Nee, ik werken enkel met originele delen wat betreft BMWnog een klein vraagje , ik heb ook nog een k1200gt - 2007 , nu ik volledig in het " shifter " spul vertoef , heb je al "Heal shifters " op deze motoren geplaatst , en
gaat dat even goed/slecht als de GSAP ? die gaan enkel bij up shiften denk ik ...
hahahah , maakt niet uit hoor , binnen enkele jaren ben je groot , en dan komt het allemaal wel goed hahahah
hahahah , maakt niet uit hoor , binnen enkele jaren ben je groot , en dan komt het allemaal wel goed hahahah
het gaat over een gear shift assist pro , is een klein kastje dat het schakelen met koppelingshendel overbodig maakt !!Lekker duidelijk uitgelegd weer, bedankt
Oké, quickshifter dus. Zit er bij mij op een werkt vanaf 3 omhoog en van 6 naar beneden prima.
...idem...
op welke motor , op een rt LC ?
heb ik gedaan , is daarom dat ik het vraag , staan er zo veel op lolKijk eens naar m’n onderschrift
"tijdje niks" is dan wel een leuke motor geweest. Lekker zuinig ook en goede verhalen over gehoordKijk eens naar m’n onderschrift
De instructie boekjes van zowel R1200RT-LC als R1250RT zijn eenduidig en duidelijk over het opvoeden van de schakeassistente (ze heet officieël: Schakelassistent Pro), overeenkomstig wat @RoyalClub al schreef:Had ook nog iets ander gelezen en dank zij dat een nieuwe "hik " ondervonden , de procedure zou zijn , koppeling in en eerste versnelling - motor op contact zetten , starten , en vertrekken als uw 10 sec regel , door alle versnellingen , na de 6 koppeling in , afkomen tot 1 zonder koppeling te lossen en motor afzetten , 2 min wachten en herstarten .... zou moeten opgelost zijn !!
De " hik" hier was dat mijn motor niet start als hij in versnelling stond ( microswitch ) dus gauw naar mijn mecano , switch uit een andere motor en bij mij ingebouwd en lopen lol
Daarna procedure opgestart en wat is mijn verdikt : ik denk dat de shifter wel functioneerd maar dat ik te " plat " ben met het systeem , ik ben bang om hem pijn te doen , dus we doen gewoon verder zoals we bezig zijn en wie weet , met tijd komt het misschien allemaal wel goed .
Bedankt hoor
In het kort:
Onvrede bij een aantal van de heren over
hun assistente die af en toe weigert om iets met hun pookje te doen.
Ofzo...
De instructie boekjes van zowel R1200RT-LC als R1250RT zijn eenduidig en duidelijk over het opvoeden van de schakeassistente (ze heet officieël: Schakelassistent Pro), overeenkomstig wat @RoyalClub al schreef:
Bekijk bijlage 1503673
Het is wennen, elkaar leren kennen en dan weet je op een gegeven moment wanneer ze je van dienst kan zijn of wanneer je maar beter zelf de koffie kan gaan halen.
Het toerental en belasting van de motor bepalen de kans van slagen, vuistregels blijven:
- Opschakelen: gas vasthouden en het pookje rustig omhoog hengelen.
- Terugschakelen: gas dicht en het pookje rustig omlaag trappen.
als je bmw rijd ben je zo ie zo al oud !!Heren ?
Ouwe zeuren die geen kracht meer hebben om hun koppeling in te knijpen.
Misschien even een briefje naar BMW om te vragen of ze een variomatic kunnen monteren.
Gaat de kant op van de discussie over zin en onzin van een automatische versnellingsbak, of dat een motor persé herrie zou moeten maken.Heren ?
Ouwe zeuren die geen kracht meer hebben om hun koppeling in te knijpen.
Misschien even een briefje naar BMW om te vragen of ze een variomatic kunnen monteren.
@ootje je mag mij uit de OP halen... ben intussen 2 motoren verder:
na de R1200RT overgestapt op een
weer 60.000km later, sinds januari dit jaar op een:
Bevalt me eigenlijk verbazend goed zo’n vier cilinder. Net iets minder luxe dan een RT, maar ook net wat meer ‘motor gevoel‘ ipv ’auto gevoel’.
@...Ron... de groeten. Ik zie dat je je oude arctic frost blue RT nog altijd trouw bent gebleven. Nog steeds in showroomstaat natuurlijk?
Dag heren, vers vlees in de kuip, hopelijk toch. Ik heb een optie genomen op een r1200rt10 die uit Zwitserland is geïmporteerd. De eigenaar moet de papierwinkel echter nog afronden. Het fiscale gedeelte is achter de rug en betaald, maar ik heb nog geen gelijkvormigheidsattest gezien. In België wordt dat geleverd door de keuring heb ik gelezen, na controle of BMW de motor conform heeft gebouwd. Heeft iemand hier ervaring mee, specifiek voor een RT? Is dat alleen administratie?
Jammer, maar je bent altijd weer welkom hoor !
Uiteindelijk wil je weer een boxer
Ik ben bij terugschakelen echt voorstander van ferm het pookje omlaag duwen. Als je voorzichtig doet schiet ie tussen de versnellingen
- Opschakelen: gas vasthouden en het pookje rustig omhoog hengelen.
- Terugschakelen: gas dicht en het pookje rustig omlaag trappen.
ja hoor , het komt allemaal goed , we gaan mekaar leren kennen , ik en het schakelmechanismeIk ben bij terugschakelen echt voorstander van ferm het pookje omlaag duwen. Als je voorzichtig doet schiet ie tussen de versnellingen
Maakt het geen verschil dat Italië bij de EU hoort, en Zwitserland niet? Ik dacht van wel, daarom mijn vraag.Ik heb mijn motor ge-exporteerd naar Italië, om hem hier ( Italië) op kenteken te krijgen heb ik zo’n papier ( €25 ) gehaald bij de BMW dealer.
Hoe dat moet als je een motor naar België haalt, weet ik niet. Zit het niet bij de motor?