BMW R1200RT ervaringen e.d. Deel 11

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat met dat EWS gedoe ligt nog vers in mijn geheugen.
Bij mijn motormaatje (K1200S) EWS in de display. Motor nog geen jaar oud.
En inderdaad "in de middle of no where" en service van BMW ergens in Frankrijk, vergeet het maar.
Ik heb mijn maatje 3 dagen achterop mee genomen. Na 3 dagen en veel ellende konden we hem zelf weer bij een BMW dealer in Chalon sur Saone ophalen.
 
janc'borg was er zelf bij...:

Dat met dat EWS gedoe ligt nog vers in mijn geheugen.

Bij mijn motormaatje (K1200S) EWS in de display.
Motor nog geen jaar oud.

Na 3 dagen en veel ellende konden we hem zelf weer bij een BMW dealer in Chalon sur Saone ophalen.

...dat bedoel ik..., is toch te gek voor woorden...?!

...net een verhaal gelezen van een Duitse gast die tot volle tevredenheid op een R1200GS reed ; had 'm een paar jaar nu, was eerste eigenaar, en was naar de erkende BMW-boer geweest voor een onderhoudsbeurt...

...want..., ongeveer gelijk na deze beurt (200 km na het onderhoud) stond een vakantie naar Noorwegen in de planning...

...de vakantie heeft exact 4 dagen geduurd..., want ook bij hem ergens op een compleet verlaten stek de EWS melding, terwijl hij dus een uur voor die tijd de brommer nog gewoon gebruikt had...

...met heel veel pijn en moeite een BMW-dealer in Noorwegen kunnen opsporen, 4 uur staan wachten op de nooddienst, en de GS 120 km. verderop naar een dealer, en daarmee ook extra kosten ivm extra hotelbezoek, en met heel veel pijn en moeite dat ding gerepareerd kunnen krijgen ; de vakantie echter compleet verziekt...

...'t droge commentaar van de Noorse dealer : '...oh..., heeft niemand je verteld dan dat er een terugroepactie op deze motoren/EWS zit...'



...fiets was net bij die erkende BMW-boer voor erkend onderhoud geweest... :/



...zakt je toch de broek vanaf...
 
Laatst bewerkt:
Kan toch geen nieuws zijn voor de trouwe bezoeker hier dat het BMW dealerschap niets tot weinig toevoegt aan de kwaliteit van het uitgevoerde onderhoud en de geleverde service?

Ook het bovengemiddelde vertrouwen dat men heeft in het blauw witte logo is misplaatst. Maar dat mag intussen ook al (jaren) geen nieuws meer heten.

Veel frustratie kan worden voorkomen door de verwachting wat lager te hebben... of idd je heil gaan zoeken bij een ander merk/leverancier in de hoop dat het daar beter is.

Dat de genoemde problemen niet typisch BMW zijn blijkt uit het feit dat alle (motor en auto) merken wel hun terugroepacties hebben; ongeacht reputatie of imago. Houvast wordt geboden door 'meest betrouwbare auto/motor/staafmixer' onderzoeken ...

http://www.ranker.com/list/best-motorcycle-brands/werner-brandes

... maar punt is natuurlijk dat je een motor niet 'met je hoofd, maar met je hart' koopt.

Het goede nieuws is dat, afgaande op betrouwbaarheid, je tegenwoordig net zo goed een Ducati i.p.v. een BMW kunt kopen ;)

HJ
 
Laatst bewerkt:
Ach, misschien hebben de Duitse managers een andere invulling aan Duitse degelijkheid gegeven.

Geldt ook voor auto's trouwens, de Polo nu ruim drie jaar en ook al drie keer mee stilgestaan, van de 5 keer in 30 jaar autorijden. (1x met een Nederlandse auto en 1x met een Japanse) Natuurlijk gevolgd door een paar flinke reparaties. Twee keer rekening VW en één keer rekening Ootmans. (met een beetje coulance)
Na in het voorjaar in een keer drie verstuivers stuk te hebben, brandt nu weer het motormanagement lampje "vrolijk" op het dashboard.

Ik ga binnenkort weer lekker Frans rijden, misschien gaat Renault een Peauleau maken. :/

Toch ben ik wel benieuwd hoe de RT er in het echie uit komt te zien.
Huidige RT vond ik per slot van rekening op een plaatje ook niet zo mooi. In het echie was ik zo verkocht.

Ga ik em kopen ......
..... hoogst waarschijnlijk niet; ben erg gehecht aan de huidige en ook de financiële besteding gaat hoogst waarschijnlijk naar een 4-wieler.
 
...'k ga a.s. maandag even in Essen kijken, op de Auto- und Motorshow...
...wellicht dat BMW er wel staat met de neue WasseRT...

...'t zal haast wel niet..., maar je weet maar nooit...
...tenslotte hebben ze zat om te laten zien ; de NineT, de GSwAsser, de WasseRT, en de S1000R...



...ben benieuwd...





...trouwens dat verstuivers bij de diesel VW's kapot gaan is geen geheim, maar dat waren vooral de 2.0 TDI motoren..., en die dingen gingen zelfs zo vaak kapot, dat BOSCH ze niet aan kon slepen, en dat er op den duur met gemak een wachttijd van zo'n 6 weken op zat..., maar dat ze ook al bij een relatief lage km.stand bij zo'n verse PoLoooooooooow kaput gehen... :?
 
ootje hoopt op iets Duits uit Frankrijk...:

Ik ga binnenkort weer lekker Frans rijden, misschien gaat Renault een Peauleau maken. :/

...of ga us kijken bij de buren ; bijvoorbeeld de hageltjenieuwe Dacia MCV...
...'n ruime Touring of Avant, maar dan op z'n Froumeens...

...beslist geen gek gelijnde auto voor die centen...
...hun allerluukste diesel met leer, en de hele andere rambam zit op zo'n 18.000 Euro...

...plus dat het onderhuids eigenlijk gewoon een Renault is...

Dacia-Logan-MCV-2013.jpg





...ach ja..., auto's...
...'t laat me niet los... -O-
 
Tsja, maar met een trekgewicht van 0,85 ton is het toch weer behelpen.

...trouwens dat verstuivers bij de diesel VW's kapot gaan is geen geheim, maar dat waren vooral de 2.0 TDI motoren..., en die dingen gingen zelfs zo vaak kapot, dat BOSCH ze niet aan kon slepen, en dat er op den duur met gemak een wachttijd van zo'n 6 weken op zat..., maar dat ze ook al bij een relatief lage km.stand bij zo'n verse PoLoooooooooow kaput gehen... :?

Jup

en alle drie tegelijk. :/
 
Laatst bewerkt:
...mwha..., dat vind ik wel HEEL bijzonder... :/




...hoest trouwens met de ESA-perikelen...??
...al iets verder mee ?
 
Neu, heb ik voorlopig op "prio laag" gezet.

Kost een hoop geld voor iets wat ik zelden gebruik. (Voorspanning)
De demping werkt nog wel. :)

Van J&J heb ik nooit meer iets van gehoord en om nou nog een keer vanuit het wilde westen helemaal naar Mill te rijden en dan weer te horen te krijgen dat ze geen veer voor mij hebben geregeld en dat en eigenlijk toch allemaal niet zo makkelijk is, heb ik geen zin in. Iets met steen en ezel.

Wel heb ik toen in Duitsland een aantal bedrijfjes gegoogeld die ook ESA reparaties doen.
Tegen een veel aanlokkelijker tarief, maar wel weer veel verder weg. Ze zitten natuurlijk niet net over de grens.

Ach ook hier zal wel weer een oplossing voor komen. ;)
 
Wat een mooie dag om een stuk te gaan toeren.
Snel een mooie route gemaakt lekker binnendoor, want tenslotte willen we lekker genieten van misschien wel de laatste mooie dag van het jaar, naar Noordwijk aan Zee.
Bij fort Everdingen bemerkte ik een vreemd geluid bij mijn achterband.
En ja hoor Sint heeft niet alleen pepernoten gestrooid. Helaas mijn achterband is de sigaar en getrakteerd op een dikke schroef. :(
We zijn maar rechtsomkeer gegaan en rustig naar huis gereden. -O-
P1020704.JPG
 
Hallo RT-rijders,

Vanochtend na een weekje niet te hebben gereden wilde de fiets maar met moeite starten. Ik denk dat de accu (die zomaar uit 2005 zou kunnen stammen) eerdaags gaat overlijden.

Iemand nog tips voor een nieuwe accu?

De BMW dealer wilde me een gelaccu á 160 euro verkopen, maar aangezien ik overweeg om volgend voorjaar een nieuwere RT te kopen, wil ik eigenlijk niet de duurste/beste accu aanschaffen, maar gewoon een goed alternatief waar we de winter (met misschien een maand niet rijden ivm sneeuw) mee doorkomen.
 
Hallo RT-rijders,

Vanochtend na een weekje niet te hebben gereden wilde de fiets maar met moeite starten. Ik denk dat de accu (die zomaar uit 2005 zou kunnen stammen) eerdaags gaat overlijden.

Iemand nog tips voor een nieuwe accu?

De BMW dealer wilde me een gelaccu á 160 euro verkopen, maar aangezien ik overweeg om volgend voorjaar een nieuwere RT te kopen, wil ik eigenlijk niet de duurste/beste accu aanschaffen, maar gewoon een goed alternatief waar we de winter (met misschien een maand niet rijden ivm sneeuw) mee doorkomen.

Als ik jouw was, zou ik voor een paar tientjes een druppellader kopen.
Kom je de winter wel mee door.
En ook handig voor de nieuwe RT of de auto.

Tip: IC-twin of Optimate
 
Een druppelader heb ik. De RT staat alleen aan de overkant van de straat, dus als ik de accu wil bijladen moet ie er uit. Is alleen voor hele lange periodes van niet rijden. Maar dan moet er wel wat bij te laden zijn. Denk dat deze accu het niet zo lang meer gaat doen. Toch maar een nieuwe kopen dan. Elke keer aanrennen is ook zo wat B|
 
...maak al jaren gebruik van een Odyssey accu ; en tot grote tevredenheid...
...heb deze accu in 2010 gekocht, en toen ik in 2011 op een nieuwe RT overstapte, de Odyssey overgezet van de 'oude' RT naar de nieuwe...

...de accu uit de nieuwe RT is overgezet in de 'oude' inruil RT...

...zo'n oranje accu heeft voorbeeldige startcapaciteit...
 
...oh ja..., gisteren dus 'even' naar Essen geweest...
...dat van die Auto en Motorshow...

...kwart over 6 het bed uit, kwart voor zeven in de auto, zoonlief ergens in het land oppikken, beetje doorboenderen naar Essen (236 km/h op de GPS ; moest van het gas af vanwege een slome duikelaar..., had anders iets vlotter gekund...), 8 Euro parkeergeld, 2x 16 Euro entreegeld, 5 Euro voor een kop koffie en een blikje RedBull (voor zoonlief), en bijna 35 Euro voor een beetje avondvoer... :/

...en wat denk je..., geen WasseRT te bekennen... B|

...sterker nog..., helemaal geen BMW-Motorrad-stand te bekennen... :N
...überhaubt angstwekkend weinig motorfiets-stands te bekennen...

...geen Honda, geen Kawa, geen Triumph (om maar us wat te noemen...), geen Yamaha, gewoon helemaal niks-nada-noppes vanuit 't importeurswereldje...

...jammer ; vooral omdat die gasten er jaren geleden allemaal wel stonden...


...uiteraard wel een ander hoop leuks gezien op 2, op 4, of meer wielen...
...en op 2 benen ook wel, maar dat is dan weer een ander verhaal... ;)

...vooral een hoop jaren 80 (auto)race-spul...
...dikke DTM automobielen bijvoorbeeld...

...leuk spul, uit de tijd dat ik zelf nog wel eens door de DTM-pitboxen van de Nürburgring struinde...

...zoonlief helemaal gek (tijdloze automobiel ook) van alles dat BMW E30 heet...
...toch bijzonder dat zo'n model zo geliefd blijft ; en dat ook bij de jongere generatie...


...strakke driftshows ook ; allemaggies wat een decibellen braken die auto's uit zeg...
...on-voor-stel-baar !...




...21.30 uur weer thuis...
...en met een fikse koppijn... :Z






...ook in Essen : uit de losse pols, met een kroontjespen een CBX tekenen..., knap werk...
full
 
Laatst bewerkt:
Neu, heb ik voorlopig op "prio laag" gezet.

Kost een hoop geld voor iets wat ik zelden gebruik. (Voorspanning)
De demping werkt nog wel. :)

Van J&J heb ik nooit meer iets van gehoord en om nou nog een keer vanuit het wilde westen helemaal naar Mill te rijden en dan weer te horen te krijgen dat ze geen veer voor mij hebben geregeld en dat en eigenlijk toch allemaal niet zo makkelijk is, heb ik geen zin in. Iets met steen en ezel.

Wel heb ik toen in Duitsland een aantal bedrijfjes gegoogeld die ook ESA reparaties doen.
Tegen een veel aanlokkelijker tarief, maar wel weer veel verder weg. Ze zitten natuurlijk niet net over de grens.

Ach ook hier zal wel weer een oplossing voor komen. ;)

Oot.
weliswaar ongevraagd maar misschien heb je er iets aan..

jd-shocks.nl

laterz Jan
 
glk over duur in Essen...:

Ik zei toch dat de consumpties aldaar onbetaalbaar waren.

...mwha..., redelijke horeca prijzen lijkt me...


...grote kop (ècht grote kop) koffie : 2.50...
...blikje RedBull : 2.50 (vind ik duur, maar dat is blijkbaar toch een horeca prijs)...

...Wiener Schnitzel mit Pommes und Salat, en een Riesenhamburger (ècht groot...) mit Pommes, en 2x halve liter bier, voor 33.80 (heb die pipo 35,-- gegeven, want hij rende sich het feuer aus die sloffen ; nou..., ook niet helemaal onredelijk vind ik...

...toch...?


...nou..., en omdat je niet gaat, een paar plaatjes van dingen die je anders gemist zou hebben... ;)

...strakke Kadett...
Afbeelding048.jpg


...stapels oud DTM-spul...
Afbeelding053.jpg


...laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag spul...
Afbeelding058.jpg


...hele dikke BMW : de Brutus : 750PK uit 47.000 cc !...
Afbeelding071.jpg


...ja sorry..., blijf ik leuk spul vinden : Golf 2, en dan met 2.9 VR6 motor...
Afbeelding111.jpg


...T2 bus ; 26 centimeter lager (middels air-ride systeem) ; leuk toch ?!...
Afbeelding117.jpg


...helemaal geweldig : Nederlandse VW 'Fridolin' met een W12 (!) motor..., zat vroeger een keverblokje in, en deze dingen werden vooral als Duitse/Zwitserse postauto gebruikt...
Afbeelding119.jpg



...filmpje 1...
...filmpje 2...

...en een beetje historie : klikje...


...W12 dus...
Afbeelding120.jpg


...blijft toch wel de mooiste M3...
Afbeelding106.jpg


......enz.enz.enz.enz.enz.... :W



...kortom ; ons hebt ons dus vermaakt...
...'t was niet druk op de maandag, en ons hebt weer veel gezien...

...helaas nix Triumph-achtigs kunnen scoren (was wel een beetje de bedoeling...), maar ook zonder een tas vol met zooi een gezellige dag met zoonlief gehad...



...en de Dreier een beetje warm kunnen stoken..., ook altijd wel een soort van leuk... ;)
...leuk rij-land, dat Duitsland... :Y
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan