weer enorm genieten.
Ik loop zwaar achter, ben zeker een half jaar niet op MF geweest, geen tijd en zo.......
Maar wat is er met je gebeurd 100kb?
Goed zo 100kb, laat de boxer maar stompen!
In verband met dat motorbegeleider gedoe: ben ik ook wel in geïnteresseerd, maar dan in België. Ik heb al wel eens wat websites afgesurft, en heb wel een paar organisaties gevonden die voor begeleiding zorgen. Waar ik bang voor ben is dat ik terecht kom bij enkele gefrusteerde motorrijders die in hun vrije tijd zwaantje willen spelen, in plaats van bij mensen die motorrijden leuk vinden en daarbij ook inderdaad nog iets nuttigs willen doen.
Iemand ervaring mee?
Tankmeter bleef op vol staan. Is natuurlijk niks mis mee, maar als je 220 km gereden hebt, lijkt het me dat het volume in de tank gaat minderen en een aantal blokjes van de meter moet minderen.
Toch maar even tanken voor de zekerheid. En ja hoor, meter gaf niets meer aan en de lege tank indicatie lampje ging branden.
Voor de derde maal de lint tankmeter naar de knoppen. Afspraak gemaakt, niet bij de dealer, om de meter na te zien. Hij probeert eerst de meter te kalibreren en indien dit niet werkt de meter dan direct vervangen.
Had niet verwacht dat dit nogmaals zou gebeuren maar ja ...
Het wachten op de nieuwe helm duurde me toch te lang dus ik heb vandaag maar eens de lader afgekoppeld en mijn oude iets te kleine BMW helm uit de hoes gehaald en een rondje Achterhoek gedaan
Het ging prima, geen last van angst o.i.d. maar het gas geven belast mijn rechter hand wel wat resulteerde in tintelingen dus ik was heel blij met de throttle lock zodat ik regelmatig handgymnastiek kon doen om de bloedsomloop weer op gang te krijgen.
Wat een heerlijke fiets is het toch, het was weer enorm genieten.
Ik had verwacht dat de BMW dealer de brandstofsensor (lint) inmiddels onder coulance gratis, dan wel het onderdeel zonder werkloon, zou vergoeden.
Roelof.
Dat wordt weer een dure grap zeker....en dat voor de derde keer.
is er een oorzaak aan te wijzen, of dit bouwjaar gerelateerd
Kan alleen een dealer dit niet kalibreren ??....ik heb er zelf met mijn 10 oude R12R nog geen
problemen mee gehad (afkloppen maar)
Nee hoor, geen coulance meer. Daarom maar eens op aanraden collega naar een andere reperateur.
Ik heb deze zaak aangekaart bij de Directeur van BMW Motorrad Nederland, Edgar Kleinbergen,
en er is mij bevestigd dat dit een erkend probleem is en een claimnummer hiervoor bekend is bij BMW Nederland. Zaag je dealer hierover nog maar een door.
Roelof.
Ik heb deze zaak aangekaart bij de Directeur van BMW Motorrad Nederland, Edgar Kleinbergen,
en er is mij bevestigd dat dit een erkend probleem is en een claimnummer hiervoor bekend is bij BMW Nederland. Zaag je dealer hierover nog maar eens door.
Roelof.
Hallo Joke, begin september ben ik door een wielrenner die de voorrangsweg waar ik over reed overstak zonder mij op te merken aangereden en ten val gekomen waarbij mijn beide armen een flinke klap hebben gekregen, de rechter het meeste. Na een flinke operatie, zes weken met twee armen in het gips en daarna een flinke revalidatie gaat het gelukkig weer de goede kant op (en ook met de 75-jarige wielrenner).
Mijn F800GS gaat over drie weken voor een grote beurt (25K) naar VH te A. Ik vroeg ook of ik tijdens de beurt een proefrit mocht maken op een watergekoelde R1200R. Want ondanks mijn grote liefde voor de oude R1200R heb ik daar nog steeds geen proefrit op gemaakt, misschien ook wel een beetje uit angst dat hij me teveel zou bevallen
Maar ze hebben er "geen als leenmotor beschikbaar" zeggen ze
Dat is toch wel erg spijtig. Zouden ze al hun R1200R's dan verkopen zonder dat de koper er een proefrit op heeft gemaakt?
De R1200R verkoopt zichzelf, heet dat dan
Maar goed.......dan toch maar een andere dealer opzoeken waar ze er wel één hebben staan
!
In verband met dat motorbegeleider gedoe: ben ik ook wel in geïnteresseerd, maar dan in België. Ik heb al wel eens wat websites afgesurft, en heb wel een paar organisaties gevonden die voor begeleiding zorgen. Waar ik bang voor ben is dat ik terecht kom bij enkele gefrusteerde motorrijders die in hun vrije tijd zwaantje willen spelen, in plaats van bij mensen die motorrijden leuk vinden en daarbij ook inderdaad nog iets nuttigs willen doen.
Iemand ervaring mee?