Inderdaad Bart, had van mij ook niet gehoeven. Ondanks dat ik geen RT rijdt en dat ook niet van plan ben, volg ik dit topic. Ook omdat er bekenden op actief zijn natuurlijk. De MOD vond echter dat er teveel off-topic werd gepost en heeft daar (kennelijk) mensen op aangesproken. Terwijl er in de OP duidelijk staat dat het over van alles en nog wat mag gaan. Dus de 'nieuwelingen' hebben de OP nooit goed gelezen en verwachtten dan puur RT gezever, tja, en dan worden ze teleurgesteld.Moest dit nou ?
Jammer: 14 jaar RT naar de klote, dankzij een paar nieuwkomelingen die geen RT gevoel hebben.
Het RT topic ging al 14 jaar over de RT én vanalles en nogwat.
Jammer dit.
Het is niet voor niets Blijf Maar Werken.Inmiddels serieus gekeken naar de nieuwe BMW R1250RT bij meerdere 'dealers'.
Bevindingen tot nu toe:
- De zogenaamde waarde vastheid van een BMW. Een afschrijving van ruim 3500 euro per jaar, als je nieuw koopt, vind ik toch wat veel....
- Het niet uitmaakt hoe de inruiler er bij staat. In showroom-conditie of een pekelvergaarbak.... Inruilprijs maakt niet uit. Inruilprijs wordt op kenteken en kilometerstand bepaald.
- Er weinig tot geen onderhandelingsmogelijkheden zijn. Zelfs het spuiten van het deksel van de topkoffer is niet over te praten.
- Of de minimale verschillen van een 2021 t.o.v. een 2016 echt wel een dergelijke uitgave billijken...
- Ik de 'analoge tellers' mooier vind. Uiteraard is dat een kwestie van smaak.
- Ik de 11 PK en de 18 Nm niet echt mis. Al denk ik, nog niet op gereden, dat het blok en het schakelen wel wat soepeler zullen zijn.
- Mijn twijfels heb over de functionaliteit en werking van de ingebouwde navigatie op de nieuwe. Is deze qua functionaliteit vergelijkbaar met een recente TomTom of Garmin/NAV. Wat als je geen bereik hebt met je telefoon in de bergen?
- De nieuwe wel mooier is geworden qua vormgeving. Net effe wat sportiever en moderner. Ik heb alleen de blauwe (sport) en witte (719) mogen aanschouwen. De groenige/grijzige nog niet. Maar toch wel beperkt in de keuze van kleuren. Kan dat nou niet anders herren BMW?
- De 'option 719' onderdelen van goud gemaakt zijn...
- De audio-optie op dit moment niet leverbaar is. Dit roept bij mij de vragen op wat ze tijdens het testen doen en hoe de QA bij BMW functioneerd. Dit is zeker niet de eerste kinderziekte bij een 'nieuw' model...
- Dit alles 1 van de vele meningen is.
- Ik er nog lang niet uit ben of ik dit wel wil. Ben tenslotte erg tevreden over m'n huidige 1200. Kortom: ik wacht nog even. Ooit komt er wel een nieuwe maar nu nog even niet.
Ik heb er zo eentje , zette er mijn harley tourer op ...Moet nog enkele jaren (22) tot aan mijn pensioen, of wellicht nog langer. Maar op de knieën is iets wat ik nooit gekund heb...
Maar dan is zo'n tafel wel mooi, heb ook wel eens van die kleine hefbruggen gezien. Maar het ziet er zo ielig uit, zo'n stoofje onder een zware motor.
Iemand daar ervaring mee?
Bekijk bijlage 1609111
Ik heb zelf de R1200RT LC overgeslagen en ben van DOHC naar R1250RT 1.0 overgestapt. Ik heb wel een R1200RS v1.0 gereden en kan bevestigen dat schakelen op de R1250RT v1.0 beter gaat.Inmiddels serieus gekeken naar de nieuwe BMW R1250RT bij meerdere 'dealers'.
Bevindingen tot nu toe:
- De zogenaamde waarde vastheid van een BMW. Een afschrijving van ruim 3500 euro per jaar, als je nieuw koopt, vind ik toch wat veel....
- Het niet uitmaakt hoe de inruiler er bij staat. In showroom-conditie of een pekelvergaarbak.... Inruilprijs maakt niet uit. Inruilprijs wordt op kenteken en kilometerstand bepaald.
- Er weinig tot geen onderhandelingsmogelijkheden zijn. Zelfs het spuiten van het deksel van de topkoffer is niet over te praten.
- Of de minimale verschillen van een 2021 t.o.v. een 2016 echt wel een dergelijke uitgave billijken...
- Ik de 'analoge tellers' mooier vind. Uiteraard is dat een kwestie van smaak.
- Ik de 11 PK en de 18 Nm niet echt mis. Al denk ik, nog niet op gereden, dat het blok en het schakelen wel wat soepeler zullen zijn.
- Mijn twijfels heb over de functionaliteit en werking van de ingebouwde navigatie op de nieuwe. Is deze qua functionaliteit vergelijkbaar met een recente TomTom of Garmin/NAV. Wat als je geen bereik hebt met je telefoon in de bergen?
- De nieuwe wel mooier is geworden qua vormgeving. Net effe wat sportiever en moderner. Ik heb alleen de blauwe (sport) en witte (719) mogen aanschouwen. De groenige/grijzige nog niet. Maar toch wel beperkt in de keuze van kleuren. Kan dat nou niet anders herren BMW?
- De 'option 719' onderdelen van goud gemaakt zijn...
- De audio-optie op dit moment niet leverbaar is. Dit roept bij mij de vragen op wat ze tijdens het testen doen en hoe de QA bij BMW functioneerd. Dit is zeker niet de eerste kinderziekte bij een 'nieuw' model...
- Dit alles 1 van de vele meningen is.
- Ik er nog lang niet uit ben of ik dit wel wil. Ben tenslotte erg tevreden over m'n huidige 1200. Kortom: ik wacht nog even. Ooit komt er wel een nieuwe maar nu nog even niet.
Mi hebben een paar mensen zich geërgerd aan wat “gezellige” niet altijd RT gerelateerde posts. Jammer. Als ik een bepaald onderwerp niet leuk vond, sloeg ik gewoon een paar posts over. Je kan het niet eeuwig over de RT hebben. Als er tijdje geen nieuws is dan is soms alles over de fiets zelf wel eens even besproken en dwalen we af.Inderdaad Bart, had van mij ook niet gehoeven. Ondanks dat ik geen RT rijdt en dat ook niet van plan ben, volg ik dit topic. Ook omdat er bekenden op actief zijn natuurlijk. De MOD vond echter dat er teveel off-topic werd gepost en heeft daar (kennelijk) mensen op aangesproken. Terwijl er in de OP duidelijk staat dat het over van alles en nog wat mag gaan. Dus de 'nieuwelingen' hebben de OP nooit goed gelezen en verwachtten dan puur RT gezever, tja, en dan worden ze teleurgesteld.
Met het nieuwe topic is het er voor de nieuwe MF'ers niet duidelijker op geworden.
Ja, dat is wat we nu hebben. Het tweede topic zou ook "Uit den Ouden Doosch" kunnen hetenEn anders hebben we het R1200RT On Topic Topic en het RT en alles er omheen Topic Topic. Vinnik ook best.
Eind november heb ik mijn 2016 ingeruild bij Motoport Goes. BMW was toen aan het stunten om de voorraad ten naam te stellen.Inmiddels serieus gekeken naar de nieuwe BMW R1250RT bij meerdere 'dealers'.
Bevindingen tot nu toe:
- De zogenaamde waarde vastheid van een BMW. Een afschrijving van ruim 3500 euro per jaar, als je nieuw koopt, vind ik toch wat veel....
- Het niet uitmaakt hoe de inruiler er bij staat. In showroom-conditie of een pekelvergaarbak.... Inruilprijs maakt niet uit. Inruilprijs wordt op kenteken en kilometerstand bepaald.
- Er weinig tot geen onderhandelingsmogelijkheden zijn. Zelfs het spuiten van het deksel van de topkoffer is niet over te praten.
- Of de minimale verschillen van een 2021 t.o.v. een 2016 echt wel een dergelijke uitgave billijken...
- Ik de 'analoge tellers' mooier vind. Uiteraard is dat een kwestie van smaak.
- Ik de 11 PK en de 18 Nm niet echt mis. Al denk ik, nog niet op gereden, dat het blok en het schakelen wel wat soepeler zullen zijn.
- Mijn twijfels heb over de functionaliteit en werking van de ingebouwde navigatie op de nieuwe. Is deze qua functionaliteit vergelijkbaar met een recente TomTom of Garmin/NAV. Wat als je geen bereik hebt met je telefoon in de bergen?
- De nieuwe wel mooier is geworden qua vormgeving. Net effe wat sportiever en moderner. Ik heb alleen de blauwe (sport) en witte (719) mogen aanschouwen. De groenige/grijzige nog niet. Maar toch wel beperkt in de keuze van kleuren. Kan dat nou niet anders herren BMW?
- De 'option 719' onderdelen van goud gemaakt zijn...
- De audio-optie op dit moment niet leverbaar is. Dit roept bij mij de vragen op wat ze tijdens het testen doen en hoe de QA bij BMW functioneerd. Dit is zeker niet de eerste kinderziekte bij een 'nieuw' model...
- Dit alles 1 van de vele meningen is.
- Ik er nog lang niet uit ben of ik dit wel wil. Ben tenslotte erg tevreden over m'n huidige 1200. Kortom: ik wacht nog even. Ooit komt er wel een nieuwe maar nu nog even niet.
Ze hebben er nog een paar staan JanEind november heb ik mijn 2016 ingeruild bij Motoport Goes. BMW was toen aan het stunten om de voorraad ten naam te stellen.
Ze gaven een behoorlijke korting op de voorraad. Daar heb ik toen maar gebruik van gemaakt.
Ja dat kan wel, maar de voetsteunen voor de duo kunnen niet gemonteerd worden als je de smalle koffers wil gebruiken: die zitten niet aan de motor vast zoals de normale koffers, maar gemonteerd op het frame van de achterste valbeugels, en die zitten dan weer gemonteerd op de bevestiging van de duo voetsteunen. Hier zou je dan iets voor moeten fabriceren. Ook zijn de onderdelen (duo zadel, bagagedrager) vrij kostbaar, dus wellicht niet de moeite waard.ha die @Thunderdapp ,
Gaaf, een P uitvoering, met van die heerlijk smalle koffertjes en beugels op strategische plaatsen.
hoeveel km ?
laat af en toe eens weten hoe het gaat.
als ik er prive ooit een moet kopen, dan zou deze ook op mn lijstje staan, vooral vanwege de smalle koffers en beugels.
Kan je de duozit en topcase er nog op laten zetten ?
Ik ook! Daarom er een beetje in verdiept. Je kan het ook zien op de foto van @Thunderdapp - die beugel zit ook nog eens door je kuipdeel onder t zadel. Je kan de koffers en beugels vaak wel 2e hands vinden, ombouw naar 'civiele uitvoering gebeurt wel vaker.hmmm ok, jammer.
maar gezien mijn aarzeling bij filteren en splitten _met_ (originele) koffers.. kijk ik toch jaloers naar die smaltjes.
ik rijd (reed) mijn woonwerk doordeweeks vrijwel altijd zonder koffers...
hmmm ok, jammer.
maar gezien mijn aarzeling bij filteren en splitten _met_ (originele) koffers.. kijk ik toch jaloers naar die smaltjes.
ik rijd (reed) mijn woonwerk doordeweeks vrijwel altijd zonder koffers...
Hallo mensen,
Ben nieuw in de bmw wereld en ik heb een R1200 RT van 2013 gekocht. De motor is van de politie geweest, moet je bij deze motoren nog gekke dingen verwachten? De verkoper zei dat ze voor al het onderhoud gelijk naar de dealer gaan . Ik heb dan ook een onderhoudslijst erbij gekregen, boekjes waren er niet.
Grts GeorgeBekijk bijlage 1609906
Zijn er voor de normale koffers geen city-deksels te koop?
Enne, hoeveel breder dan de voorkant zijn die koffers nou eigenlijk?
In anderhalf jaar is het bij mij 1x mis gegaan
Deze voor de oer R1200RT en DOHC:
BCD Design : Vente pièces de carénage Moto, 50 cc, Maxiscooter, Tmax
Retrouvez tous les accessoires et pièces BCD Design pour maxiscooter, 50 cc et moto. Tous les accessoires Tmax, Booster, Stunt, BMW RT...www.bcd-megastore.com
En deze voor de R1200RT-LC en R1250RT:
BCD Design : Vente pièces de carénage Moto, 50 cc, Maxiscooter, Tmax
Retrouvez tous les accessoires et pièces BCD Design pour maxiscooter, 50 cc et moto. Tous les accessoires Tmax, Booster, Stunt, BMW RT...www.bcd-megastore.com
Dat is zo, onderdelen zijn duur. Net als 'm in een mooie kleur spuiten....
Ombouwen naar een normale zit is vrij duur, dan gaat je aankoopvoordeel weer verloren.
Wat een grote parkeerplek heb jij G. Ja de blauwe zal daar zeker erg mooi staan.Lekker ritje vandaagBekijk bijlage 1611058