Dat valt reuze mee, wel een kwestie van het juiste zadel kiezen. Er zijn origineel verschillende zadels te te verkrijgen waarmee de zithoogte varieert van 76 cm tot 84 cm. Ik heb hiervoor 40K op een R1200R en 80K op een R1200S gereden, maar de RS met het sportzadel past met mijn 1.90 meter het best.vindt alleen de zitpositie erg laag en uitgestrekt...ik zag er laatst bij MR motoren eentje
vertrekken, was wel een vrij lange kerel, maar hij zat wel erg ongemakkelijk en geforceerd
was wel bezig met een hoger zadel ....maar zelfs dat zag er niet hoopvol uit.
Op het Duitse forum hebben verschillende RS rijders het stuur van de R gemonteerd. Waarschijnlijk dan ook met de kroonplaat van de R. Dat schijnt probleemloos te gaan en dan zal je ook ongeveer zitten zoals op de R.Bijzonder mooie fiets.....zeker in deze kleurstelling
vindt alleen de zitpositie erg laag en uitgestrekt...ik zag er laatst bij MR motoren eentje
vertrekken, was wel een vrij lange kerel, maar hij zat wel erg ongemakkelijk en geforceerd
was wel bezig met een hoger zadel ....maar zelfs dat zag er niet hoopvol uit.
--------------------------------------------------------------------------------------
Net thuis van een weekje Eifel met mijn oude R.. en consorten, kreeg wel als commentaar
wanneer die oude tractor nu eens ingeruild wordt.
pak mijn Multistrada nou eens ff ...je weet niet wat je mist
een mooie Pikes Peak...echt wat voor jou (ja vast wel)
By The Way ...heb jij wat ruimte om wat mee te nemen....
Je bedoelt op die oude tractor. Ja Ja
Dion,Ik heb wat vraagjes over de R1200R DOHC: nu staat daar een R1200R 2011 met 124 K op de klok,zou ook een R11x0R kunnen kopen, maar ik heb me laten vertellen dat zo'n DOHC het mooiste loopt van alle lucht/olie blokken, en niet meer dat gemier met gaskabels die steeds uitrekken en injectie systemen die in het geval van de 1100 slecht uit te lezen zijn als je wat heb.
en de bak die na 2008 gemonteerd werd is zoveel fijner dan de oudere bakken, vind het nieuwe dasboard lekker compleet met een tankmeter en temperatuur ,, en een BC.
heb ik toch wat vraagjes:
de kleppen worden door vulplaatjes gesteld, maar hoef vaak moet er wat aan gepast worden ? dan alleen meten ?? .
hoelang gaat de koppeling mee ,, in geval van gewoon gebruik , geen gejanker of zo
hoelang gaan de remschijven mee ?
wat is het verbruik bij gemiddeld/rustig gebruik ?
als het even kan doe ik zoveel mogelijk zelf, dus als ik ergens GS-911 op de kop kan tikken zou dat leuk zijn.
Als ik mij er ook iets tegenaan mag bemoeien...heb ik toch wat vraagjes:
de kleppen worden door vulplaatjes gesteld, maar hoef vaak moet er wat aan gepast worden ?
dan alleen meten ?? .
Als ik mij er ook iets tegenaan mag bemoeien...
Heb een DOHC RT staan, en daar zijn bij 55.000 km voor de eerste keer 2 kleppen weer op de juiste speling gesteld.
Heb hier ook een DOHC GSA staan, en daar zijn bij 36.700 km toevallig ook 2 van de 8 kleppen iets nagesteld met dus die halfbolvormige vul 'plaatjes'
M.a.w., ook daar kun je dus weer nix van zeggen, van die interval...
Maar een feit is, dat je echt niet bij elke beurt de boel hoeft na te stellen.
Vaak is het van : klepdeksel er af, controle, klepdeksel er gauw weer op...
En idd, een fijn blok.
Heb de R80, de R1100, de R1150, de 'hexhead' R1200, en de DOHC-1200 boxer gehad, of nog staan, en stiekem vind ik het wel een heel prettig blok.
Hier de plaatjes bij de nastelpraatjes : klik !
Dag allemaal,
Ik ben na jaar 21 GS rijden (1100/1150/1200/1200DOHC) sinds kort ook in het bezit van een 2013 R1200R (90 jaar uitvoering) en heb dit Forum natuurlijk doorplozen met zinvolle bijdragen.
Ik was op zich erg tevreden met mijn 1200GS DOHC (modeljaar 2011), maar ik wilde nu eens wat anders en had al langer mijn zinnen gezet op zo'n DOHC R1200R vanwege de tijdloze klassieke looks.
Wat mij opviel is dat bij mijn type (6-2013) het brandstof meetlint ontbreekt. Ik dacht eerst aan een defect, maar het schijnt dat vanaf 3-2013 dit meetlint niet meer gemonteerd wordt. ik zie ook geen motortemperatuur trouwens. Ik weet niet of dit ook normaal is voor deze latere uitvoering, maar ik heb garantie (pas 3 weken in bezit).
GRTZ GeRard
Jazeker Roelof, maar wat ik wel kan zien is gemiddeld verbruik, actueel verbruik, buitentemperatuur klok, ESA instellingen, trip/totaal standen, maar geen balkjes met brandstof niveau en motor temperatuur.
Op Realoem BMW via onderstaande link zie je ook dat een bepaalde brandstofpomp na 02-2013 niet meer gebruikt wordt en ook het meetlint dat nog wel afgebeeld staat met een lichtgrijze 8 is dus vervallen.
RealOEM.com - Online BMW Onderdelen Catalogus
Voor mij was het nieuw trouwens. Hebben andere latere oliegekoelde exemplaren bezitters na )3-2013 dit ook? Ik ben benieuwd.
GRTZ GeRard