Mooie bike. Uitstekend bmw jaar trouwens!Zaterdag ophalen, net de 2de proefrit gemaakt en de knoop doorgehakt.
De 1200RT is inmiddels als weer een maandje of 2 verkocht. Iemand wilde hem erg graag hebben. Broer van de makelaar van mijn huis was specifiek op zoek naar de 90th jarige uitvoering. Dus nog aardig op verdient en inmiddels morgen bij een ander merk een afspraak staan voor een proefrit met een VFR1200XD.Ik heb er al Belgom op los gelaten. De voorvork is wat geribbeld en het heeft inderdaad geen effect. De rest blinkt er wel van.
Kan ook gewoon toeval zijn, dat het wegdek ter plaatse wat vervuild was. Ik herken het niet. De telelever geeft mij alle vertrouwen en ik heb slechts een enkel keeertje gehad dat 'ie een stapje maakte. Met de traditionele vork van de F700gs heb ik meer moeite, duikt als een malle. Je bent natuurlijk ook niet de enige, die de telelever niet past.Bovendien kon ik maar niet wennen aan de voorzijde van de motorfiets. Het minder duiken is wel heel fijn, maar kreeg gewoon te weinig feedback van de voorzijde. Schijnbaar inherent aan het telelever systeem. Bij droog weer geen enkel probleem. Maar heb tot 2 maal toe bij regen en gladde wegen mee gemaakt dat de voorzijde opeens zonder aanleiding een fikse stap opzij zette. Misschien ben ik teveel verwend met Hyperpro vering/demping en/of ben ik gevoeliger voor net die fractie meer feedback vanuit de voorzijde.
ja hoor , VFR X is goed , ik stond te twijfelen tussen de vfr 800x en de ST , is toch maar de ST geworden ...Dus nog aardig op verdient en inmiddels morgen bij een ander merk een afspraak staan voor een proefrit met een VFR1200XD.
Ik heb jaartje of 6 een St1300 gereden. Vfr zit toch meer ontspannen. GS achtig houding. Vanmorgen koop rond gemaakt met de VFR. 9 jaar oud. Maar net 17.000km gelopen en zag er uit als nieuw.ja hoor , VFR X is goed , ik stond te twijfelen tussen de vfr 800x en de ST , is toch maar de ST geworden ...
Staat zeker niet verkeerd! Leuk ook dat daar het blauw ook terug komt, net als op je uitlaatdemper.Vandaag de Ali cylinder beschermers erop gezet en de oranje reflectors verwijderd. Staat mi niet slecht zo
Bekijk bijlage 1632124
neen , hier is een foutje in geslopen , is niet de ST ( Pan European ) maar de ST ( R BMW 1200 ST )Ik heb jaartje of 6 een St1300 gereden. Vfr zit toch meer ontspannen. GS achtig houding. Vanmorgen koop rond gemaakt met de VFR. 9 jaar oud. Maar net 17.000km gelopen en zag er uit als nieuw.
Bovendien kon ik maar niet wennen aan de voorzijde van de motorfiets. Het minder duiken is wel heel fijn, maar kreeg gewoon te weinig feedback van de voorzijde. Schijnbaar inherent aan het telelever systeem. Bij droog weer geen enkel probleem. Maar heb tot 2 maal toe bij regen en gladde wegen mee gemaakt dat de voorzijde opeens zonder aanleiding een fikse stap opzij zette. Misschien ben ik teveel verwend met Hyperpro vering/demping en/of ben ik gevoeliger voor net die fractie meer feedback vanuit de voorzijde.
Precies exact dat dilemma stond ik exact 2 jaar terug voor.... R1200RT en R1200Rs gingen en R1250RT kwam. Uiteindelijk geen spijt. Gewoon een heerlijk pittige, sportieve maar ook comfortabele en zeer praktische motor, die R1250RT..Staat zeker niet verkeerd! Leuk ook dat daar het blauw ook terug komt, net als op je uitlaatdemper.
Als de nieuwe RT er al was geweest toen ik mn R1250RS kocht (vorig jaar zomer) was mn keuze nog moeilijker geworden: oude RT behouden en R1250R óf RS ernaast, of beide motoren eruit en R1250RT erin.
Zou denk ik over een tijdje mijn 1200RT misschien ook wel willen omruilen voor een 1250RT maar doe nu in ieder geval lekker watPrecies exact dat dilemma stond ik exact 2 jaar terug voor.... R1200RT en R1200Rs gingen en R1250RT kwam. Uiteindelijk geen spijt. Gewoon een heerlijk pittige, sportieve maar ook comfortabele en zeer praktische motor, die R1250RT..
Blij te lezen dat ik niet de enige was die voor dit moeilijke dilema stond. Uiteindelijk gekozen voor de 1250 RT die ik binnenkort mag ophalen bij de dealer. Hiervoor stond de 1250 RS daarvoor de 1200 RS op mijn lijstje. Waarom zo lang gewacht en dan toch de Bmw 1250 RT kopen, nou gewoon vond hem te duur. Met het nieuwe design en TFT scherm kon ik hem niet meer laten staan. O ja en mijn echtgenote vond het ook goed.... Dus.Zou denk ik over een tijdje mijn 1200RT misschien ook wel willen omruilen voor een 1250RT maar doe nu in ieder geval lekker watervaring op n=met deze RT. Vind de 1250 wel heel mooi natuurlijk.
Ik zie dat de mijne erbij kan staanTja. Heb de RS gehad Hele fijne motor. Net als de GS. En toch......... Op de een of andere manier past de RT me net iets beter. Natuurlijk het comfort. Maar toch ook de sportiviteit. Ik ben nog altijd onder de indruk van de wellicht meer onbekende speelsheid en lichtvoetigheid van een RT. In mijn ogen benaderd hij de universele motor het best. Een sportbike heeft mi prachtige looks en (te) veel power. Maar in ons land met al die drempels niet ideaal en erg slecht voor je roze papiertje. Een all road vaak mooi van lelijkheid maar voor mijn vrouw te hoog/ krap. Een naked bike voor erbij om te spelen, maar kl. qua windbescherming. Oja......een oudere 2 takt voor het milieu....... Nee, doe mij maar de RT die dit alles toch mooi samenvat.Bekijk bijlage 1632940
Alle toeleveranciers (vooral Azië) waren lang dicht, evenals Italië zelf (covid, heel veel overledenen)....Ik heb vandaag 3 blauwe en 1 witte nieuw bij de dealeRT zien staan. Heb even afspraak gemaakt voor de 1000 beurt over 1,5 week. Het zal toch ooit droog worden lijkt me.
BMW krijgt ook al problemen met de leveringen. Was laats bij Goedhart, gewoon geen nieuwe Duc’s meer te bekennen. Niet te leveren. Moet niet gekker worden. Gewone electrische fieten in de populaire prijsklasse bijvoorbeeld, blijken voor 2021 ook al niet meer te bestellen zegt men
is natuurlijk goed voor de markt waarde van onze RT'sAlle toeleveranciers (vooral Azië) waren lang dicht, evenals Italië zelf (covid, heel veel overledenen)....
Lijkt mij een logisch gevolg, en de vraag word ook telkens groter dan het daarvoor was.
Ik heb mijn R1200RT10 2dehands gekocht met PR4. Was ik best tevreden mee, tot ze op het einde ineens verbazingwekkend snel achteruit gingen. Tot zelfs enkele stapjes opzij in de bochten. De eerste keer dacht ik dat het tussen mijn oren zat, maar na de tweede keer niet meer. Dd banden hadden duiddlijk last van cubben.Wie heeft er ervaringen met de Dunlop Roadsmart 3 onder zijn/haar R1200RT/R1250RT?
En zijn er ervaringsdeskundigen hier die deze Dunlops kan vergelijken met de Michelin Power Road 4(GT)?
En dan met name de droogweergrip en handling.
Had ze onder de RT'02, meer dan prima band. MPR4 daar is bij mij momenteel ook het bestel wel vanaf.Wie heeft er ervaringen met de Dunlop Roadsmart 3 onder zijn/haar R1200RT/R1250RT?
En zijn er ervaringsdeskundigen hier die deze Dunlops kan vergelijken met de Michelin Power Road 4(GT)?
En dan met name de droogweergrip en handling.
Op mijn R1200RT anderhalf setje Dunlop Roadsmart 3 gehad (halverwege setje 2 R1200RT verkocht en R1250RT aangeschaft). Daar heb ik een setje Angel GT 2 op afgereden. Ook prima. Tot er een spijker in de achterband kwam. Levertijd dingetjes maakten dat ik voor een Metzeler RoadTec heb gekozen, die kon rap geleverd worden. Zit er nu een maand op en het wachten is nog op de voorband. Deze mix combi gedraagt zich eigenlijk ook best dikke prima. Echt slechte banden zijn er niet meer op de markt voor onze toerbuffels vermoed ik.Wie heeft er ervaringen met de Dunlop Roadsmart 3 onder zijn/haar R1200RT/R1250RT?
En zijn er ervaringsdeskundigen hier die deze Dunlops kan vergelijken met de Michelin Power Road 4(GT)?
En dan met name de droogweergrip en handling.