Ik had een R1200R classic gebouwd in november 2011 en die had dus het meetlint...
Na een gesprek met de directeur van BMW Motorrad Nederland die ik toevallig ontmoette is een vervanging van het meetlint onder coulance uitgevoerd, maar niet zonder moeite...
Ik wist overigens niet dat later het meetlint is vervangen door een ander systeem.
Roelof.
Bij mijn weten is al gaande 2011 de brandstof- en de temperatuurmeter bij de R vervallen. Wees blij. In de meeste gevallen gaat het meetlint in de tank regelmatig kapot.Vastgesteld via BMW dealer dat vanaf maart 2013 R1200R modellen (oliegekoeld) niet meer zijn uitgerust met benzinemeter en motortemperatuur meter op de boordcomputer.
GRTZ GeRard
Toen kwamen met de waterkoelers de kinderziektes weer.
André
Daarom heb ik een "waterkoker" van modeljaar 2017 genomen zodat in principe de kinderziektes eruit zijn. Hoewel de overschakeling op EURO 4 met ingang van modeljaar 2017 weer een kinderziekte kan opleveren..
Roelof.
Ja? Zoals?
@BMWAndre,
Dat klopt niet: ik had een R1200R classic echt gebouwd in november 2011 en die had dus het meetlint...
Ik denk dat GeRard het juist heeft verwoord. En uit eigen ervaring kan ik zeggen dat ik niet blij was met dat meetlint....en heb moeten "praten" om het door BMW onder coulance vergoed te krijgen.
Een maat van mij heeft een RT met zo'n lint; ook al stuk.
Roelof.
Mijn opmerking over kan opleveren is bedoeld als op z'n "Cruijffs": ieder voordeel heb zijn nadeel.
In mijn geval heb ik geen nadeel gemerkt ten opzichte van de RS-LC 2015 versie en op het MF zijn mij ook geen meldingen bekend dat er problemen zijn met de EURO 4 uitvoering....het enige "nadeel" is dat je een "rechthoekige" gestandaardiseerde OBD stekker aansluiting hebt in tegenstelling tot de niet gestandaardiseerde ronde BMW OBD aansluiting.
On-board diagnostics - Wikipedia
Mijn motoren
Heb ook al gezien dat tegenwoordig de GS-911 wordt voorzien van zo'n gestandaardiseerde OBD stekker. Ik moest een verloopkabeltje kopen.
Roelof.
Een fantastische band, die Conti Road Attack 3, heb 'm sinds kort er ook op zitten. Maar met 10k km mag je al blij zijn. Mijn vorige, de Metzeler Roadtech 01, haalde ook maar de 10k, was wel veel beter in de regen, maar droog is de Conti de top. Heb nog geen band gehad die zo fijn stuurt.Vrijdag bij mijn vaste bandenman nieuwe bandjes besteld.
Ik ga de overstap wagen van MPR 3 naar Continental Road Attack 3.
Volgens de laatste Motorrad testen best een aardig bandje.
De MPR 3 begint nu toch wel vierkant te worden en extreem te cuppen en daar is zeker op nat asfalt geen fatsoenlijk bochtje mee te rijden.
Dat mag ook wel na 23k
Staat mijn km "slechts" op 79500.
Voor mij al een record met één motor.
Kan mij bij jou aansluiten, al 8,5 jaar met een glimlach en geen moment spijt gehad.
Dat de remlichten blijven branden, moet dan toch uit de druk sensors uit de ABS unit komen.
Mogelijk is remvloeistof erg dik bij dit soort lage temperaturen.
LCD doet het meestal ook niet zo goed bij dit soort lage temperaturen en als dan de backlights de boel een meetje opwarmen, komt er wel weer leven in.